Στο ζήτημα των 99 χρόνων διάρκειας του νέου Ταμείου (Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών – ΕΔΗΣ), η δημιουργία του οποίου περιλαμβάνεται –μέσω τροπολογίας- στο πολυνομοσχέδιο που συζητείται στο Βουλή, αναφέρονται μεταξύ άλλων κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, περιγράφοντας ως στόχους της Εταιρείας τη διαχείριση και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με μακροπρόθεσμη προοπτική, στα πλαίσια ενιαίας στρατηγικής, με στόχο την ανάπτυξη.
Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι, τα 99 έτη είναι συνήθης πρακτική για μεγάλους Οργανισμούς με μακροπρόθεσμους στόχους, ενώ σημειώνουν ότι ο λόγος για τον οποίο η διάρκεια της Εταιρείας είναι μεγαλύτερη από τη διάρκεια του δανείου είναι γιατί «ο στόχος της είναι ευρύτερος από τις κοντόφθαλμες ιδιωτικοποιήσεις, όπως γινόταν στην περίπτωση του ΤΑΙΠΕΔ».
Οι ίδιες πηγές καταλογίζουν στην αντιπολίτευση ότι ενοχλείται γιατί, όπως σημειώνουν, «με ρητό τρόπο έχει γίνει σαφές στον νόμο (Άρθρο 190, παρ. 2α) ότι “[…] η Γενική Συνέλευση της Εταιρείας (ο Υπουργός Οικονομικών) […]. Εγκρίνει, […] το στρατηγικό σχέδιο της Εταιρείας και των άμεσων θυγατρικών της […] που περιλαμβάνει τους όποιους στόχους αξιοποίησης ή ιδιωτικοποίησης της Εταιρείας […]”».
Συνεπώς, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, «οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση προτείνεται από τα διοικητικά όργανα της Εταιρείας πρέπει να εγκριθεί από τον υπουργό», ενώ συμπληρώνουν ότι αυτό αφορά και τις ΔΕΚΟ που εντάσσονται στο Ταμείο (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΟΑΚΑ). Οι ίδιες πηγές κάνουν επίσης λόγο για «αδιανόητη παραπληροφόρηση» σε ό,τι αφορά τις συγκεκριμένες ΔΕΚΟ, σημειώνοντας ότι δεν έχουν ενταχθεί στην Εταιρεία για αποκρατικοποίηση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- BOX NOW: Επέκταση σε Ρόδο, Μυτιλήνη, Ζάκυνθο και Κεφαλονιά και πληθυσμιακή κάλυψη 96% στην Ελλάδα
- Πως Προεδρικό Διάταγμα του ΥΠΕΝ μετέτρεψε οικόπεδα σε χωράφια – Προς αντίδραση «γαλάζιοι» βουλευτές
- Νέα διεύθυνση στο γραφείο τύπου του Πιερρακάκη και νέος σύμβουλος στον Θεοδωρικάκο
- Ευρωπαϊκές αγορές: 12η σερί μέρα κερδών για τον FTSE 100
- Τράπεζα Πειραιώς: Στις 3 Ιουνίου η αποκοπή μερίσματος 0,298 ευρώ ανά μετοχή
- Τραμπ για δασμούς: Μερική απαλλαγή σε αυτοκινητοβιομηχανίες που συναρμολογούν τα οχήματά τους στις ΗΠΑ
- Νίκος Βέττας: Δεν μπορεί το δημόσιο να παίρνει το 50% των εισοδημάτων – Οι φόροι πρέπει να μειωθούν
- Αποκατάσταση οδικού δικτύου Θεσσαλίας – Στερεάς: Έπεσαν οι υπογραφές με ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΤΕΡΝΑ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις