Επιχειρήσεις

Βουτιά για τη μετοχή της Adyen, γιατί δεν έπιασε εκτιμήσεις αναλυτών και «guidance»

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες επεξεργασίας πληρωμών που έχει πελάτες διεθνείς εταιρείες όπως Netflix, Meta, Microsoft κλπ

Οι μετοχές της ολλανδικής εταιρείας επεξεργασίας πληρωμών Adyen NV  υποχώρησαν περισσότερο από 20% την Πέμπτη στο Χρηματιστήριο του Αμστερνταμ (Euronext), αφού τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου δεν προσέγγισαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών και τους στόχους της ίδιας της εταιρείας σύμφωνα με την καθοδήγηση (guidance) της διοίκησης.

Η Adyen, η οποία παρέχει υπηρεσίες διαδικτυακών πληρωμών για πολλές από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες διαδικτύου και καταστήματα λιανικής σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Netflix, Meta, Microsoft και Spotify, ανέφερε αργή ανάπτυξη στη Βόρεια Αμερική και συνεχές κόστος προσλήψεων.

Σύμφωνα με τους κανόνες του Χρηματιστηρίου στο Άμστερνταμ, που αναστέλλουν τις συναλλαγές όταν αναμένεται μια σημαντική κίνηση της τιμής, η έναρξη της διαπραγμάτευσης των μετοχών της Ayden καθυστέρησε κατά περίπου 20 λεπτά στο Euronext.

«Αυτά είναι απογοητευτικά αποτελέσματα, ιδιαίτερα η απώλεια πωλήσεων και το βασικό ερώτημα θα είναι αν η εταιρεία μπορεί να επιστρέψει γρήγορα στη μεσοπρόθεσμη ανάπτυξή », ανέφεραν σε σημείωμα οι αναλυτές της JPMorgan.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν 320 εκατ. ευρώ (348 εκατ. δολ.), μειωμένα κατά 10% από πέρυσι και κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών που ανέμεναν 386 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Τα έσοδα αυξήθηκαν 21% στα 739 εκατ. ευρώ, έναντι των μεσοπρόθεσμων προβλέψεων της Adyen για ανάπτυξη άνω του 25%.

Η εταιρεία ανέφερε επίσης τον οξύ ανταγωνισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου μεταξύ άλλων οι οι ανταγωνιστές της είναι οι εταιρείες Stripe, Fiserv και PayPal.

Το περιθώριο EBITDA της Adyen μειώθηκε στο 43% από 59%, λόγω υψηλότερου μισθολογικού κόστους καθώς προχώρησε σε προσλήψεις

Η διοίκηση σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «είμαστε σίγουροι για τα μακροπρόθεσμα οφέλη της δημιουργίας της ομάδας μας με επιταχυνόμενο ρυθμό και συνειδητά ενστερνιζόμαστε τον βραχυπρόθεσμο αντίκτυπό της».

Η Adyen διατήρησε τους μεσοπρόθεσμους στόχους της για αύξηση εσόδων πάνω από 25% και ένα βελτιωμένο περιθώριο EBITDA που αναμένει να φτάσει το 65% μακροπρόθεσμα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu