Επιχειρήσεις

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Στο 40% η πρόοδος του «περιπετειώδους» σιδηροδρομικού έργου

Η υπογειοποίηση των Σεπολίων, μαζί με τη σήραγγα του Καλλιδρόμου και τη σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση αποτέλεσαν ή και αποτελούν τα πιο “περιπετειώδη” έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου.

_x000D_

Η υπογειοποίηση των Σεπολίων συγκαταλεγόταν στα Ολυμπιακά έργα και έπρεπε να ολοκληρωθεί το… 2004. Για ποικίλους λόγους (αντιδράσεις κατοίκων, διάλυση αρχικής σύμβασης, κ.α.), το έργο “καρκινοβατούσε” για πάρα πολλά χρόνια.

_x000D_

Σήμερα, υλοποιείται από την κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα, στην οποία ανατέθηκε στα τέλη του 2018.

_x000D_

Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε στην εν λόγω κοινοπραξία με έκπτωση 45,71% (η προσφορά του αναδόχου έφτασε τα 66,6 εκατ. ευρώ) και ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 52 μήνες.

_x000D_

Στα τέλη του 2021 απαιτήθηκε η πρώτη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 23,8 εκατ. ευρώ και αναμένεται νέα, ύψους 9 εκατ. ευρώ, με το έργο να έχει ολοκληρωθεί σχεδόν στο 40%, με ορίζοντα υλοποίησης στα τέλη του 2025 / αρχές του 2026.

_x000D_

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τη χωρητικότητα του δικτύου, εάν και εξαιτίας των εργασιών, το υφιστάμενο δίκτυο μονοδρομείται.

_x000D_

Εξαιτίας της υπογειοποίησης, κάτι το οποίο αποτελούσε αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, θα επέλθουν οικιστικές παρεμβάσεις, καθώς οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους αναψυχής.

_x000D_

Σε κατασκευαστικό επίπεδο, το έργο απαιτεί “χειρουργικές παρεμβάσεις”, δεδομένου ότι γειτνιάζει με τη γραμμή του μετρό και έναν μεγάλο αγωγό της ΕΥΔΑΠ.

_x000D_

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

_x000D_

Το έργο αφορά 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. πλήρως υπογειοποιημένα
Συνοπτικά, η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια αφορά την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. περίπου είναι πλήρως υπογειοποιημένα.

_x000D_

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται 2 νέες πεζοδιαβάσεις στην οδό Ξανθίππης και στην οδό Ξένου και 2 κτήρια για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.

_x000D_

Η κατασκευή ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων.

_x000D_

Σημειώνεται ότι η συμπληρωματική σύμβαση του 2021, ύψους 23,8 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης του τεχνικού υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων, με την χρήση υδροφρέζας.

_x000D_

Η εργασία αυτή, σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, χαρακτηρίζεται “απρόβλεπτη”, καθώς προέκυψε το 2020, περίπου ενάμισι χρόνο μετά από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου και θα ήταν αδύνατο να έχει προβλεφθεί εξ αρχής και λόγω του μεγάλου του κόστους, δεν είναι επίσης δυνατό να καλυφθεί από το κονδύλι των απρόβλεπτων εργασιών του έργου, ενώ η νέα συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 9 εκατ. ευρώ, σχετίζεται με τις δυσκολίες που προκύπτουν από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu