Επιχειρήσεις

ΒΟΑΚ: Εγκρίθηκαν οι τεχνικοί φάκελοι των τριών υποψηφίων

Οι υποψήφιοι έχουν στη διάθεσή τους 10 ημέρες για να κάνουν ενστάσεις και στη συνέχεια οι φάκελοι με τις προσφορές θα ανοίξουν στις αρχές Μαρτίου

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκαν οι τεχνικοί φάκελοι των τριών ενδιαφερομένων σχημάτων για το βασικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), Χανιά – Ηράκλειο. Το επόμενο στάδιο είναι η βαθμολόγηση των τεχνικών φακέλων, η ανανέωση των εγγυητικών επιστολών και έπειτα η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν στη διάθεσή τους 10 ημέρες για να κάνουν ενστάσεις και στη συνέχεια οι φάκελοι με τις προσφορές θα ανοίξουν στις αρχές Μαρτίου.

Επομένως, δεν αποκλείεται να γνωρίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο της παραχώρησης μέχρι τα τέλη του α΄ τριμήνου του 2024. Το επόμενο βήμα είναι περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κυρωθεί από τη Βουλή ως νόμος του κράτους.

Πρόκειται για την παραχώρηση αξίας άνω των 1,7 δισ. ευρώ που διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ (ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam)

Στην περίπτωση που επικρατήσει το σχήμα Mytilineos – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ενδέχεται να κληθεί να συμπράξει στην κατασκευή του οδικού άξονα και η ΑΚΤΩΡ που ανήκει πλέον στην Intrakat.

Να θυμίσουμε πως τον Δεκέμβριο δόθηκε δίμηνη παράταση στην ισχύ των προσφορών προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τελευταίες διαδικασίες.

Η πρώτη φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε στις 18 Οκτωβρίου 2018. Το 2023 ο διαγωνισμός πέρασε στη Β` φάση και τον Μάιο υποβλήθηκαν οι φάκελοι με τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές από τα τρία σχήματα.

Ο ΒΟΑΚ έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας, με συνολικό μήκος που φτάνει τα 200 χιλιόμετρα μήκος.

Αντιδράσεις και προσφυγές

Για τον διαγωνισμό του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο έχουν αντιδράσει ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη των έργων όχι μόνο στο συγκεκριμένο τμήμα αλλά και στο υπόλοιπο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος που αφορά δύο συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί.

Η πρώτη αφορά το τμήμα Χεσρόνησος – Νεάπολη, έργο – ΣΔΙΤ και υπεγράφη τον περασμένο Μάιο με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat και η δεύτερη, πριν από ένα έτος, το έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης, που κυμαίνεται στα 440 εκατ. ευρώ, υπάρχει ένα τμήμα που αφορά το βασικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης αφορά τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη (90 εκατ. ευρώ) και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (186 εκατ. ευρώ)

Η διαδικασία αποκάλυψης των προσφορών θα προχωρήσει ανεξάρτητα από τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί  από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου. Οι προσφυγές κινούνται κατά των περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Ηρακλείου και ζητείται η επαναξιολόγηση της περιβαλλοντικής μελέτης καθώς οι δύο Δήμοι ζητούν μερική υπογειοποίηση για λόγους όχλησης. Η εξέταση τους αναμένεται μέσα στον Ιανουάριο του 2024.

Ένα ερώτημα είναι τι θα γίνει σε περίπτωση που ικανοποιηθεί το αίτημα των δύο Δήμων. Αν δηλαδή θα επηρεαστεί ο διαγωνισμός, τι επίδραση θα έχει στη διαδικασία, στην επανακοστολόγηση του έργου και γενικότερα στην εξέλιξη του.

Αν δεν υπάρξει κανένα εμπόδιο και αναβολή, μπουλντόζες θα μπουν από το 2025, καθώς το Δημόσιο θα πρέπει να παραδώσει τις απαραίτητες εκτάσεις για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu