Με αφορμή δημοσιεύματα, αλλά και ανακοίνωση που εξέδωσαν οι επιχειρηματίες Φολεγάνδρου
- Με απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύχθηκε, όπως κάθε χρόνο, αρχικός ανοικτός διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση εβδομήντα τεσσάρων (74) δρομολογιακών γραμμών, με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την δρομολογιακή περίοδο 2024 – 2025.
- Τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες, πριν την έκδοση της προκήρυξης. Προηγήθηκαν δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), στις οποίες συζητήθηκε το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της νέας προκήρυξης. Η προαναφερόμενη προκήρυξη έλαβε, ομόφωνα, θετική γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ.. Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των μελών του Σ.Α.Σ. που ψήφισαν θετικά προς τους όρους της προκήρυξης, ήταν και ο ΣΕΤΑΚ, ιδρυτικά μέλη του οποίου αποτελούν οι εταιρείες που προσέφυγαν στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της προκήρυξης.
- Επί της προσφυγής δύο εταιρειών, η ΕΑΔΗΣΥ έκανε, αρχικά, δεκτό το αίτημα των προσφευγουσών για την αναστολή της εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της προσφυγής. Εν συνεχεία, εξέδωσε απόφαση με την οποία δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση προκήρυξης.
- Πιστώσεις αυξημένες κατά 29,3 εκ. ευρώ, οι οποίες δεν υφίστανται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου.
- Εναλλακτικά, θα απαιτούνταν να αφαιρεθούν δρομολογιακές γραμμές, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας.
“Κύριοι, δυστυχώς για ακόμη μια χρονιά βλέπουμε να επαναλαμβάνετε το ίδιο σκηνικό στον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές. Ένας διαγωνισμός που προκηρύχθηκε με μεγάλη καθυστέρηση και ήδη έχει πάρει δύο αναβολές, όπως ακριβώς έγινε και πέρυσι, παρόλο που είχαμε τις διαβεβαιώσεις ότι φέτος διαγωνισμός θα προκηρυχθεί νωρίς για να μην έχουμε τα ίδια προβλήματα. Αλλά βλέπουμε ότι στο υπουργείο ναυτιλίας κανείς δεν ασχολείται σοβαρά με αυτό το θέμα.
Εμείς με την 19/28-08-2024 επιστολή μας σας είχα προειδοποιήσει και είχαμε ζητήσει να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για μην έχουμε και φέτος το ίδιο πρόβλημα με την καθυστέρηση στην έγκριση και ανάρτηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής περιόδου, όμως μετά και την δεύτερη αναβολή του διαγωνισμού είναι μαθηματικά βέβαιο ότι και του χρόνου τα δρομολόγια θα αναρτηθούν όταν θα έχουν ήδη χαθεί πολλές κρατήσεις από το εξωτερικό καθώς αυτές γίνονται τους αμέσως επόμενους μήνες.
Αφού βλέπουμε ότι οι εκκλήσεις μας για την επισπεύσει των διαδικασιών του διαγωνισμού πέφτουν στο κενό, προτείνουμε και ζητάμε τα παρακάτω για την άμεση λύση του προβλήματος.
1. Την άμεση ακύρωση του διαγωνισμού για την δρομολογιακή περίοδο 2024-2025 καθώς μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα έχει παρέλθει η ημερομηνία για την οποία πραγματοποιείται. Υπενθυμίζουμε ότι η σύμβαση για την δρομολογιακή περίοδο 2023-2024 υπογράφτηκε στις 30-10-2024 μια μόλις ημέρα πριν την λήξη αυτής.
2. Την απευθείας ανάθεση όλων των γραμμών μέχρι και 31-10-2025 στις εταιρίες που εκτελούν τώρα τα δρομολόγια με ταυτόχρονη έγκριση των δρομολογίων ώστε να μπορέσουν να ανεβούν το γρηγορότερο δυνατό στο σύστημα κρατήσεων.
3. Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την δρομολογιακή περίοδο 2025-2026 μέχρι τον Φεβρουάριο ώστε να έχει ολοκληρωθεί έως την 1-11-2025 και να ομαλοποιηθεί η διαδικασία των διαγωνισμών καθώς αυτή την στιγμή είμαστε ένα ολόκληρο χρόνο πίσω.
Απαιτούμε από το υπουργείο ναυτιλίας να ασχοληθεί επιτέλους σοβαρά με το θέμα και να μην δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των νησιών λόγο της καθυστέρησης των διαγωνισμών και την έγκριση των δρομολογίων.
Επίσης περιμένουμε μια φορά το υπουργείο να απαντήσει στην επιστολή μας και να μην αδιαφορήσει όπως όλες τις προηγούμενες φορές”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Frachtcontor Junge & Co: Ο γερμανικός ναυλομεσιτικός οίκος η ανοίγει γραφεία στον Πειραιά
- Αναγνωστόπουλος: Μειώσεις τιμών στη χριστουγεννιάτικη αγορά – Από 18/12 το “Καλάθι του Αϊ-Βασίλη”
- ΗΠΑ: Ο Ντόναλντ Τραμπ, πρόσωπο της χρονιάς 2024 από το περιοδικό TIME
- ΕΚΤ: Νέα μείωση επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης στο 3% – Η 4η φορά μέσα στο 2024
- Σταϊκούρας για ΒΟΑΚ: Μέχρι τέλος Ιανουαρίου η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο
- Νέος εσωτερικός ελεγκτής στην Έλαστρον – Η ανακοίνωση της εταιρείας
- Χαλκιδική: Αναστολή λειτουργίας της πολεοδομίας Σιθωνίας αποφάσισε ο δήμαρχος – Θα ελεγχθούν άδειες
- Κάλας: Υπέρ της χρησιμοποίησης των παγωμένων στην ΕΕ ρωσικών πόρων για την Ουκρανία
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις