Νέα

ΒΟΑΚ: Σήμερα το άνοιγμα των προσφορών

Την προαναγγελία για το άνοιγμα των προσφορών είχε κάνει ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις

Ανοίγουν σήμερα 25/1 οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών που έχουν καταθέσει οι υποψήφιοι για την κατασκευή και εκμετάλλευση του κεντρικού τμήματος (Χανιά-Ηράκλειο) του αυτοκινητόδρομου της Κρήτης, του λεγόμενου ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) , ο οποίος θα βάλει ένα τέλος στα τρομερά δυστυχήματα, που συμβαίνουν στο νησί λόγω μεγάλης συγκέντρωσης τουριστών ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Μαζί με το άνοιγμα των  προσφορών τελειώνει – προς το παρόν – η σημαντική καθυστέρηση στο άνοιγμα των προσφορών, αφού οι φάκελοι είχαν υποβληθεί από τον περασμένο Μάιο. Την προαναγγελία για το άνοιγμα των προσφορών είχε κάνει ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας προ ημερών.

Όποιος πάρει το έργο θα αναλάβει την κατασκευή και τη συντήρηση του οδικού άξονα για τα επόμενα 30 έτη.

Η διάρκεια της κατασκευής εκτιμάται σε τέσσερα πρώτα. Η προσφορά εκτός από το κόστος κατασκευής αφορά και την τιμή των διοδίων για τα υπόλοιπα 26 έτη της παραχώρησης.

Το έργο είναι από τα μεγαλύτερα που θα γίνουν στην Ελλάδα και έχει προϋπολγισμό 1,75 δισ. ευρώ. Οι υποψήφιοι διεκδικητές είναι:

  • η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
  • η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις–Mytilineos και
  • ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam

Το επόμενο βήμα είναι να περάσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να πάει στη Βουλή για να κυρωθεί ως νόμος του κράτους. Εφόσον δεν προκύψουν εμπόδια, δηλαδή ενδεχόμενες προσφυγές στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και στο ΣτΕ, τότε είναι αρκετά πιθανό η σχετική σύμβαση να έχει υπογραφεί εντός του έτους και να έχουν στηθεί τουλάχιστον τα εργοτάξια.

Το έργο 

Το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ,  Χανιά-Ηράκλειο είναι ένα από τελευταία οδικά έργα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ταμείο Ανάκαμψης). Το έργο περιλαμβάνει και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι:

– Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ (εάν ληφθεί υπόψη και η επέκταση Κίσσαμος-Χανιά) και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.

– 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

– 26 σήραγγες

– 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

– 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Σε ότι αφορά τα διόδια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ορίσει τη μέθοδο της χιλιομετρικής απόστασης. Βάσει αυτής, η χρέωση των διοδίων θα γίνεται χιλιομετρικά (στα 0.067 ευρώ/χλμ.) και το υπουργείο θα καλύπτει μέσω κρατικής επιχορήγησης τη διαφορά μεταξύ της τιμής που θα προτείνει το κάθε σχήμα, ώστε να βγαίνει το χρηματοδοτικό μοντέλο για να μπορεί να ανταπεξέλθει στα δάνεια που θα έχει αναλάβει ώστε να χρηματοδοτήσει το έργο.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu