Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει δοθεί παράταση στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών μέχρι τις 7 Μαρτίου 2024
Φαίνεται πως ξεκολλάει η διαδικασία ανοίγματος των προσφορών του μεγάλου οδικού έργου στην Κρήτη, η οποία είχε παγώσει για αδιευκρίνιστους (επισήμως) λόγους αλλά για παρεμβάσεις στο παρασκήνιο από επιχειρηματικά συμφέροντα, που θέλουν να έχουν συμμετοχή στο έργο ανεξάρτητα εάν επιλεγεί ή όχι η προσφορά τους.
Το επόμενο στάδιο του έργου που έχει γίνει «γιοφύρι της Άρτας» μετά το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών για το βασικό τμήμα Χανιά -Ηράκλειο, είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών εάν δεν υπάρξουν προσφυγές.
Τα σχήματα που έχουν υποβάλει προσφορά είναι σε αναμονή. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει δοθεί παράταση στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών μέχρι τις 7 Μαρτίου 2024. Η ενεργοποίηση της παράτασης ήταν ούτως ή άλλως αναγκαία καθώς έληγε η προηγούμενη οκτάμηνη παράταση που είχε δοθεί στις 8 Μαΐου 2023.
Τα σχήματα που έχουν φτάσει στην τελική ευθεία είναι:
1.“ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM,
2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
3.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα κατασκευαστούν στη χώρα και από τα πιο αναγκαία. Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια, μήκους περίπου 163 χλμ., που θα περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Αναφορικά με το κόστος του έργου, η χρηματοδότησή του θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.
Το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου με μήκος 157,5 χλμ. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι προβλέπεται η κατασκευή 34χλμ σηράγγων (και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, δηλαδή αναλογικά 17χλμ ανά κατεύθυνση).
Μετά την ανακήρυξη του μειοδότη θα χρειαστεί χρόνος για την γραφειοκρατική ολοκλήρωση της διαδικασίας και φυσικά για τις όποιες προσφυγές από εκείνους που δεν τα κατάφεραν. Στη συνέχεια θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος, θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος με την συγγραφή της σύμβασης παραχώρησης, την έγκριση της από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επόμενο στάδιο θα είναι η κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων (θα γίνει Νόμος του Κράτους) και τελικά η υπογραφή της.
Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος έχουν υπογραφεί. Το πρώτο (που είναι και έργο-ΣΔΙΤ) υπεγράφη τον περασμένο Μάιο με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και το δεύτερο πριν από ένα έτος με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κυρανάκης: «Το πιθανό κύκλωμα πήγε να δηλώσει 45 ακίνητα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες πάνω από 550.000 τ.μ.»
- Γκιουλέκας: Με χρονικό ορίζοντα το 2070 χρειάζεται να σχεδιάζονται σήμερα οι πόλεις
- Πιερρακάκης: Το θέμα χρηματοδότησης της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας έχει δρομολογηθεί
- Northvolt: Παραιτήθηκε ο CEO Πίτερ Κάρλσον μετά την αίτηση πτώχευσης
- Εθνική Ελλάδας: Με αντίπαλο τη Σκωτία για την άνοδο στη League A του Nations League!
- De Telegraaf: Συνάντηση του επικεφαλής του NATO Μαρκ Ρούτε με τον Ντόναλντ Τραμπ
- Ισπανία: Πρόστιμο 179 εκατ. ευρώ σε 5 αεροπορικές εταιρείες για «καταχρηστικά» τέλη αποσκευών καμπίνας
- COP29: Τι προβλέπει το προσχέδιο της χρηματοδοτικής συμφωνίας για το Κλίμα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις