Πλεόνασμα τρεχουσών συναλλαγών της ΕΕ 106,0 δισ. ευρώ
Επισκόπηση
Το τρίτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών του ισοζυγίου πληρωμών της ΕΕ κατέγραψε πλεόνασμα 106,0 δισ. ευρώ (+2,4% του ΑΕΠ), έναντι πλεονάσματος 136,2 δισ. ευρώ (+3,1% του ΑΕΠ) στην δεύτερο τρίμηνο του 2024 και πλεόνασμα 99,4 δισ. ευρώ (+2,3% του ΑΕΠ) το τρίτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat , η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Τρεχούμενοι λογαριασμοί και λογαριασμοί κεφαλαίου της ΕΕ
Το τρίτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με βάση εποχικά προσαρμοσμένα στοιχεία
το πλεόνασμα του λογαριασμού αγαθών μειώθηκε (+86,2 δισ. ευρώ έναντι +99,9 δισ. ευρώ),
το πλεόνασμα του λογαριασμού υπηρεσιών μειώθηκε (+35,7 δισ. ευρώ έναντι +54,8 δισ. ευρώ),
το πλεόνασμα του λογαριασμού πρωτογενούς εισοδήματος αυξήθηκε (+10,9 δισ. ευρώ έναντι +10,1 δισ. ευρώ) και
Το έλλειμμα του ισοζυγίου δευτερογενούς εισοδήματος μειώθηκε (-26,7 δισ. ευρώ έναντι -28,6 δισ. ευρώ).
Επιπλέον, την ίδια περίοδο, το έλλειμμα του ισοζυγίου κεφαλαίου μειώθηκε (-8,3 δισ. ευρώ έναντι -9,3 δισ. ευρώ).
Τρεχούμενος λογαριασμός |
Εμπορεύματα |
Υπηρεσίες |
Πρωτογενές εισόδημα |
Δευτερεύον εισόδημα |
Τρεχούμενο λογαριασμό ως |
Λογαριασμός κεφαλαίου |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3ο τρίμηνο 2023 |
Πίστωση |
1351.8 |
641,2 |
350,0 |
320,2 |
40,5 |
31,3% |
19.3 |
Χρέωση |
1252,5 |
554,4 |
315,7 |
316.2 |
66.1 |
29,0% |
25.7 |
|
Ισορροπία |
99.4 |
86,8 |
34.3 |
4.0 |
-25,7 |
2,3% |
-6.4 |
|
Q4 2023 |
Πίστωση |
1333.4 |
630,3 |
360,6 |
301,0 |
41,5 |
30,5% |
31.9 |
Χρέωση |
1238.2 |
552,0 |
317,0 |
300,8 |
68,5 |
28,3% |
37.6 |
|
Ισορροπία |
95.2 |
78.4 |
43.6 |
0.2 |
-27,0 |
2,2% |
-5.6 |
|
1ο τρίμηνο 2024 |
Πίστωση |
1382.1 |
651,9 |
374,6 |
314,6 |
41.0 |
31,3% |
12.2 |
Χρέωση |
1249,6 |
540.1 |
329,1 |
313,8 |
66,5 |
28,3% |
25.5 |
|
Ισορροπία |
132,5 |
111,8 |
45,5 |
0,8 |
-25.6 |
3,0% |
-13.3 |
|
2ο τρίμηνο 2024 |
Πίστωση |
1427.1 |
663,3 |
394,6 |
327,6 |
41.7 |
32,0% |
16.6 |
Χρέωση |
1290,9 |
563,3 |
339,8 |
317,5 |
70.3 |
29,0% |
25.9 |
|
Ισορροπία |
136.2 |
99,9 |
54.8 |
10.1 |
-28.6 |
3,1% |
-9.3 |
|
3ο τρίμηνο 2024 |
Πίστωση |
1398.3 |
652,2 |
376,7 |
325,8 |
43.6 |
31,1% |
16.0 |
Χρέωση |
1292.3 |
566,1 |
341,0 |
314,9 |
70.3 |
28,7% |
24.3 |
|
Ισορροπία |
106,0 |
86.2 |
35.7 |
10.9 |
-26,7 |
2,4% |
-8.3 |
2023 |
2024 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Ε3 |
Q4 |
Q1 |
Ε2 |
Ε3 |
|
Υπόλοιπο τρεχούμενου λογαριασμού |
68.1 |
71.6 |
107,8 |
134,4 |
84.1 |
Ισοζύγιο εμπορίου αγαθών |
77,7 |
75.3 |
107,0 |
99.2 |
83,9 |
Εμπορικό ισοζύγιο υπηρεσιών |
31.4 |
33.6 |
33.4 |
51.2 |
34.1 |
Ισοζύγιο πρωτογενούς εισοδήματος |
4.0 |
7.1 |
0,7 |
26.7 |
8.4 |
Υπόλοιπο δευτερογενούς εισοδήματος |
-44,9 |
-44,4 |
-33.2 |
-42,6 |
-42,4 |
Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών ως % του ΑΕΠ |
1,9% |
1,9% |
2,9% |
3,6% |
2,2% |
βασικοί εταίροι της ΕΕ
Το τρίτο τρίμηνο του 2024, με βάση μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, η ΕΕ κατέγραψε πλεονάσματα τρεχουσών συναλλαγών με το Ηνωμένο Βασίλειο (+€68,7 δισ.), τις ΗΠΑ (+€33,2 δισ.), την Ελβετία (+€23,5 δισ.), τον Καναδά (+€11,6 δις), Χονγκ Κονγκ (+9,7 δις €), Βραζιλία (+8,9 δις €), υπεράκτια χρηματοπιστωτικά κέντρα (+€6,1 δισ.), την Ιαπωνία (+€5,3 δισ.) και τη Ρωσία (+€1,5 δισ.). Ελλείμματα καταγράφηκαν με την Κίνα (-49,1 δισ. ευρώ) και την Ινδία (-0,6 δισ. ευρώ).
Οικονομικός λογαριασμός της ΕΕ
Με βάση μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το τρίτο τρίμηνο του 2024
τα στοιχεία ενεργητικού των άμεσων επενδύσεων της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,8 δισ. ευρώ και
Οι άμεσες επενδύσεις μειώθηκαν κατά 9,7 δισ. ευρώ.
Ως αποτέλεσμα, η ΕΕ ήταν καθαρός άμεσος επενδυτής στον υπόλοιπο κόσμο με καθαρές εκροές 21,6 δισ. ευρώ.
Συγχρόνως,
Οι επενδύσεις χαρτοφυλακίου κατέγραψαν καθαρή εισροή 73,5 δισ. ευρώ, ενώ
Οι λοιπές επενδύσεις κατέγραψαν καθαρή εκροή 225,3 δισ. ευρώ.
2023 |
2024 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Ε3 |
Q4 |
Q1 |
Ε2 |
Ε3 |
|
Καθαρός χρηματοοικονομικός λογαριασμός |
59,8 |
39,8 |
168.1 |
145,7 |
161,7 |
Καθαρή απόκτηση περιουσιακών στοιχείων |
142,6 |
-404,3 |
599,4 |
114.1 |
415,3 |
Καθαρή ανάληψη υποχρεώσεων |
82,7 |
-444,1 |
431,3 |
-31,6 |
253,6 |
Καθαρή άμεση επένδυση |
-28,5 |
-27.1 |
160.1 |
86.6 |
21.6 |
Καθαρή απόκτηση περιουσιακών στοιχείων |
-1,8 |
-362,4 |
162,0 |
-67,7 |
11.8 |
Καθαρή ανάληψη υποχρεώσεων |
26.7 |
-335,3 |
1.9 |
-154,3 |
-9,7 |
Καθαρή επένδυση χαρτοφυλακίου |
-18.6 |
-71,5 |
-56,0 |
-91,5 |
-73,5 |
Καθαρή απόκτηση περιουσιακών στοιχείων |
104,8 |
29.0 |
146,3 |
144,5 |
154,8 |
Καθαρή ανάληψη υποχρεώσεων |
123,4 |
100,5 |
202.2 |
236,0 |
228,3 |
Καθαρή άλλη επένδυση |
107,6 |
109,7 |
29.6 |
122.1 |
225,3 |
Καθαρή απόκτηση περιουσιακών στοιχείων |
40.3 |
-99,5 |
256,7 |
8.7 |
260,4 |
Καθαρή ανάληψη υποχρεώσεων |
-67,3 |
-209,3 |
227.1 |
-113,3 |
35.1 |
Καθαρά χρηματοοικονομικά παράγωγα και δικαιώματα προαίρεσης αγοράς μετοχών από εργαζόμενους |
4.1 |
18.8 |
10.4 |
19.0 |
-10,9 |
Αποθεματικό ενεργητικού |
-4.8 |
9.9 |
24.0 |
9.6 |
-0,8 |
Τρεχούμενος λογαριασμός των κρατών μελών (συμπεριλαμβανομένων των ροών εντός της ΕΕ)
Όσον αφορά τα συνολικά (εντός ΕΕ συν εκτός ΕΕ) ισοζύγια τρεχουσών συναλλαγών των κρατών μελών της ΕΕ, με βάση τα διαθέσιμα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, δεκαεννέα κράτη μέλη κατέγραψαν πλεονάσματα, επτά κατέγραψαν ελλείμματα και ένα κράτος μέλος είχε ισοσκελισμένο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα υψηλότερα πλεονάσματα παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (+53,8 δισ. ευρώ), στην Ολλανδία (+26,7 δισ. ευρώ), Ιρλανδία (+€23,0 δις), Ισπανία (+ €15,7 δις), Δανία (+ €14,9 δις), Ιταλία (+ €10,5 δις) και Σουηδία (+ €8,2 δις). Τα μεγαλύτερα ελλείμματα καταγράφηκαν για τη Ρουμανία (-9,0 δισ. ευρώ), την Πολωνία (-4,3 δισ. ευρώ) και το Βέλγιο (‑1,6 δισ. ευρώ).
Πίνακες
Εταίρος |
Περίοδος |
Πίστωση |
Χρέωση |
Ισορροπία |
---|---|---|---|---|
Σύνολο |
3ο τρίμηνο 2023 |
1346,5 |
1232.4 |
114.1 |
3ο τρίμηνο 2024 |
1403,9 |
1276,9 |
127,0 |
|
Ηνωμένο Βασίλειο |
3ο τρίμηνο 2023 |
247,4 |
172,9 |
74,5 |
3ο τρίμηνο 2024 |
239,9 |
171,3 |
68,7 |
|
ΗΠΑ |
3ο τρίμηνο 2023 |
293,9 |
286,7 |
7.2 |
3ο τρίμηνο 2024 |
321,9 |
288,6 |
33.2 |
|
Ελβετία |
3ο τρίμηνο 2023 |
110.2 |
91.1 |
19.1 |
3ο τρίμηνο 2024 |
116.6 |
93.1 |
23.5 |
|
Κίνα* |
3ο τρίμηνο 2023 |
87,6 |
123.3 |
-35,7 |
3ο τρίμηνο 2024 |
90.3 |
139,4 |
-49,1 |
|
Ρωσία |
3ο τρίμηνο 2023 |
16.5 |
15.6 |
0,9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
14.6 |
13.1 |
1.5 |
|
Ιαπωνία |
3ο τρίμηνο 2023 |
32.8 |
31.9 |
0,9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
35.8 |
30.6 |
5.3 |
|
Καναδάς |
3ο τρίμηνο 2023 |
27.4 |
16.4 |
11.0 |
3ο τρίμηνο 2024 |
28.2 |
16.6 |
11.6 |
|
Χονγκ Κονγκ |
3ο τρίμηνο 2023 |
18.6 |
10.4 |
8.1 |
3ο τρίμηνο 2024 |
21.7 |
12.0 |
9.7 |
|
Ινδία |
3ο τρίμηνο 2023 |
22.9 |
22.8 |
0.1 |
3ο τρίμηνο 2024 |
23.1 |
23.7 |
-0,6 |
|
Βραζιλία |
3ο τρίμηνο 2023 |
21.3 |
14.6 |
6.7 |
3ο τρίμηνο 2024 |
24.3 |
15.4 |
8.9 |
|
Υπεράκτια οικονομικά κέντρα |
3ο τρίμηνο 2023 |
85.2 |
71.3 |
13.9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
88.1 |
82,0 |
6.1 |
|
Άλλες χώρες |
3ο τρίμηνο 2023 |
401,5 |
386,0 |
15.6 |
3ο τρίμηνο 2024 |
421,2 |
403,2 |
18.0 |
Εταίρος |
Περίοδος |
Πίστωση |
Χρέωση |
Ισορροπία |
---|---|---|---|---|
Σύνολο |
3ο τρίμηνο 2023 |
629,9 |
555,8 |
74.1 |
3ο τρίμηνο 2024 |
648,9 |
567,6 |
81.3 |
|
Ηνωμένο Βασίλειο |
3ο τρίμηνο 2023 |
88.3 |
46.0 |
42.3 |
3ο τρίμηνο 2024 |
88,8 |
43,5 |
45.3 |
|
ΗΠΑ |
3ο τρίμηνο 2023 |
126,4 |
69,5 |
56,9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
141,7 |
70,9 |
70,9 |
|
Ελβετία |
3ο τρίμηνο 2023 |
39.2 |
33.5 |
5.7 |
3ο τρίμηνο 2024 |
38.2 |
31.2 |
7.0 |
|
Κίνα* |
3ο τρίμηνο 2023 |
62.2 |
109,4 |
-47,2 |
3ο τρίμηνο 2024 |
59,5 |
123,8 |
-64,3 |
|
Ρωσία |
3ο τρίμηνο 2023 |
8.7 |
10.6 |
-1,9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
8.2 |
8.2 |
0,0 |
|
Ιαπωνία |
3ο τρίμηνο 2023 |
16.1 |
16.0 |
0.2 |
3ο τρίμηνο 2024 |
17.3 |
13.6 |
3.7 |
|
Καναδάς |
3ο τρίμηνο 2023 |
13.1 |
5.6 |
7.5 |
3ο τρίμηνο 2024 |
12.9 |
5.6 |
7.2 |
|
Χονγκ Κονγκ |
3ο τρίμηνο 2023 |
8.4 |
4.1 |
4.3 |
3ο τρίμηνο 2024 |
8.7 |
5.0 |
3.6 |
|
Ινδία |
3ο τρίμηνο 2023 |
12.5 |
13.9 |
-1.4 |
3ο τρίμηνο 2024 |
12.4 |
13.8 |
-1.4 |
|
Βραζιλία |
3ο τρίμηνο 2023 |
6.2 |
10.1 |
-3,9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
9.0 |
10.8 |
-1,8 |
|
Υπεράκτια οικονομικά κέντρα |
3ο τρίμηνο 2023 |
25.7 |
14.6 |
11.1 |
3ο τρίμηνο 2024 |
21.8 |
14.9 |
6.9 |
|
Άλλες χώρες |
3ο τρίμηνο 2023 |
231,5 |
226,7 |
4.8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
239,0 |
231.3 |
7.7 |
Εταίρος |
Περίοδος |
Πίστωση |
Χρέωση |
Ισορροπία |
---|---|---|---|---|
Σύνολο |
3ο τρίμηνο 2023 |
364,7 |
308,2 |
56,5 |
3ο τρίμηνο 2024 |
395,9 |
335,4 |
60,5 |
|
Ηνωμένο Βασίλειο |
3ο τρίμηνο 2023 |
74,8 |
55,5 |
19.3 |
3ο τρίμηνο 2024 |
79,8 |
60,0 |
19.9 |
|
ΗΠΑ |
3ο τρίμηνο 2023 |
78,8 |
105.3 |
-26,5 |
3ο τρίμηνο 2024 |
83,9 |
115.1 |
-31.2 |
|
Ελβετία |
3ο τρίμηνο 2023 |
39,0 |
22.1 |
16.9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
41.6 |
23.6 |
18.0 |
|
Κίνα* |
3ο τρίμηνο 2023 |
14.7 |
10.0 |
4.7 |
3ο τρίμηνο 2024 |
17.5 |
11.4 |
6.1 |
|
Ρωσία |
3ο τρίμηνο 2023 |
3.0 |
1.1 |
1.9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
2.6 |
1.0 |
1.6 |
|
Ιαπωνία |
3ο τρίμηνο 2023 |
8.8 |
5.0 |
3.8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
9.3 |
5.2 |
4.1 |
|
Καναδάς |
3ο τρίμηνο 2023 |
7.5 |
6.2 |
1.4 |
3ο τρίμηνο 2024 |
7.8 |
5.9 |
1.9 |
|
Χονγκ Κονγκ |
3ο τρίμηνο 2023 |
6.0 |
3.3 |
2.8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
8.7 |
3.9 |
4.8 |
|
Ινδία |
3ο τρίμηνο 2023 |
6.6 |
7.9 |
-1.2 |
3ο τρίμηνο 2024 |
7.4 |
8.7 |
-1.4 |
|
Βραζιλία |
3ο τρίμηνο 2023 |
5.1 |
2.2 |
2.9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
5.7 |
2.4 |
3.3 |
|
Υπεράκτια οικονομικά κέντρα |
3ο τρίμηνο 2023 |
22.8 |
23.6 |
-0,8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
26.4 |
27.0 |
-0,6 |
|
Άλλες χώρες |
3ο τρίμηνο 2023 |
103,7 |
69,5 |
34.1 |
3ο τρίμηνο 2024 |
113,8 |
75.1 |
38.7 |
Εταίρος |
Περίοδος |
Καθαρή απόκτηση |
Καθαρή ανάληψη |
Καθαρά |
---|---|---|---|---|
Σύνολο |
3ο τρίμηνο 2023 |
-1,8 |
26.7 |
-28,5 |
3ο τρίμηνο 2024 |
11.8 |
-9,7 |
21.6 |
|
Ηνωμένο Βασίλειο |
3ο τρίμηνο 2023 |
21.7 |
24.5 |
-2.8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
13.7 |
-5.6 |
19.3 |
|
ΗΠΑ |
3ο τρίμηνο 2023 |
-14,0 |
-0,2 |
-13.8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
2.7 |
-12,5 |
15.3 |
|
Ελβετία |
3ο τρίμηνο 2023 |
-9,0 |
14.8 |
-23,8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
-11.9 |
14.4 |
-26.4 |
|
Κίνα* |
3ο τρίμηνο 2023 |
-3,5 |
-1,7 |
-1,9 |
3ο τρίμηνο 2024 |
-3,5 |
0,9 |
-4.3 |
|
Ρωσία |
3ο τρίμηνο 2023 |
-4.6 |
-0,6 |
-4,0 |
3ο τρίμηνο 2024 |
0,9 |
-0,3 |
1.3 |
|
Ιαπωνία |
3ο τρίμηνο 2023 |
2.9 |
1.1 |
1.7 |
3ο τρίμηνο 2024 |
3.5 |
0.2 |
3.3 |
|
Καναδάς |
3ο τρίμηνο 2023 |
1.9 |
-1.4 |
3.3 |
3ο τρίμηνο 2024 |
-0,1 |
-3,9 |
3.8 |
|
Χονγκ Κονγκ |
3ο τρίμηνο 2023 |
-1,9 |
0,5 |
-2.4 |
3ο τρίμηνο 2024 |
-3.6 |
-11.3 |
7.6 |
|
Ινδία |
3ο τρίμηνο 2023 |
1.6 |
0,8 |
0,8 |
3ο τρίμηνο 2024 |
2.3 |
1.1 |
1.2 |
|
Βραζιλία |
3ο τρίμηνο 2023 |
4.7 |
-2,5 |
7.3 |
3ο τρίμηνο 2024 |
4.7 |
0,0 |
4.6 |
|
Υπεράκτια οικονομικά κέντρα |
3ο τρίμηνο 2023 |
-0,6 |
9.7 |
-10.3 |
3ο τρίμηνο 2024 |
-26,7 |
-10.3 |
-16,5 |
|
Άλλες χώρες |
3ο τρίμηνο 2023 |
-2.8 |
-17.8 |
15.0 |
3ο τρίμηνο 2024 |
26.3 |
6.3 |
20.0 |
2023 |
2024 |
||||
---|---|---|---|---|---|
χωρών |
Ε3 |
Q4 |
Q1 |
Ε2 |
Ε3 |
Βέλγιο |
-1,5 |
3.9 |
2.0 |
-1,5 |
-1.6 |
Βουλγαρία |
0.4 |
0.1 |
0.1 |
-0,1 |
1.6 |
Τσεχία |
0,0 |
0.4 |
4.0 |
-0,3 |
-0,4 |
Δανία |
8.4 |
10.7 |
7.8 |
13.7 |
14.9 |
Γερμανία |
58.4 |
76,5 |
76.3 |
58,9 |
53,8 |
Εσθονία |
-0,5 |
0.2 |
-0,2 |
-0,2 |
-0,3 |
Ιρλανδία |
18.6 |
-0,5 |
14.9 |
35.5 |
23.0 |
Greece |
1.2 |
-7.3 |
-3.8 |
-4.5 |
0.3 |
Spain |
11.5 |
8.8 |
12.0 |
13.2 |
15.7 |
France |
-8.5 |
4.3 |
-6.5 |
-1.6 |
0.2 |
Croatia |
5.1 |
-1.0 |
-2.9 |
-1.2 |
4.8 |
Italy |
6.0 |
4.1 |
1.7 |
8.6 |
10.5 |
Cyprus |
-0.4 |
-0.5 |
-0.9 |
-0.1 |
0.0 |
Latvia |
-0.6 |
-0.1 |
-0.1 |
-0.4 |
-0.5 |
Lithuania |
0.4 |
0.3 |
0.7 |
0.6 |
0.5 |
Luxembourg |
2.5 |
0.0 |
1.7 |
2.1 |
2.2 |
Hungary |
0.4 |
-1.1 |
3.0 |
2.1 |
0.7 |
Malta |
0.6 |
0.3 |
0.2 |
0.4 |
0.5 |
Netherlands |
22.3 |
33.2 |
28.1 |
25.6 |
26.7 |
Austria |
1.0 |
3.8 |
8.1 |
0.7 |
1.5 |
Poland |
1.9 |
3.2 |
4.6 |
0.5 |
-4.3 |
Portugal |
2.6 |
-1.1 |
1.8 |
1.1 |
3.4 |
Romania |
-6.9 |
-5.7 |
-4.3 |
-7.7 |
-9.0 |
Slovenia |
0.5 |
0.6 |
0.7 |
0.7 |
1.1 |
Slovakia |
-0.5 |
-1.0 |
-0.2 |
-0.2 |
-0.9 |
Finland |
1.1 |
1.0 |
-0.3 |
-1.9 |
2.3 |
Sweden |
9.3 |
9.7 |
9.9 |
14.4 |
8.2 |
Iceland |
0.6 |
-0.1 |
-0.2 |
-0.3 |
0.3 |
Norway |
16.0 |
19.0 |
18.8 |
17.4 |
18.0 |
Switzerland |
16.6 |
14.4 |
9.1 |
18.8 |
6.6 |
Bosnia and Herzegovina |
0.0 |
-0.2 |
-0.5 |
-0.3 |
0.0 |
Montenegro |
0.2 |
-0.4 |
-0.4 |
-0.4 |
0.1 |
North Macedonia |
0.2 |
-0.1 |
-0.2 |
-0.1 |
0.3 |
Albania |
0.4 |
-0.2 |
-0.4 |
-0.2 |
0.4 |
Serbia |
-0.2 |
-1.0 |
-0.4 |
-0.8 |
-2.1 |
Türkiye |
-1.6 |
-4.1 |
-8.9 |
-4.4 |
8.4 |
Kosovo* |
0.2 |
-0.4 |
-0.3 |
-0.4 |
0.2 |
2023 |
2024 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Countries |
Q3 |
Q4 |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Belgium |
-3.0 |
1.1 |
-1.5 |
-2.9 |
-4.3 |
Bulgaria |
2.8 |
1.8 |
1.4 |
1.9 |
2.8 |
Czechia |
1.1 |
0.7 |
1.1 |
1.3 |
1.2 |
Denmark |
0.7 |
-0.5 |
0.0 |
1.4 |
3.7 |
Germany |
-25.1 |
-12.9 |
-12.2 |
-20.4 |
-28.5 |
Estonia |
0.6 |
0.7 |
0.6 |
0.8 |
0.8 |
Ireland |
10.8 |
-7.3 |
9.3 |
24.5 |
9.9 |
Greece |
12.4 |
2.8 |
1.4 |
6.0 |
12.0 |
Spain |
30.8 |
20.6 |
19.5 |
27.4 |
32.4 |
France |
8.7 |
9.7 |
7.7 |
16.5 |
15.0 |
Croatia |
9.4 |
1.8 |
0.9 |
3.4 |
9.0 |
Italy |
3.1 |
-3.9 |
-5.3 |
1.5 |
3.2 |
Cyprus |
2.2 |
2.1 |
1.3 |
2.3 |
2.7 |
Latvia |
0.7 |
0.5 |
0.4 |
0.6 |
0.6 |
Lithuania |
2.0 |
1.8 |
2.0 |
2.3 |
2.3 |
Luxembourg |
6.8 |
7.1 |
7.0 |
7.2 |
6.8 |
Hungary |
3.0 |
2.4 |
2.1 |
2.6 |
3.2 |
Malta |
1.8 |
1.5 |
1.5 |
1.8 |
1.9 |
Netherlands |
7.0 |
10.5 |
7.8 |
12.1 |
8.9 |
Austria |
0.2 |
1.2 |
5.2 |
-0.8 |
-0.4 |
Poland |
10.0 |
9.7 |
9.3 |
10.4 |
10.3 |
Portugal |
10.1 |
6.1 |
6.2 |
7.5 |
10.8 |
Romania |
3.1 |
3.2 |
2.9 |
3.0 |
2.4 |
Slovenia |
1.0 |
0.8 |
0.8 |
0.9 |
1.1 |
Slovakia |
0.2 |
0.1 |
0.1 |
0.2 |
0.2 |
Finland |
-1.8 |
-2.5 |
-1.4 |
-1.3 |
-0.6 |
Sweden |
-0.7 |
-2.6 |
-2.1 |
-1.4 |
-2.1 |
Iceland |
1.1 |
0.2 |
0.1 |
0.4 |
0.9 |
Norway |
-2.1 |
-2.4 |
-2.1 |
-2.3 |
-0.3 |
Switzerland |
-6.3 |
-9.1 |
-6.1 |
-7.0 |
-8.5 |
Bosnia and Herzegovina |
0.8 |
0.6 |
0.4 |
0.5 |
0.7 |
Montenegro |
1.0 |
0.2 |
0.1 |
0.4 |
0.9 |
North Macedonia |
0.3 |
0.2 |
0.3 |
0.2 |
0.4 |
Albania |
1.3 |
0.7 |
0.6 |
0.9 |
1.5 |
Serbia |
0.6 |
0.9 |
0.7 |
0.8 |
0.3 |
Türkiye |
20.5 |
11.3 |
7.6 |
14.0 |
22.1 |
Kosovo* |
0.9 |
0.2 |
0.3 |
0.3 |
1.0 |
Notes for users
Revisions and timetable
The EU balance of payments estimates for the reference quarter are based on figures provided by the Member States to Eurostat 82 days (euro area Member States) or 85 days (non-euro area Member States) after the end of the reference quarter and should be considered as provisional. Figures may be subject to revision when data for later quarters are transmitted by the Member States.
A more limited set of monthly data is available in the Eurostat on-line database approximately 51 days after the end of the reference month. The publication timetable of balance of payments statistics for 2025 is available here.
Methods and definitions
The current account covers all transactions occurring between resident and non-resident entities, and refers to international trade in goods and services, as well as primary and secondary income. The capital account comprises capital transfers and the acquisition and disposal of non-produced, non-financial assets. The financial account records transactions that involve financial assets and liabilities, and take place between residents and non-residents and is further subdivided into direct investment, portfolio investment, other investment, financial derivatives and employee stock options and reserve assets. Further details of the statistical concepts and definitions used can be found on the Eurostat website here.
In line with the agreed allocation of responsibility, the European Central Bank (ECB) is in charge of compiling and disseminating monthly and quarterly balance of payments and quarterly international investment position statistics for the euro area, while the European Commission (Eurostat) is responsible for monthly, quarterly and annual aggregates of the EU. The aggregates for the euro area and the EU are compiled consistently on the basis of Member States' transactions with residents of countries outside the euro area and the European Union respectively.
Geographical information
The European Union (EU27) includes Belgium, Bulgaria, Czechia, Denmark, Germany, Estonia, Ireland, Greece, Spain, France, Croatia, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, Malta, the Netherlands, Austria, Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Slovakia, Finland and Sweden.
The euro area (EA20) includes Belgium, Germany, Estonia, Ireland, Greece, Spain, France, Croatia, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands, Austria, Portugal, Slovenia, Slovakia and Finland.
Offshore Financial Centres (OFC) is an aggregate that includes 40 countries. As example, the aggregate contains financial centres such as Liechtenstein, Guernsey, Jersey, the Isle of Man, Andorra, Gibraltar, Panama, Bermuda, the Bahamas, the Cayman Islands, British Virgin Islands, Bahrain, Hong Kong, Singapore and the Philippines.
For more information
Get in touch
Further information on data
Peter POSPISIL
Phone: (+352) 4301 34 324
Matthias LUDWIG
Phone: (+352) 4301 38 380
E-mail: [email protected]