Επιχειρήσεις

Volkswagen: Διαρροή στοιχείων 800.000 ηλεκτρικών οχημάτων “πρόδωσε” τη θέση τους

Η διαρροή οδήγησε στην έκθεση της τοποθεσίας των οχημάτων για αρκετούς μήνες στο διαδίκτυο

Όπως αναφέρει το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, μια σημαντική διαρροή δεδομένων της Volkswagen είχε ως αποτέλεσμα την έκθεση της τοποθεσίας περίπου 800.000 ηλεκτρικών οχημάτων στο διαδίκτυο για διάστημα αρκετών μηνών. Το περιστατικό επηρέασε παγκοσμίως ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων των μαρκών VW, Audi, Seat και Skoda.

Όπως αναφέρει το Der Spiegel, η διαρροή περιελάμβανε δεδομένα πραγματικού χρόνου για τη θέση των οχημάτων, είτε βρίσκονταν σταθμευμένα στο σπίτι, κινούνταν στο δρόμο ή ήταν σταθμευμένα σε οποιαδήποτε τοποθεσία. Η VW συλλέγει αυτά τα δεδομένα – συμπεριλαμβανομένων των συντεταγμένων GPS – όταν ο ιδιοκτήτης εγκαθιστά την εφαρμογή της VW, η οποία επιτρέπει λειτουργίες όπως την προθέρμανση του αυτοκινήτου και τον έλεγχο της στάθμης της μπαταρίας.

Το πιο ανησυχητικό στοιχείο είναι ότι λόγω σφάλματος, τα δεδομένα ήταν δημόσια προσβάσιμα στο σύστημα αποθήκευσης cloud της Amazon για αρκετούς μήνες. Το Der Spiegel επιβεβαίωσε ότι κατάφερε να αναπαράγει την ευπάθεια, τονίζοντας ότι “η πρόσβαση στο σύστημα δεν θα αποτελούσε σημαντική πρόκληση για υπηρεσίες πληροφοριών, ανταγωνιστές της VW, εγκληματίες ή ακόμη και έφηβους χάκερς”.

Η θυγατρική της VW, Cariad, που δημιούργησε την πλατφόρμα λογισμικού για τα ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου, δεν εντόπισε το σφάλμα που εισήχθη στο σύστημα το περασμένο καλοκαίρι. Η παραβίαση αποκαλύφθηκε μόνο όταν ένας πληροφοριοδότης ειδοποίησε το Der Spiegel και το Chaos Computer Club.

Σε απάντησή της, η Cariad δήλωσε ότι συλλέγει ψευδωνυμοποιημένα δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά φόρτισης των πελατών, χρησιμοποιώντας τα για τη βελτίωση των μπαταριών και του σχετικού λογισμικού. Η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι οι πελάτες δεν χρειάζεται να προβούν σε καμία ενέργεια, καθώς δεν επηρεάστηκαν ευαίσθητα δεδομένα όπως κωδικοί πρόσβασης ή στοιχεία πληρωμών.

Το περιστατικό αναδεικνύει το συνεχιζόμενο ζήτημα της συλλογής δεδομένων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, το οποίο έχει καταστεί εφικτό λόγω των εξελίξεων στη συνδεσιμότητα και την τεχνολογία αισθητήρων στα σύγχρονα οχήματα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu