Σε μάχη μεταξύ της πλειοψηφίας των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων εξελίσσεται το ΣΔΙΤ για την ύδρευση στην Κέρκυρα η αξία του οποίου ξεπερνά τα 220 εκατ. Ευρώ και στο σχετικό διαγωνισμό πρωταγωνιστούν ηχηρά ονόματα, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η Intrakat και η Mytilineos.
_x000D_
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του υφυπουργού υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, η οποία αναρτήθηκε στη Διαύγεια, το υπουργείο έδωσε το πράσινο για τα σχήματα που θα περάσουν στη Β Φάση του διαγωνισμού, η οποία περιλαμβάνει το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου και την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
_x000D_
Βάσει αυτής τα τρία σχήματα που περνούν στην επόμενη φάση είναι τα εξής:
_x000D_
- _x000D_
- Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενώνει τις δυνάμεις του με τη Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης διατηρώντας μία συμμαχία που παραμένει σταθερή σε αρκετά υδροδοτικά έργα και φράγματα, καθώς σε small scale LNG,
- Ο Όμιλος Ελλάκτωρ δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις του καθώς «κατεβάζει» τη θυγατρική του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και
- Οι εταιρίες Ιntrakat, Mytilineos και ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ διατηρούν το ισχυρό μπλοκ που έχουν δημιουργήσει.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Το έργο
_x000D_
Ο διαγωνισμός για το έργο που θα «ξεδιψάσει» την Κέρκυρα προκηρύχθηκε τον περασμένο Ιανουάριο και η Α΄ Φάση του διαγωνισμού, δηλαδή η εκδήλωση ενδιαφέροντος ολοκληρώθηκε στα τέλη του Φεβρουάριου.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Η κατασκευαστική του διάρκεια εκτιμάται στα τρία έτη από την υπογραφή της σύμβασης και στην πορεία θα ακολουθήσει μία 26ετης περίοδος συντήρησης και λειτουργίας. Κατά τη διάρκεια των ετών αυτών ο ανάδοχος θα λαμβάνει αμοιβές διαθεσιμότητας.
_x000D_
Ποιο διεκδικούν τα τέσσερα έργα που ξεπερνούν τα 780 εκατ. ευρώ
_x000D_
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω έργο ανήκει στα ΣΔΙΤ ύδρευσης που δημοπρατεί το υπουργείο υποδομών και μεταφορών και τα οποία περιλαμβάνουν τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα και Ταυρωνίτη με τριετή ορίζοντα ολοκλήρωσης. Επομένως, εάν όλα τα έργα συμβασιοποιηθούν εντός του τρέχοντος έτους, το οποίο είναι αρκετά πιθανό ενδεχόμενο, τότε δεν αποκλείεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2027 ή στις αρχές του 2028. Τα τρία αυτά έργα δημιουργούν ένα δελεαστικό πακέτο έργων αξίας άνω των 810 εκατ. Ευρώ τα οποία διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι.
_x000D_
Αναλυτικότερα στον διαγωνισμό για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, το οποίο είναι το πιο «προχωρημένο» από τα άλλα τρία καθώς στα τέλη του μήνα αναμένεται η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών εάν δε δοθεί νέα παράταση, προσφορές έχουν υποβάλει η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης, η Intrakat που συμμαχεί με την ΕΥΑΘ και τη γαλλική SUEZ, ενώ ο Ελλάκτωρ στρατολογεί την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
_x000D_
Όσον αφορά τον διαγωνισμό για το Φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, αυτό βρίσκεται στο ίδιο στάδιο με το ΣΔΙΤ Κέρκυρας από τα μέσα του περασμένου μήνα και οι ενδιαφερόμενοι είναι οι ίδιοι με αυτούς που διεκδικούν το ΣΔΙΤ των Επτανήσων.
_x000D_
Σχετικά με το φράγμα Ταυρωνίτη στην Κρήτη, το οποίο είναι στο ίδιο στάδιο με τα έργα στην Κέρκυρα και τα Φάρσαλα, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα ίδια σχήματα με τα δύο αυτά έργα με μόνη διαφορά το γεγονός ότι ο Όμιλος Ελλάκτωρ συνεργάζεται με την ΑΒΑΞ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δήμας για τη «λάθος» σήραγγα του Μετρό στην Κατεχάκη: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας»
- Παπαθανάσης: Έγκριση 1.231 αιτήσεων στη Δράση «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων ΜμΕ»
- Τριαντόπουλος: Ζητάει τώρα απευθείας παραπομπή στη Δικαιοσύνη – Γλυτώνει την προανακριτική η κυβέρνηση
- Χρηματιστήριο: Αλώθηκαν και οι 1.700 μονάδες, κόντρα στο χθεσινό black out – Άλμα 6,95% από Attica Bank
- BriQ Properties: Απέκτησε οικόπεδο στην Νάουσα της Πάρου έναντι 1,25 εκατ. ευρώ
- Ένωση Λιμένων Ελλάδος: Το 2024 νέα χρονιά – ρεκόρ για την κρουαζιέρα
- Γερμανία: Η Bundestag ενέκρινε το πακέτο των 500 δισ. ευρώ για άμυνα και υποδομές
- ΤτΕ: Στα 74,75 δισ. ευρώ η αξία των δανείων που διαχειρίζονταν οι servicers το δ΄τρίμηνο 2024
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις