Ενέργεια

Βενζίνη: Που θα κυμανθεί η ζήτηση εφέτος παγκοσμίως

Μετά το καλοκαίρι και τη μεγιστοποίηση της ζήτησης ενδέχεται να πιεστούν τα περιθώρια διύλισης

Η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης βενζίνης θα συνειστεί εφέτος αλλά όχι στο βαθμό του 2023, επηρεάζοντας τα περιθώρια των διυλιστηρίων το δεύτερο εξάμηνο, λόγω της στροφής προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Reuters, το οποίο φιλοξενεί σχετικές εκθέσεις αναλυτών.

Στη χαμηλότερη ανάπτυξη εφέτος από το 2020, η ζήτηση είναι πιθανό να αυξηθεί κατά 340.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) στα 26,5 εκατομμύρια bpd εφέτος, λέει η εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie έναντι αύξησης 700.000 βαρελιών την ημέρα πέρυσι. «Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει αυξηθεί στις ΗΠΑ και την Κίνα», δήλωσε η αναλυτής της Woodmac,  Sushant Gupta.
«Για φέτος η κινεζική ζήτηση θα αυξηθεί μόνο κατά 10.000 bpd, λόγω της υψηλότερης απορρόφησης EV».

Η Consultancy Rystad Energy εκτιμά την παγκόσμια ζήτηση βενζίνης σε περίπου 26 εκατομμύρια βαρέλια την  ημέρα το 2024, αύξηση περίπου 300.000 βαρελιών την ημέρα έναντι 700.000 βαρελιών το 2023, τροφοδοτούμενη από την έκρηξη κατανάλωσης μετά την πανδημία, δήλωσε ο αναλυτής Mukesh Sahdev.

Η Κίνα, κάποτε κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας ζήτησης βενζίνης, αναμένεται να αντιπροσωπεύει περισσότερες από τις μισές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εφέτος, δήλωσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας.
Η κατανάλωση βενζίνης από τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού στον κόσμο αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 1,3% ή περίπου 2 εκατομμύρια τόνους, σε 165,1 εκατομμύρια μετρικούς τόνους (3,8 εκατομμύρια bpd) φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις ενός ερευνητικού βραχίονα της China National Petroleum Corp (CNPC). .

Ο ερευνητικός βραχίονας του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Κίνας, της Sinopec, αναμένει ότι η ζήτηση βενζίνης θα αυξηθεί κατά 1,7% ή περίπου 3 εκατομμύρια τόνους, για να ανέλθει στους 182 εκατομμύρια τόνους φέτος.

Η κατανάλωση βενζίνης στις ΗΠΑ μειώθηκε σε περίπου 376 εκατομμύρια γαλόνια ημερησίως (8,94 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα) το 2023, αφού έφτασε το ρεκόρ των 392 εκατομμύρια γαλόνια το 2018, σύμφωνα με την Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ.

Η ζήτηση το 2024 αναμένεται να είναι σταθερή, ανέφεραν οι αναλυτές.

Ως αποτέλεσμα, τα περιθώρια διύλισης στις ΗΠΑ αναμένεται να παραμείνουν υπό πίεση μετά το καλοκαίρι, αναφέρουν οι αναλυτές της Woodmac και της Rystad.
Στην Ευρώπη, η ζήτηση βενζίνης θα αυξηθεί κατά 50.000 βαρέλια την ημέρα 2,3% το 2024 σε 2,19 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με τα τελευταία χρόνια, ανέφερε η FGE.
Η στασιμότητα της ευρωπαϊκής ζήτησης βενζίνης και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από το νέο διυλιστήριο Dangote της Νιγηρίας, το μεγαλύτερο στην Αφρική και την Ευρώπη θα μπορούσε να προσθέσει 280.000-300.000 bpd βενζίνη στα παγκόσμια ισοζύγια, αλλά θα θέσει υπό πίεση τα ευρωπαϊκά περιθώρια διύλισης, δήλωσε η Woodmac.

Τα περιθώρια βενζίνης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ασία έχουν αυξηθεί κατά 85% εφέτος, για να διαμορφωθούν σε περίπου 29 $ από ένα βαρέλι αργού WTI την 1η Μαΐου και 29% και περίπου 13 $ από ένα βαρέλι αργού πετρελαίου Brent στις 30 Απριλίου, αντίστοιχα, σύμφωνα με τις προσδοκίες ισχυρή καλοκαιρινή ζήτηση, έδειξαν τα στοιχεία του LSEG. ,

Τα περιθώρια ενισχύθηκαν στις αρχές του τρέχοντος έτους λόγω των διάσπαρτων διακοπών διυλιστηρίων στην Ασία και τις ΗΠΑ, ενώ το υψηλότερο κόστος μεταφοράς λόγω επιθέσεων στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα και στις ρωσικές ενεργειακές υποδομές στήριξε τις ευρωπαϊκές αγορές βενζίνης.

Σε ότι αφορά την Ελλάδα μην περιμένετε πτώση της τιμής της βενζίνης. Αυτό φάνηκε τους προηγούμενους μήνες, όταν η ζήτηση συγκρατήθηκε, αλλά δεν επήλθε πτώση των τιμών. Δεδομένου ότι η Ελλάδα αναμένει περισσότερη τουριστική κίνηση και το καλοκάιρι η ζήτηση κορυφώνεται, δεν αναμένεται πτώση της τιμής της βενζίνης, η οποία έχει καβαλήσει τα  2 ευρώ το λίτρο σε πολλές περιοχές της χώρας (1,98 ευρώ η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων την προηγούμενη εβδομάδα).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu