Δείκτες ευρώ 22 Ιανουαρίου 2025 Επόμενη έκδοση: 22 Απριλίου 2025
Τρίτο τρίμηνο 2024

Το δημόσιο χρέος στο 88,2% του ΑΕΠ στη ζώνη του ευρώ

81,6% του ΑΕΠ στην Ε.Ε

Επισκόπηση

Στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024, ο λόγος του ακαθάριστου χρέους της γενικής κυβέρνησης προς το ΑΕΠ στη ζώνη του ευρώ (EA20) διαμορφώθηκε στο 88,2% και παρέμεινε αμετάβλητος σε σύγκριση με το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2024. Στην ΕΕ , ο λόγος επίσης παρέμεινε αμετάβλητο και διαμορφώθηκε στο 81,6%.

Σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, ενώ ο λόγος του δημόσιου χρέους προς το ΑΕΠ μειώθηκε ελαφρά στη ζώνη του ευρώ (από 88,4% σε 88,2%), παρατηρήθηκε ελαφρά αύξηση στην ΕΕ (από 81,5% σε 81,6%).

Στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024, το χρέος της γενικής κυβέρνησης αποτελούνταν από 84,0% χρεόγραφα στη ζώνη του ευρώ και 83,6% στην ΕΕ , 13,4% δάνεια στη ζώνη του ευρώ και 13,9% στην ΕΕ και 2,6% νόμισμα και καταθέσεις στη ζώνη του ευρώ και 2,5% στην Ε.Ε.

Λόγω της συμμετοχής των κυβερνήσεων των κρατών μελών της ΕΕ στον δανεισμό σε ορισμένα κράτη μέλη, δημοσιεύονται επίσης τριμηνιαία στοιχεία για τον διακυβερνητικό δανεισμό (IGL). Το IGL ως ποσοστό του ΑΕΠ στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024 διαμορφώθηκε στο 1,5% στη ζώνη του ευρώ και στο 1,3% στην ΕΕ .

Αυτά τα στοιχεία δημοσιεύονται από τη Eurostat, τη στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης .

Ακαθάριστο χρέος της ζώνης του ευρώ και της γενικής κυβέρνησης της ΕΕ

3ο τρίμηνο 2023

2024 Q2 σελ

2024 Q3 σελ

ευρωζώνη

Ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης

(εκατομμύρια ευρώ)

12 737 312

13 098 687

13 228 656

(% του ΑΕΠ)

88.4

88.2

88.2

Εκ των οποίων: Νόμισμα και καταθέσεις

(εκατομμύρια ευρώ)

358 574

333 616

337 446

(% του συνολικού χρέους)

2.8

2.5

2.6

Χρεόγραφα

(εκατομμύρια ευρώ)

10 629 673

11 002 568

11 116 780

(% του συνολικού χρέους)

83,5

84,0

84,0

Δάνεια

(εκατομμύρια ευρώ)

1 749 064

1 762 503

1 774 431

(% του συνολικού χρέους)

13.7

13.5

13.4

Υπόμνημα: Διακυβερνητικός δανεισμός

(εκατομμύρια ευρώ)

229 818

224 235

224 314

(% του ΑΕΠ)

1.6

1.5

1.5

ΕΕ

 

 

 

Ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης

(εκατομμύρια ευρώ)

13 823 261

14 304 751

14 479 047

(% του ΑΕΠ)

81,5

81.6

81.6

Εκ των οποίων: Νόμισμα και καταθέσεις

(εκατομμύρια ευρώ)

382 547

358 252

363 761

(% του συνολικού χρέους)

2.8

2.5

2.5

Χρεόγραφα

(εκατομμύρια ευρώ)

11 487 058

11 951 250

12 103 289

(% του συνολικού χρέους)

83.1

83,5

83.6

Δάνεια

(εκατομμύρια ευρώ)

1 953 654

1 995 250

2 011 998

(% του συνολικού χρέους)

14.1

13.9

13.9

Υπόμνημα: Διακυβερνητικός δανεισμός

(εκατομμύρια ευρώ)

229 818

224 235

224 314

(% του ΑΕΠ)

1.4

1.3

1.3

Το δημόσιο χρέος στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024 ανά κράτος μέλος

Οι υψηλότεροι δείκτες του δημόσιου χρέους προς το ΑΕΠ στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024 καταγράφηκαν στην Ελλάδα (158,2%), στην Ιταλία (136,3%), στη Γαλλία (113,8%), στο Βέλγιο (105,6%) και στην Ισπανία (104,3%). και τα χαμηλότερα καταγράφηκαν στην Εσθονία (24,0%), στη Βουλγαρία (24,6%) και στο Λουξεμβούργο (26,6%).

Σλοβενία
Αναλογία χρέους προς ΑΕΠ66,9

Σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, δεκατρία κράτη μέλη κατέγραψαν αύξηση στο λόγο του χρέους τους προς το ΑΕΠ στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024 και δεκατέσσερα σημείωσαν μείωση. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στην αναλογία παρατηρήθηκαν στη Βουλγαρία (+2,4 ποσοστιαίες μονάδες – π.μ.), τη Ρουμανία (+2,0 π.μ.), τη Φινλανδία και τη Γαλλία (και οι δύο +1,4 π.μ.), τη Λετονία (+1,3 π.μ.), την Πολωνία (+1,2 π.μ.) και Τσεχία και Λιθουανία (και οι δύο +1,0 π.μ.). Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Πορτογαλία (-3,2 π.μ.), στη Σλοβενία ​​(-2,6 π.μ.), στην Ελλάδα (-1,8 π.μ.), στη Μάλτα και στην Ολλανδία (-1,1 π.μ.), καθώς και στην Ισπανία (-1,0 π.μ.).

Σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, δεκαέξι κράτη μέλη κατέγραψαν αύξηση στο λόγο του χρέους τους προς το ΑΕΠ στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024, έντεκα κράτη μέλη κατέγραψαν μείωση. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στην αναλογία καταγράφηκαν στη Φινλανδία (+6,7 π.μ.), την Εσθονία (+5,3 π.μ.), την Πολωνία (+4,9 π.μ.), την Αυστρία (+4,6 π.μ.), τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία (και οι δύο +3,6 π.μ.) και τη Λετονία ( +3,5 pp). Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στην Ελλάδα (-10,0 π.μ.), την Πορτογαλία (-8,8 π.μ.), την Κύπρο (-5,4 π.μ.), τη Σλοβενία ​​(-4,1 π.μ.), την Κροατία (-3,6 π.μ.) , την Ισπανία (-3,1 π.μ.), την Ολλανδία (-2,3 π.μ.), τη Μάλτα (-1,8 π.μ.) και τη Γερμανία (-1,4 π.μ.).

ΕΕ
2024Q3 σε σύγκριση με 2023Q30.2

Πίνακες

Ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης ανά κράτος μέλος

Ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης

Εκατομμύρια εθνικό νόμισμα

% του ΑΕΠ

Διαφορά στην π.μ. του ΑΕΠ 3ο τρίμηνο 2024 p σε σύγκριση με:

3ο τρίμηνο 2023

2024 Q2 σελ

2024 Q3 σελ

3ο τρίμηνο 2023

2024 Q2 σελ

2024 Q3 σελ

3ο τρίμηνο 2023

2024 Q2 σελ

ευρωζώνη

ευρώ

12 737 312

13 098 687

13 228 656

88.4

88.2

88.2

-0,2

0,0

ΕΕ

ευρώ

13 823 261

14 304 751

14 479 047

81,5

81.6

81.6

0.2

0.1

Βέλγιο

ευρώ

623 073

643 419

643 091

105.3

106.6

105,6

0.4

-0,9

Βουλγαρία

BGN

38 055

42 808

48 736

20.9

22.1

24.6

3.6

2.4

Τσεχία

CZK

3 214 054

3 321 305

3 449 937

42.8

42.7

43.6

0,8

1.0

Δανία

DKK

968 875

957 639

966 430

34.3

33.9

33.6

-0,7

-0,3

Γερμανία

ευρώ

2 637 724

2 634 221

2 671 297

63,8

61,9

62.4

-1.4

0.4

Εσθονία

ευρώ

7 092

9 162

9 340

18.7

23.8

24.0

5.3

0.2

Ιρλανδία

ευρώ

222 598

216 681

217 427

43.0

42.7

42.2

-0,8

-0,5

Ελλάδα

ευρώ

371 483

369 416

370 865

168.1

160,0

158,2

-10,0

-1,8

Ισπανία

ευρώ

1 578 812

1 626 063

1 636 116

107,4

105.3

104.3

-3.1

-1,0

Γαλλία

ευρώ

3 097 311

3 231 282

3 302 984

111,5

112.4

113,8

2.4

1.4

την Κροατία

ευρώ

47 969

49 118

49 978

63.3

60,0

59,7

-3.6

-0,4

Ιταλία

ευρώ

2 849 723

2 952 897

2 961 375

135,5

136,9

136,3

0,8

-0,6

Κύπρος

ευρώ

23 179

22 852

22 886

75.1

70,5

69,7

-5.4

-0,8

Λατβία

ευρώ

16 833

18 192

18 852

44.2

46.4

47.7

3.5

1.3

Λιθουανία

ευρώ

26 557

28 343

29 513

36.7

37.4

38.4

1.7

1.0

Λουξεμβούργο

ευρώ

20 293

21 753

21 842

25.8

26.8

26.6

0,8

-0,2

Ουγγαρία

HUF

54 372 393

59 557 092

60 610 575

74.6

75,8

76,0

1.3

0.2

Μάλτα

ευρώ

9 420

10 084

10 035

47.1

46.4

45.3

-1,8

-1.1

Ολλανδία

ευρώ

468 102

475 965

470 273

44,5

43.3

42.2

-2.3

-1.1

Αυστρία

ευρώ

369 771

394 819

398 404

78.6

82,9

83.2

4.6

0.4

Πολωνία

PLN

1 624 462

1 824 470

1 897 121

48.6

52.3

53,5

4.9

1.2

Πορτογαλία

ευρώ

278 795

276 719

272 176

106.3

100,7

97,5

-8.8

-3.2

Ρουμανία

RON

759 655

860 398

916 404

49,5

51.1

53.1

3.6

2.0

Σλοβενία

ευρώ

44 212

45 468

44 245

71.0

69,5

66,9

-4.1

-2.6

Σλοβακία

ευρώ

69 750

76 906

77 469

58.3

60.4

60.3

2.0

-0,1

Φινλανδία

ευρώ

204 421

219 549

224 790

74,8

80.1

81,5

6.7

1.4

Σουηδία

SEK

1 859 081

1 999 754

2 018 091

30.2

31.6

31.6

1.4

0.1

Νορβηγία

ΝΟΚ

1 852 664

2 228 685

2 194 516

35.6

43.4

:

:

:

Ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης ανά κράτος μέλος

Συνιστώσες του δημόσιου χρέους, σε % του ΑΕΠ

IGL (στοιχεία ενεργητικού)

Νόμισμα και καταθέσεις

Χρεόγραφα

Δάνεια

% του ΑΕΠ

2024 Q3 σελ

2024 Q3 σελ

2024 Q3 σελ

2024 Q3 σελ

ευρωζώνη

ευρώ

2.2

74.1

11.8

1.5

ΕΕ

ευρώ

2.1

68.3

11.3

1.3

Βέλγιο

ευρώ

0.3

90,7

14.7

1.4

Βουλγαρία

BGN

-

21.0

3.5

0,0

Τσεχία

CZK

0.4

39,9

3.3

0,0

Δανία

DKK

0,7

30.6

2.3

0,0

Γερμανία

ευρώ

0.4

49.4

12.5

1.5

Εσθονία

ευρώ

0.2

13.8

10.0

1.2

Ιρλανδία

ευρώ

5.0

28.1

9.1

0,0

Ελλάδα

ευρώ

3.1

40.4

114,7

0,0

Ισπανία

ευρώ

0.3

93.4

10.6

1.8

Γαλλία

ευρώ

1.5

101,9

10.4

1.7

την Κροατία

ευρώ

0.1

42,5

17.1

0,0

Ιταλία

ευρώ

8.5

114.1

13.7

2.0

Κύπρος

ευρώ

0,5

42.1

27.1

1.0

Λατβία

ευρώ

1.4

41.7

4.7

0,0

Λιθουανία

ευρώ

0.2

31.2

7.0

0,0

Λουξεμβούργο

ευρώ

0.4

21.9

4.3

0,8

Ουγγαρία

HUF

0.6

66,5

8.9

0,0

Μάλτα

ευρώ

2.0

39,0

4.4

1.0

Ολλανδία

ευρώ

0.2

35,5

6.5

1.2

Αυστρία

ευρώ

0.4

74,0

8.8

1.4

Πολωνία

PLN

0.3

40.1

13.2

0,0

Πορτογαλία

ευρώ

16.6

56,5

24.4

0.3

Ρουμανία

RON

1.0

44,9

7.2

0,0

Σλοβενία

ευρώ

0.3

57,8

8.8

1.7

Σλοβακία

ευρώ

0.1

53.6

6.7

1.5

Φινλανδία

ευρώ

0.3

61.4

19.8

1.6

Σουηδία

SEK

2.7

17.9

11.1

0,0

Νορβηγία

ΝΟΚ

:

:

:

-

Σημειώσεις για τους χρήστες

Μέθοδοι και ορισμοί

Τα τριμηνιαία στοιχεία για το δημόσιο χρέος συλλέγονται από τα κράτη μέλη σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 2010), βλ. Παράρτημα Β, πρόγραμμα διαβίβασης ΕΣΟΛ 2010 και αναφέρονται στον ορισμό του χρέους του Μάαστριχτ, που χρησιμοποιείται στο πλαίσιο της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος (ΔΥΕ). ). Τα ετήσια στοιχεία ΔΥΕ, τα οποία θα κοινοποιηθούν τον Απρίλιο του 2025, αποτελούν αντικείμενο διεξοδικής επαλήθευσης από τη Eurostat.

The general government gross debt is defined as the consolidated gross debt of the whole general government sector outstanding at the end of the quarter (at face value). General government debt consists of liabilities of general government in the following financial instruments: currency and deposits (AF.2), debt securities (AF.3) and loans (AF.4), as defined in ESA 2010.

The debt to GDP ratio is calculated for each quarter using the sum of quarterly GDP for the four last quarters. Quarterly data on GDP are the most recent ones transmitted by the EU Member States. While quarterly debt figures are consistent with annual debt figures at coinciding publications, differences between quarterly and annual data occur at non-coinciding publications. Differences between annual and quarterly GDP figures also occur.

For the purpose of proper consolidation of general government debt and to provide users with information, Eurostat publishes data on government loans (IGL) to other EU governments. The concepts and definitions are based on ESA 2010 and on the rules relating to the statistics for the EDP. The data covered is the stock of loans related to claims on other EU Member States, including loans made through the European Financial Stability Facility (EFSF). The valuation basis is the stock of loans at face value outstanding at end of each quarter. From the first quarter of 2011 onwards, the intergovernmental lending figures relate mainly to lending to Greece, Ireland and Portugal and include loans made by the EFSF. A methodological change as regards the statistical recording of deferred interest on EFSF loans affecting the face value of general government gross debt was implemented by Greece, following Eurostat’s advice. This change also affected the EFSF guarantors.

For stock data such as general government debt, end of period exchange rates are used in the compilation of the EU aggregates. For flow data, such as GDP, average exchange rates are used. The EU aggregates, denominated in euro, can fluctuate as a result of exchange rate movements between the euro and other EU currencies.

All quarterly government finance statistics data for the first, second and third quarter of 2024 have been labelled provisional. Country-specific metadata are published.

Geographical Information

Euro area (EA20): Belgium, Germany, Estonia, Ireland, Greece, Spain, France, Croatia, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands, Austria, Portugal, Slovenia, Slovakia and Finland.

European Union (EU27): Belgium, Bulgaria, Czechia, Denmark, Germany, Estonia, Ireland, Greece, Spain, France, Croatia, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, Malta, the Netherlands, Austria, Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Slovakia, Finland and Sweden.

For more information

Ελάτε σε επαφή

Αιτήματα ΜΜΕ

Υποστήριξη μέσων ενημέρωσης της Eurostat

Τηλέφωνο: (+352) 4301 33 408

E-mail: [email protected]

Περισσότερες πληροφορίες για τα δεδομένα

Leonor ZUBIMENDI TORAN

Κορνέλια ΜΠΕΖΑΝΟΒΑ

Μόνικα ΓΚΑΠΙΝΣΚΑ

Γιόρνταν ΓΙΟΡΝΤΑΝΟΦ

Laura WAHRIG

Τηλέφωνο: (+352) 4301 37 687

E-mail: [email protected]

Μοιραστείτε την κυκλοφορία

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε τις τελευταίες ανακοινώσεις δεικτών Eurostat της Eurostat