Επιχειρήσεις

Υπέρ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών η αντιδικία με το ελληνικό δημόσιο για το ΦΠΑ

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Γιάννης Παράσχης.

Οπως δήλωσε ο επικεφαλής της διοίκησης η εταιρεία θα συνεχίσει τις καλές επιδόσεις για όλο το έτος με το περιθώριο Ebitda να ξεπερνά το 60%

Υπέρ της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τείνει η αντιδικία με το ελληνικό δημόσιο για τις υποθέσεις με το ΦΠΑ που εκκρεμούσαν στα δικαστήρια εδώ και χρόνια. Οπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Παράσχης, μιλώντας σε χρηματιστηριακούς αναλυτές για τα αποτελέσματα της εταιρείας Διεθνής Αερολιμέναας Αθηνών (ΔΑΑ), που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελευθέριος Βενιζέλος, οι πέντε από τις δέκα υποθέσεις που εκκρεμούσαν για τα έτη 1998-2003 και 2010-2011 ποσού 155,1 εκατ. ευρώ (με τις προσαυξήσεις) εκδικάστηκαν υπέρ της εταιρείας για ποσό 149,5 εκατ. ευρώ, ενώ έχει γίνει εν μέρει δεκτή και προσφυγή ποσού 390.000 ευρώ για το 2002.

Υπέρ του δημοσίου έγιναν και ορισμένες εφέσεις για τα έτη 1998 και 1999 ύψους 531.000 ευρώ. Επίσης εκκρεμούν, διεκδικήσεις ύψους 4,7 εκατ. ευρώ από την εταιρεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αύξηση 15,2% στα καθαρά κέρδη α΄ εξαμήνου

Στα 14,01 εκατ. η επιβατική κίνηση στο εξάμηνο, αυξημένη 16% σε σχέση με πέρυσι

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου ο Γ. Παράσχης μίλησε για ένα ιστορικό εξάμηνο και προβλέποντας πως οι καλές επιδόσεις θα συνεχιστούν για όλο το έτος με το περιθώριο κέρδους να ξεπερνάει το 60%.

Στο α΄εξάμηνο η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 14,01 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 16% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023. Τα έσοδα αυξήθηκαν 16,8% στα 293,6 εκατ. ευρώ. Τα  κέρδη μετά φορων ανήλθαν σε 97,1 εκατ. ευρώ αυξημένα 15,2% σε σύγκριση με πέρυσι.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 183,4 εκατ. ευρώ, αυξημένο 16,6% με το περιθώριο EBITDA στο 62,5%. Όπως σχολίασε ο κ. Παράσχης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, τα παραπάνω μεγέθη επιβεβαιώνουν το guidance που δόθηκε για την είσοδο στο Χρηματιστήριο, που ήταν το πιο εμβληματικό γεγονός του πρώτου εξαμήνου.

Σχετικά με τις αυξήσεις  στις χρεώσεις του αεροδρομίου, ο κ. Παράσχης ανέφερε πως θα είναι ουδέτερες για τις αεροπορικές εταιρείες και για τους επιβάτες. Μετά από διαβούλευση, η οποία ξεκίνησε στις 28 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουνίου, η εταιρεία του αεροδρομίου αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητες τις αεροπορικές χρεώσεις, με εξαίρεση το τέλος εξυπηρέτησης επιβατών.

Επί της ουσίας, προκειμένου να διατηρήσει τα έσοδά του σε υψηλά επίπεδα το αεροδρόμιο της Αθήνας, από τη στιγμή που μειώνεται, βάσει της σύμβασης, το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίου, γνωστό ως «σπατόσημο», από 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη σε 3 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, προσαρμόζει ισοδύναμα το τέλος εξυπηρέτησης επιβατών από την 1η Νοεμβρίου για να αναπληρώσει την απώλεια.

Για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού πλάνου 33MAP αρχικού ύψους 650 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2028, ο κ. Παράσχης ενημέρωσε τους αναλυτές ότι οι συζητήσεις εξελίσσονται, τόσο σε όρους διαθεσιμότητας κεφαλαίων, όσο και ως προς τις χρεώσεις. Ως το τέλος του έτους, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το χρηματοδοτικό σχήμα.

Βασικά οικονομικά μεγέθη: 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu