The slowdown in China is now undeniable, with stocks across Asia falling as weak financial data last weak compounded concerns that China’s economy is slowing faster than expected.
But just who stands to feel the most pain as both China and the global economy as a whole unwind?
Certainly Hong Kong based companies like China Mobile and the Bank of China are going to feel the pinch. Anyone manufacturing consumer products with exposure to China is in for a rough ride, and you can count on Japanese car manufacturers taking a tumble as well. Toyota, Honda, Nissan and Mazda all stand to lose out as China cools.
China’s trading partners including the US, EU, ASEAN (association of South East Asian Nations), Japan and South Korea all stand to see exports decline. The US is China’s biggest trading partner, with over half a trillion in trade between the two annually.
Brazil, Russia, Australia and Taiwan are all large trading partners who will continue to feel the pain as China switches to an inward-looking, consumer based economy.
Lastly, you have China herself. As trading partners bank balances decline, unable to sell vast quantities of goods to a seemingly infinitely growing economic powerhouse, they will be able to buy less from China in return, putting more downward pressure on the markets, causing yet more fear, and more divestment.
A China slowdown will hurt virtually everyone. Most of all, China.
What do you think? Who is going to feel the most pain on a China slowdown? Who stands to lose most from an increasingly worrying economic situation in China?
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Το Μεξικό προειδοποίησε τον Τραμπ: Οι δασμοί θα πλήξουν και τις δύο χώρες
- Θεοδωρικάκος για Black Friday: Ενδείξεις για παραβίαση 2.000 κωδικών και έναν influencer που προωθεί προϊόντα
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν στο «κόκκινο» μετά τις δηλώσεις Τραμπ για δασμούς
- Stellantis: Κλείνει το εργοστάσιο στο Λούτον της Βρετανίας, προς απόλυση 1.000 εργαζόμενοι
- Κιβωτός του Κόσμου: Η εισαγγελέας άσκησε κατά του πατέρα Αντωνίου
- Gazprom: Κλείνει η στρόφιγγα για το φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω Ουκρανίας από το 2025
- Στάσσης: «Η ενέργεια δεν είναι απλώς εμπόρευμα, αλλά θεμέλιο οικονομικής σταθερότητας και ασφάλειας»
- Mediterra: Στο 54,14% αυξήθηκε η συμμετοχή της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις