Επιχειρήσεις

ΒΟΑΚ – είναι… μακρύς ο δρόμος: Οι 3 μεγάλοι υπογράφουν άμεσα για το «μικρό» και μπαίνουν «στην αμαμονή» για το «μεγάλο»

Μπορεί οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat ετοιμάζονται για την υπογραφή της σύμβασης για το οδικό έργο Χερσόνησος – Νεάπολη συνολικής αξίας 360 εκατ. ευρώ του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) στο αμέσως επόμενο διάστημα, αλλά θα πρέπει να περιμένουν για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο, η οποία και αποτελεί την κορωνίδα των οδικών έργω της Μεγαλονήσου, καθώς ο προϋπολογισμός της αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,7 δισ. ευρώ.

_x000D_

Πιο συγκεκριμένα, πηγές του υπουργείου υποδομών και μεταφορών αναφέρουν στο mononews ότι αναμένεται να δοθεί μία ακόμα παράταση, η δεύτερη συνεχόμενη, για το Χανιά-Ηράκλειο. Με αποτέλεσμα η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων να μετατίθεται από τις 20 Απριλίου «εντός του Μαΐου».

_x000D_

Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά το Χανιά-Ηράκλειο, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat έχουν επιλεγεί και επίσημα από το περασμένο καλοκαίρι ως ανάδοχοι του έργου και η σύμβαση βρίσκεται πλέον στα χέρια του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Εφόσον, αυτό δώσει το τελικό πράσινο φως, η σύμβαση θα υπογραφεί και το τελικό βήμα θα είναι να ενημερωθεί η Βουλή.

_x000D_

Χανιά – Ηράκλειο

_x000D_

Πρόκειται για το μεγαλύτερο και ακριβότερο υπό δημοπράτηση τμήμα του ΒΟΑΚ με το κόστος κατασκευής και συντήρησης να έχει εκτιμηθεί στα 1,7 δισ. Ευρώ και το μήκος να ανέρχεται στα 157,5 χλμ. εάν λάβουμε υπόψη και την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά.

_x000D_

_x000D_

_x000D_
_x000D_
Ο διαγωνισμός βρίσκεται στο Β1 Στάδιο και αναμένεται να περάσει στο Β2, δηλαδή την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τα σχήματα που είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους από το 2019 και πήραν το τελικό ΟΚ από του υπουργείο υποδομών στα μέσα του 2022.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Όσον αφορά τους ενδιαφερόμενους αυτοί έχουν χωριστεί σε τέσσερα σχήματα, τα οποία είναι τα εξής:

_x000D_

    _x000D_
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  • _x000D_

  • Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
  • _x000D_

  • ΑΒΑΞ
  • _x000D_

  • Vinci
  • _x000D_

_x000D_

Δεν αποκλείεται να δούμε αποχωρήσει ή και νέους ενδιαφερόμενους, αλλά οι δεύτεροι θα πρέπει να «κουμπώσουν» σε ένα από τα υφιστάμενα σχήματα.

_x000D_

Σημειώνεται ότι, εφόσον, δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις λόγω παρατάσεων ή προσφυγών, τότε είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουμε τον ανάδοχο εντός του 2023, καθώς και να υπογραφεί και η σχετική σύμβαση. Η εκκίνηση του έργου τοποθετείται προς τα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024.

_x000D_

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο νέος άξονας να παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του 2028, καθώς η κατασκευαστική του διάρκεια ανέρχεται στα 4 έτη, ενώ θα ακολουθήσει μία περίοδος 26 ετών για τη συντήρηση και τη λειτουργία του έργου.

_x000D_

Χερσόνησος – Νεάπολη

_x000D_

Το εν λόγω έργο δημοπρατήθηκε τον Ιανουάριο του 2022 και το μοναδικό σχήμα που είχε δώσει προσφορά ήταν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat, η οποία ανακηρύχθηκε επισήμως ως ανάδοχος του έργου τον Μάιο του ίδιου έτους.

_x000D_

Στα του έργου η ανάδοχος Κοινοπραξία, η οποία αναμένεται να στήσει τα εργοτάξιά της εντός του 2023 καλείται να κατασκευάσει ένα οδικό τμήμα μήκους 22,5 χιλιομέτρων, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2027. Συνολικά η διάρκεια του έργου έχει οριστεί στα 30 έτη και τα υπόλοιπα 26 η κοινοπραξία θα είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και τη λειτουργία του άξονα.

_x000D_

 

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu