Οικονομία

ΒΟΑΚ: Με απόφαση ΥΠΟΜΕ πέρασαν στην επόμενη φάση οι 3 «μνηστήρες» για τον αυτοκινητόδρομο του 1,75 δισ. ευρώ

Αντίστροφη μέτρηση για τον ανάδοχο στο Χανιά-Ηράκλειο – Ανοίγουν οι τεχνικές προσφορές, μπουλντόζες, όμως, από το 2025 και μετά - Τα σχήματα ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πέρασαν από το πρώτο στάδιο της τελικής φάσης του διαγωνισμού και τα τρία σχήματα καθώς πληρούν τα κριτήρια στα δικαιολογητικά έγγραφα.

Έτσι πλέον ο διαγωνισμός περνάει στο άνοιγμα των τεχνικών προσφορών όπου θα βαθμολογηθεί η καλύτερη τεχνική προσέγγιση του έργου.

Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο των 1,75 δισ. ευρώ είναι: α) «ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ» (ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM), β) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, γ) ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Ο διαγωνισμός παραχώρησης αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο (ευρύτερα στην περιοχή Κίσσαμος-Χερσόνησος).

Η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας ξεκίνησε το 2018 και τον περασμένο Μάιο κατατέθηκαν οι φάκελοι με τις προσφορές (οικονομικές και τεχνικές) των τριών σχημάτων που συμμετέχουν.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. και προβλέπεται η κατασκευή 34χλμ σηράγγων (και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, δηλαδή αναλογικά 17χλμ ανά κατεύθυνση).

Το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η ολοκλήρωση και βαθμολόγηση των τεχνικών και το τελικό και πιο κρίσιμο, η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών που θα κρίνει ποιο από τα τρία σχήματα θα είναι το ανάδοχο.

Όπως και σε προηγούμενους διαγωνισμούς, αυτό θα απαιτήσει κάποιους μήνες. Στη συνέχεια θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος και εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, θα ξεκινήσει η συγγραφή της σύμβασης παραχώρησης και η έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επόμενο στάδιο, η κύρωσή της από τη Βουλή (θα γίνει Νόμος του Κράτους) και τελικά η υπογραφή της.

Μπουλντόζες πιθανότατα θα δούμε από το 2025 και μετά. Αυτό γιατί και όταν υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να ξεκινήσουν τα έργα μιας και θα απαιτηθεί από τον παραχωρησιούχο να εκπονήσει τις απαραίτητες μελέτες ενώ το Δημόσιο θα πρέπει εν ευθέτω χρόνω να του παραδώσει τις απαραίτητες εκτάσεις για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Να θυμίσουμε πως τα τμήματα του έργου Χερσόνησος-Νεάπολη και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος έχουν υπογραφεί. Το πρώτο (που είναι και έργο-ΣΔΙΤ) υπεγράφη τον περασμένο Μάιο με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και το δεύτερο πριν από ένα έτος με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu