Μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου εθνικοποίησης από τους Λόρδους
Οι σιδηρόδρομοι της Βρετανίας πρόκειται να επανέλθουν στη δημόσια ιδιοκτησία μετά την ψήφιση της νομοθεσίας για την επανεθνικοποίηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών από τα μέλη της Βουλής των Λόρδων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον Independent πηγές της κυβέρνησης εξέφρασαν την έκπληξή τους σύμφωνα για την ταχύτητα με την οποία οι βουλευτές ψήφισαν το νομοσχέδιο για τις επιβατικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Πλέον χρειάζεται μόνο η βασιλική συναίνεση για να τεθεί σε ισχύ η διαδικασία της επανα-εθνικοποίησης των σιδηροδρόμων.
Η ψηφοφορία σημαίνει ότι η κυβέρνηση του Κιρ Στάρμερ πέτυχε την πρώτη μεγάλη μεταρρύθμιση των δημόσιων υπηρεσιών από την ανάληψη των καθηκόντων της στις 5 Ιουλίου.
Ο Στάρμερ έγραψε στο Twitter: Σιδηρόδρομοι: “Είπαμε ότι θα δημιουργήσουμε τους Μεγάλους Βρετανικούς Σιδηροδρόμους. Είμαστε περήφανοι”.
Πρόκειται επίσης για μια σημαντική νίκη για την υπουργό Μεταφορών Λούις Χέιγκ , της οποίας οι πρακτικές αμφισβητήθηκαν πρόσφατα μετά τα σχόλιά της σχετικά με τις πρακτικές πρόσληψης και απόλυσης στην P&O Ferries που οδήγησαν τον ιδιοκτήτη της DP World να απειλεί να αποσύρει επενδύσεις ύψους 1 δισ. λιρών.
Η κ. Χέιγκ ηγείται της προσπάθειας για σοσιαλιστικές μεταρρυθμίσεις στην κυβέρνηση, όχι μόνο στον τομέα των σιδηροδρόμων, αλλά προσπαθεί να επαναφέρει τις υπηρεσίες λεωφορείων στον δημόσιο έλεγχο, παραδίδοντας αρμοδιότητες σχετικά με τα δρομολόγια στις τοπικές αρχές.
Τα σιδηροδρομικά δίκτυα θα περιέλθουν πλέον σε δημόσια ιδιοκτησία υπό τον νέο φορέα λειτουργίας Greater British Rail, ο οποίος θα συσταθεί μέσω του νομοσχεδίου.
Καθώς οι συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα λήγουν, η Greater British Rail θα αναλάβει την ιδιοκτησία και τον έλεγχο των γραμμών.
Οι σιδηρόδρομοι αναμένεται να επανεθνικοποιηθούν μέχρι τις επόμενες εκλογές.
Η κ. Χέιγκ έχει περιγράψει τον εαυτό της ως «αρχιεπιβάτη», καθιστώντας σαφές ότι θέλει η υπηρεσία να επικεντρωθεί περισσότερο στους ανθρώπους που τη χρησιμοποιούν.
«Οι ακυρώσεις έχουν εκτοξευθεί σε επίπεδα ρεκόρ, οι ναύλοι έχουν αυξηθεί σχεδόν δύο φορές ταχύτερα από τους μισθούς και οι φορολογούμενοι πληρώνουν με νύχια και με δόντια για να στηρίξουν ένα αποτυχημένο σύστημα», δήλωσε η Χέιγκ, προσθέτοντας ότι «οι Εργατικοί θα δημιουργήσουν έναν δημόσιο σιδηρόδρομο που θα βάζει τον επιβάτη στην πρώτη θέση».
Πρόκειται για μια σημαντική πολιτική νίκη σε μια εποχή που η κυβέρνηση του Στάρμερ δέχεται επικρίσεις για τις αυξήσεις φόρων στον προϋπολογισμό, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και της εθνικής ασφάλισης.
Πρόσφατα περισσότεροι από 10.000 αγρότες κατέβηκαν στο Λονδίνο για να διαμαρτυρηθούν για τις αλλαγές στον φόρο κληρονομιάς που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τις οικογενειακές εκμεταλλεύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα συνδικάτα χαιρέτισαν επίσης την απόφαση. Η γενική γραμματέας του σιδηροδρομικού συνδικάτου TSSA, Maryam Eslamdoust, δήλωσε:
«Πρόκειται πραγματικά για μια στιγμή ορόσημο που ανοίγει το δρόμο για την επιστροφή των σιδηροδρόμων μας στα δημόσια χέρια, όπου ανήκουν, ως μια ζωτικής σημασίας υπηρεσία”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- De Telegraaf: Συνάντηση του επικεφαλής του NATO Μαρκ Ρούτε με τον Ντόναλντ Τραμπ
- Ισπανία: Πρόστιμο 179 εκατ. ευρώ σε 5 αεροπορικές εταιρείες για «καταχρηστικά» τέλη αποσκευών καμπίνας
- COP29: Τι προβλέπει το προσχέδιο της χρηματοδοτικής συμφωνίας για το Κλίμα
- Παμ Μπόντι: Η πρώην εισαγγελέας της Φλόριντα και συνήγορος του Ταμπ, νέα υπ. Δικαιοσύνης
- Τζιτζικώστας: Αφοσιωμένος στο κοινό μας όραμα για μια καλύτερη Ευρώπη
- ΔΕΔΔΗΕ: Νέα εφαρμογή δείχνει το ποσοστό ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ
- ΟΔΔΗΧ: Στις αγορές με δημοπρασία εξάμηνων έντοκων στις 27 Νοεμβρίου
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Εγκρίθηκε και προχωράει το νέο αιολικό project στη Φθιώτιδα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις