Νέα

Υπόθεση πνιγμού του 36χρονου στο Blue Horizon: Μέσα σε 29 λέξεις «πνίγηκε» η εικόνα της Attica Group

Η εταιρεία που αποτελεί κυρίαρχη δύναμη στην ελληνική ακτοπλοΐα, με πάνω από 33 σύγχρονα πλοία, βαρύνεται με έναν πνιγμό και μια ανακοίνωση που προκαλεί αλγεινή εντύπωση σε σχέση με το μέγεθος και την ιστορία της

Στον όμιλο Attica Συμμετοχών και στη θυγατρική  Blue Star Ferries ανήκει το πλοίο Blue Orizon, όπου εκτυλίχτηκε το τραγικό περιστατικό με το θάνατο του αδικοχαμένου επιβάτη το βράδυ της Τρίτης 5/9 στο λιμάνι του Πειραιά.

Η εταιρεία αποτελεί κυρίαρχη δύναμη στην ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς δραστηριοποιείται με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways» και αριθμεί πάνω από 33 πλοία, τα οποία δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νησιά και στις γραμμές που συνδέουν την Ιταλία με την Ελλάδα. Το 2022 μετέφερε 6,1 εκατ. επιβάτες, ένα εκατομμύριο οχήματα, πραγματοποιώντας έσοδα 520 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πειραιάς: Συνελήφθησαν καπετάνιος και πλήρωμα του Blue Horizon για τον πνιγμό του 36χρονου

«Τον πέταξαν από τον καταπέλτη και τον σκότωσαν», λένε αυτόπτες μάρτυρες για τη δολοφονία στο Blue Horizon - Βίντεο δείχνει μέλος του πληρώματος να τον σπρώχνει από τον καταπέλτη - Βιοπαλαιστής, ζούσε στις εργατικές κατοικίες στο Λασίθι

Το 2023 ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο αλλά βρέθηκε να απασχολεί όλη την Ελλάδα για τους λάθος λόγους.

Και είναι μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στην Ελλάδα, που έφερε την επανάσταση στην ακτοπλοΐα με καινούργια, καθαρά και σύγχρονα πλοία, που δεν είχε απασχολήσει για σοβαρούς λόγους αρχές και κοινό, παρά το ότι κάθε χρόνο μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες και οχήματα.

Μέχρι τον Αύγουστο η Attica Συμμετοχών απασχολούσε τον κόσμο της οικονομίας για μια σειρά επιχειρηματικών λόγων:

α) πρώτον για τη πώλησή της από την MIG και την Τράπεζα Πειραιώς στην αλλοδαπή εταιρεία Strix Holdings και

β) δεύτερον, για την εξαγορά και απορρόφηση της κρητικής χρεωμένης ΑΝΕΚ, γεγονός που την κάνει κυρίαρχη στο Αιγαίο και όχι μόνο.

Η εποχή Παναγόπουλου 

Η Attica Συμμετοχών είναι συνέχεια της εταιρείας Κυλινδρόμυλοι Αττικής, την οποία εξαγόρασε ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος ως κέλυφος μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών στις αρχές της δεκαετίας ου 1990, για να επεκταθεί στην ελληνική ακτοπλοϊα (είχε ήδη καράβια στην ποντοπόρο ναυτιλία), φέρνοντας νέες ιδέες και καινούργια γρήγορα πλοία.

Η  εταιρεία μετονομάστηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Εξαγόρασε την εταιρεία Strintzis Lines στην Ελλάδα ενώ επεκτάθηκε στο εξωτερικό, κυρίως στην Ευρώπη, αγοράζοντας πολύ σύγχρονα και γρήγορα πλοία για την εποχή τους.

Η εποχή Βγενόπουλου με τα βαριά χρέη της MIG 

Στην κορύφωση της οικονομικής της δραστηριότητάς (το 2007) ο Περικλής Παναγόπουλος πούλησε την εταιρεία στη MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου, η οποία στη συνέχεια φορτώθηκε με μεγάλα χρέη. Βασικός πιστωτής ήταν η πρώην τράπεζα του Βγενόπουλου, η Marfin Popular Bank, η οποία μαζί με την άλλη μεγάλη τράπεζα της Κύπρου πέρασε στην Τράπεζα Πειραιώς (συγκεκριμένα η Τράπεζα Πειραιώς ανέλαβε τα περιουσιακά στοιχεία των δύο μεγάλων κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα).

Ο ρόλος της Τράπεζας Πειραιώς

Έκτοτε, η Τράπεζα Πειραιώς προσπαθεί αφενός να ενισχύσει την δραστηριότητα της Attica Συμμετοχών για να την πουλήσει και να απαλλαγεί από τα δάνεια της MIG. Ετσι, η Attica Συμμετοχών εξαγόρασε με την στήριξη της Τράπεζας Πειραιώς το 2019 και την Hellenic Seaways. Και εφέτος η Τράπεζα Πειραιώς κατάφερε να την πουλήσει και να απαλλαγεί από τα δάνεια της MIG.

Ήδη εδώ και περίπου δύο χρόνια, η Τράπεζα Πειραιώς έχει κάνει μια συμφωνία με την εταιρεία Blantyre Capital Limited, για την αξιοποίηση διαφόρων περιουσιακών της στοιχείων και θυγατρικών της. Η Blantyre εδρεύει στα Cayman Islands και φέρεται να είναι συμφερόντων του Ινδού επιχειρηματία Mubashir Mukadam,

H Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να πουλήσει κάποια περιουσιακά της στοιχεία για να εξυγιανθεί, τα μεταβίβασε σε διάφορα νομικά πρόσωπα (funds), που συνδέονται με μία εταιρεία που διαχειρίζεται αυτά τα νομικά πρόσωπα και ονομάζεται Strix Asset Management Limited (ο διαχειριστής).

Αρχικά, η Τράπεζα Πειραιώς κατείχε το 100% της Strix Asset Management Limited. Στη συνέχεια η Τράπεζα Πειραιώς διατήρησε το 25% ενώ εμφανίστηκε μία άλλη εταιρεία η Likoma Holdings Limited, η οποία απέκτησε το 75% και τον έλεγχο των μετοχών της Strix Asset Management Limited. Απώτατος ελέγχων μέτοχος αυτών των ετσαιρειών εμφανίζετια η Blantyre βάσει μιας σειράς πολύπλοκων εταιρικών σχέσεων, όπως φαίνεται.

Στη συνέχεια, ανάμεσα σε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία που μεταβίβασε ήταν και ομολογιακά δάνεια της MIG 443,8 εκατ. ευρώ. Μετά την μεταβίβαση αυτών των δανείων, η Strix Holdings ήρθε σε επαφή με την MIG και της πρότεινε μία συναλλαγή με δύο μέρη: α) η Strix να διαγράψει τα ομολογιακά δάνεια της MIG (443,8 εκατ. ευρώ) που είχε αποκτήσει από την Τράπεζα Πειραιώς με αντάλλαγμα τις μετοχές της Attica Group.

Με άλλα λόγια το τίμημα, που εισέπραξε η MIG για την πώληση της Attica Συμμετοχών δόθηκε στην Τράπεζα Πειραιώς και αποπληρώθηκαν έτσι τα δάνεια της MIG. Ηταν μια πολύπλοκη ενδιαφέρουσα συναλλαγή, την οποία πήγε να μπλοκάρει ο ιδιοκτήτης της Sea Jets, Μάριος Ηλιόπουλος, αλλά απέτυχε. Ο ίδιος επιχειρηματίας αλλά και ο όμιλος Grimaldi, που είναι ιδιοκτήτης της ανταγωνίστριας εταιρείας Minoan Lines, επιχείριησαν να μπλοκάρουν την απορρόφηση της κρητικής εταιρείας ΑΝΕΚ από την Attica Συμμετοχών, αλλά χωρίς επιτυχία.

Η ΑΝΕΚ είναι μια καταχρεωμένη εταιρεία με τον κύριο όγκο των δανείων να έχουυν χορηγηθεί από την Τραπεζα Πειραιώς. Ο βασικός πιστωτής ο οποίος ήλεγχε και τις μετοχές αφού είχαν δοθεί ως εγγύηση για τα δάνεια της εταιρείας, αποφάσισε δοθεί στην Attica Συμμετοχών, με την οποία είχε έμμεση σχέση.  Η συγχώνευση εγκρίθηκε και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ως η μόνη βιώσιμη λύση για την ΑΝΕΚ.

Η Attica Συμμετοχών βρέθηκε έτσι, κυρίαρχη στο Αιγαίο και ενισχυμένη τα μέγιστα όντας η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς στην ελληνική ακτοπλοϊα.

Μετά την εξαγορά της εταιρείας από τη Strix δεν έχουν αλλάξει οι άνθρωποι που τη διοικούν.

Ο Κυριάκος Μάγειρας, ο οποίος υπάρχει από την εποχή του Βγενόπουλου, παραμένει πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου. Ο Σπύρος Πασχάλης είναι διευθύνων σύμβουλος εδώ και χρόνια, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον πατέρα του, που επίσης εργαζόταν στην Attica επί Παναγόπουλου. Τελευταία στο διοικητικό συμβούλιο έχει ενταχθεί ως  αντιπρόεδρος ο Λουκάς Παπάζογλου, ο οποίος είναι στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας και παλαιότερο στέλεχος στο υπουργείο Οικονομικών, επί Αλογοσκούφη. Ορίστηκε μέλος της εταιρείας μετά τις εκλογές του 2019.

Η ανακοίνωση των 29 λέξεων της διοίκησης της Attica Συμμετοχών

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Attica Συμμετοχών και υπεύθυνος για την ανακοίνωση των 29 λέξεων της εταιρείας για τον πνιγμό του 36χρονου άνδρα, Κυριάκος Μάγειρας   

Στο τραγικό περιστατικό με τον πρωτοφανή και βάναυσο πνιγμό του 36χρονου από μέλη του πλοίου Blue Horizon, η εταιρεία αρκέστηκε σε 29 λέξεις ανακοίνωση:

«Η Διοίκηση της Attica Group, συγκλονισμένη από το τραγικό περιστατικό που έλαβε χώρα στο λιμένα Πειραιά, δηλώνει ότι συνεργάζεται με κάθε αρμόδια Αρχή για την πλήρη διαλεύκανση του συμβάντος».

Η ανακοίνωση για το θλιβερό περιστατικό ήρθε με σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με την ώρα που ο 36χρονος έχασε τη ζωή του και η Attica Group θεώρησε ότι αρκούν μόλις 29 λέξεις για να (μην) δώσει απαντήσεις.

Αυτό που, επίσης, δεν έχει απαντηθεί είναι γιατί το πλοίο συνέχισε κανονικά το ταξίδι του μολονότι ήταν δύο από τα μέλη του πληρώματός του αυτά που έσπρωξαν τον 36χρονο στο νερό με τραγική κατάληξη τον θάνατό του.

Αν δεν είχε ζητηθεί, μάλιστα, από εισαγγελέα η επιστροφή του πλοίου, δεν αποκλείεται το πλοίο της Attica Group να είχε ολοκληρώσει το ταξίδι του σαν να μην είχε συμβεί το παραμικρό.

Όπως φαίνεται από στοιχεία ιστοσελίδων που καταγράφουν τις κινήσεις των πλοίων, το Blue Horizon όχι μόνο ολοκλήρωσε τον απόπλου αλλά συνέχισε για 42 λεπτά το ταξίδι του πριν τελικά να επιστρέψει στον Πειραιά.

Τελικά μετά τον πνιγμό του 36χρονου, χρειάστηκαν μόλις 29 λέξεις για να «πνιγεί» και η εικόνα της Attica Group…

Χρ. Ιωάννου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu