Επιχειρήσεις

Ξένοι retailers στην Ελλάδα: Η Κiabi έρχεται, Vakko και Primark ακόμα το σκέπτονται

Γαλλία, Βρετανία, Τουρκία οι χώρες από τις οποίες προέρχονται οι νέοι και πιθανοί retailers που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα

Κινητικότητα υπάρχει και το 2024 ανάμεσα στους ξένους retailers για την πιθανή είσοδό τους στην Ελλάδα, με κάποιους να το έχουν δρομολογήσει και άλλους, παρότι θεωρητικά είναι κοντά, έχοντας ιδρύσει και σχετικές εταιρείες, να μην το αποφασίζουν ακόμα.

Ως εκ τούτου, την είσοδό της στην ελληνική αγορά δρομολογεί τους επόμενους μήνες η γαλλικών συμφερόντων αλυσίδα ενδυμάτων για όλη την οικογένεια, Κiabi, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη, μισθώσει, κατάστημα σε μεγάλο εμπορικό κέντρο της Trade Estates στην Πάτρα.

Τα εγκαίνια του πρώτου αυτού καταστήματος αναμένεται να γίνουν μέχρι το τέλος του 2024.

H Κiabi ιδρύθηκε πριν από 46 χρόνια, το 1978 στη Ρονκ της Βόρειας Γαλλίας από τον Patric Mulliez με στόχευση στα οικονομικά, αλλά ποιοτικά ενδύματα για όλη την οικογένεια, ωστόσο από το 1988 και μετά άρχισε η πορεία της στο εξωτερικό, όπου σήμερα βρίσκεται σε 23 χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Kiabi εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας συμμετοχών Association Familiale Μulliez (AFM). Ο συγκεκριμένος όμιλος συμπεριλαμβάνει διαφορετικά είδη λιανεμπορίου όπως πχ την αλυσίδα αθλητικών ειδών Decathlon και τα σούπερ μάρκετ Auchan, στην Γαλλία. Σύμφωνα, δε, με ξένα δημοσίευματα, ο τζίρος της αναμένεται να αγγίξει τα 2,29 δισ ευρώ το 2023.
Στην παρούσα φάση η Kiabi έχει σχεδόν 563 φυσικά σημεία πώλησης σε 23 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 344 στη Γαλλία, 59 στην Ισπανία, 37 στην Ιταλία, 10 στην Πορτογαλία, 12 στο Βέλγιο, 3 στη Μάλτα, 1 στην Κύπρο και 11 στα υπερπόντια εδάφη (Γουαδελούπη, Μαρτινίκα, Γουιάνα και νησί Ρεϋνιόν). Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα βρίσκεται, ήδη, στην Κύπρο, με ένα κατάστημα, αλλά και με e-shop.

Έχει, επίσης, παρουσία και στην Αφρική, με 20 καταστήματα στο Μαρόκο, 8 στην Αλγερία, καθώς και 5 στην Τυνησία. Διαθέτει, δε, σημεία πώλησης και στην υποσαχάρια Αφρική, συμπεριλαμβανομένων 2 σημείων επαφής στην Ακτή Ελεφαντοστού, 1 στη Σενεγάλη, 1 στη Γκαμπόν, 1 στο Καμερούν και 1 στο Κονγκό. Ιδιαίτερη ανάπτυξη σημειώνει τα τελευταία χρόνια η εταιρεία και στη Μέση Ανατολή. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα η Kiabi έχει 17 και 4 σημεία πώλησης.

Επόμενος σταθμός, δε, εκτός από την Ελλάδα, αναμένεται να είναι για την Kiabi και η Ινδία.

Η Vakko με τα ελληνικά πρόσωπα στις διαφημίσεις το καθυστερεί

Την ίδια στιγμή, πολλά έχουν ακουστεί για την είσοδο στην ελληνική αγορά και της Τουρκικής εταιρείας πολυτελών ενδυμάτων Vakko, η οποία δεν κάνει το βήμα να έρθει παρότι υπάρχει θέληση.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι, πάντως, έτοιμη, όταν το θελήσει να μπει στην εγχώρια αγορά ένδυσης. Χαρακτηριστικό είναι ότι εδώ και δύο χρόνια, από τον Ιούνιο του 2022 έχει ιδρύσει την εταιρεία «VAKKO INVESTMENT ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με τον διακριτικό τίτλο «VAKKO Μ.Α.Ε.».

Η εταιρεία είχε αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 500.000 ευρώ, το οποίο καταβλήθηκε ολόκληρο από την ιδρύτρια τουρκική ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Vakko Holding Anonim Sirketi.

Με έτος ίδρυσης το 1934, από τον επιχειρηματία Vitali Hakko, ξεκίνησε το 1934 σαν ένα μικρό κατάστημα πιλοποιίας με την επωνυμία Şen Şapka (Χαρούμενα Καπέλα), Το επόμενο χρονικό διάστημα εξελίχθηκε σε έναν όμιλο πολυτελούς ένδυσης και εστίασης.

Σήμερα, 90 χρόνια μετά, εξειδικεύεται σε high-fashion luxury προϊόντα, μέσα από μια σειρά πολλών συλλογών και καταστημάτων: Vakko Scarves, Vakko Men & Vakko Women, Vakko Couture, V2K Designers, Vakko Wedding, Vakkorama concept stores, W Collection Menswear , Vakko Home και Vakko Outlet. Στο χώρο της gourmet εστίασης και των τροφίμων έχει τα brands Vakko Chocolate, Vakko Tea Atelier, Vakko Coffee Atelier, το high-end patisserie concept Vakko Patisserie Petit Four και το γαλλικό εστιατόριο Vakko Bistrot.

Εξάλλου, η Vakko μπορεί να μην έρχεται ακόμα στην Ελλάδα, όμως τον τελευταίο καιρό έχει ελληνικό χρώμα στις διαφημίσεις της στην Τουρκία, καθώς χρησιμοποίησε ως πρόσωπο για την καλοκαιρινή της καμπάνια την ηθοποιό Κλέλια Ανδριολάτου, η οποία παίζει στη σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, Μaestro, η οποία προβάλλεται από το NetFlix.

Ελληνικό ”χρώμα” στις διαφημίσεις του Vakko

Primark: Γιατί το σκέπτεται ο Βρετανός hyper retailer

Περνά και δεν ακουμπά στην Ελλάδα μία εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων ένδυσης και αξεσουάρ στη Βρετανία, με παρουσία πάνω από 18 χώρες και πάνω από 440 καταστήματα. Οι πρώτες συζητήσεις για να έρθει στη χώρα μας είχαν ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με στόχο να μπει στον Πύργο του Πειραιά. Στη συνέχεια οι φήμες οργίασαν για παρουσία του στη χώρα μας, μέσω του Μινιόν. Καμία από τις δύο συμφωνίες, όμως, δεν είχε αίσιο τέλος. Oι πληροφορίες τότε ήθελαν τους δύο κύριους λόγους να είναι τα υψηλά μισθώματα, αλλά και τα logistics, τα οποία δεν ικανοποίησαν την μητρική εταιρεία.

H πιο πρόσφατη είσοδος σε χώρα εκτός Βρετανίας ήταν στη Ρουμανία το 2023, όπου πλέον διαθέτει δύο καταστήματα, ενώ παρότι διαθέτει καταστήματα σε όλες τις χώρες της Μεσογείου, όπως Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, η Ελλάδα δεν βρίσκεται, ακόμα, στο πλάνο. Αυτό δεν αποκλείει, ωστόσο, την μελλοντική είσοδό της στην Ελλάδα και μάλιστα, όπως τονίζουν κάποιες πηγές, μέσα από την εμπορική επένδυση του Ελληνικού, ωστόσο, είναι κάτι το οποίο ακόμα μένει να επιβεβαιωθεί και να διευκρινιστεί τα επόμενα χρόνια.

Tα logistics των καταστημάτων της, πάντως, δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο μπορεί να βρεθεί στις μεγάλες πόλεις: Τεράστιοι χώροι που εκτείνονται τουλάχιστον σε τρεις ορόφους και συτό είναι ένα ζήτημα στην Αττική. Κατά τα αλλα, η Primark συνιστά μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στην Ευρώπη, ενώ στην παρούσα φάση είναι ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Διαθέτει, δε, μια ευρύτατη γκάμα προϊόντων που ξεκινούν από ρούχα, παπούτσια, εσώρουχα, μαγιό για τον άνδρα, τη γυναίκα και το παιδί, καθώς και αντικείμενα για το σπίτι και την καθημερινότητα των καταναλωτών. Όλα αυτά, δε, σε πολύ καλές τιμές, value for money ποιότητα. Είναι, δε, θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu