Επιχειρήσεις

Volkswagen: Συμφώνησε το συνδικάτο στις περικοπές 1,5 δισ. ευρώ, αλλά μόνο με όρους

Η πρόταση έρχεται μία ημέρα πριν από τον τρίτο γύρο κρίσιμων συνομιλιών μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης για περικοπές μισθών

Το συνδικάτο της Volkswagen πρότεινε την Τετάρτη περικοπές 1,5 δισ. ευρώ (1,6 δισ. δολάρια) για εξοικονόμηση κόστους, εάν η αυτοκινητοβιομηχανία αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, αλλά προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει μια ιστορική μάχη εάν προχωρήσει σε εκτεταμένες περικοπές.

Η πρόταση έρχεται μία ημέρα πριν από τον τρίτο γύρο κρίσιμων συνομιλιών μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης για περικοπές μισθών και κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, στην πιο έντονη διαμάχη των τελευταίων ετών στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία – όπως και άλλοι γερμανικοί βιομηχανικοί γίγαντες – ταλανίζεται από το υψηλό κόστος και τον κινεζικό ανταγωνισμό.

Το συνδικάτο IG Metall, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία προσπαθεί να προωθήσει περικοπές ύψους άνω των 17 δισεκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε ότι η προσφορά του εξαρτάται επίσης από τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων μερών, συμπεριλαμβανομένων των οικογενειών Porsche και Piech που ελέγχουν τη Volkswagen.

H Volkswagen δεν απέκλεισε το κλείσιμο εργοστασίων

Σε ένα εσωτερικό σημείωμα που αναρτήθηκε στο intranet της Volkswagen και εξετάστηκε από το Reuters, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας για το ανθρώπινο δυναμικό δήλωσε ότι η διοίκηση καλωσόρισε το γεγονός ότι τα συνδικάτα ήταν ανοιχτά σε μέτρα για την αντιμετώπιση του εργατικού κόστους και της παραγωγικής ικανότητας, αλλά πρόσθεσε ότι το κλείσιμο εργοστασίων δεν μπορεί να αποκλειστεί.

«Κάθε πρόταση που συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων μας βοηθάει», δήλωσε ο Gunnar Kilian. «Θα προχωρήσουμε σε λεπτομερή ανταλλαγή απόψεων στις διαπραγματεύσεις της Πέμπτης για να προβούμε σε οικονομική αξιολόγηση των προτάσεων».

Ο Thorsten Groeger, ο οποίος ηγείται των διαπραγματεύσεων για το συνδικάτο IG Metall, δήλωσε ότι αν η διοίκηση επιμείνει στο κλείσιμο – κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στη Γερμανία στην 87χρονη ιστορία του ομίλου – οι εργαζόμενοι της Volkswagen θα εισέλθουν σε μια σύγκρουση με την εταιρεία «που όμοιά της δεν έχει δει αυτή η δημοκρατία εδώ και δεκαετίες».

Η πρόταση του συνδικάτου, μεταξύ άλλων εξοικονομήσεων, περιλαμβάνει την παραίτηση από τα μπόνους για το 2025 και το 2026.

Η πολύπλοκη διακυβέρνηση, οι λανθασμένες επενδύσεις, οι κακές αποφάσεις της διοίκησης, η αδύναμη ζήτηση στην Ευρώπη και την Κίνα, το υψηλό κόστος και η παραλυτική γραφειοκρατία της Γερμανίας έχουν κατηγορηθεί ποικιλοτρόπως για τα προβλήματα της Volkswagen στην εγχώρια αγορά της.

Στελέχη έχουν δηλώσει ότι δεν περιμένουν να επιστρέψει η πτώση της ζήτησης για αυτοκίνητα στην Ευρώπη μετά την πανδημία, αφήνοντας την εταιρεία με πλεονάζουσα και ακριβή παραγωγική ικανότητα.

Την Τετάρτη, η επικεφαλής του εργοστασιακού συμβουλίου Daniela Cavallo δήλωσε ότι δεν είναι τυφλή απέναντι στις αλλαγές της αγοράς, αλλά ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς να καταργηθούν θέσεις εργασίας.

Η IG Metall πρότεινε να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα από τις μισθολογικές αυξήσεις που ζητάει για να δημιουργηθεί αντ’ αυτού ένα ταμείο που θα χρηματοδοτούσε προσωρινά μειωμένες ώρες εργασίας σε τομείς της επιχείρησης που πάσχουν από πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.

«Τα οικονομικά του Ομίλου δεν είναι ακόμη στο κόκκινο, όπως ήταν στις κρίσεις της δεκαετίας του 1970 και του 1990», δήλωσε ο Groeger, επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου. «Μπορούμε να δούμε περιθώρια να αναλάβουμε δράση και να κάνουμε επενδύσεις για να διορθώσουμε τα ακριβά λάθη του παρελθόντος».

Οι απεργίες στην πλειονότητα των γερμανικών εγκαταστάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πιθανές από την 1η Δεκεμβρίου.

Η Volkswagen έχει δηλώσει ότι απαιτούνται βαθιές περικοπές στον πυρήνα της μάρκας VW για να την καταστήσει κατάλληλη για το μέλλον, συμπεριλαμβανομένης της περικοπής μισθών κατά 10% για τους εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις.

Ένα εσωτερικό υπόμνημα που συντάχθηκε από το συμβούλιο εργαζομένων της Volkswagen, το οποίο εξέτασε το Reuters, δείχνει ότι η εταιρεία δαπανά υψηλότερο ποσοστό των πωλήσεων για το κόστος εργασίας από ό,τι οι μεγάλοι ανταγωνιστές.

«Τα προβλήματα που έχουμε δεν δημιουργούνται από το εργατικό δυναμικό και δεν θα λυθούν κοιτάζοντας μόνο το εργατικό κόστος. Ωστόσο, είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε με αυτά που έχουμε θέσει εδώ σήμερα», δήλωσε ο Groeger.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu