Διεθνή

«Βαριά καμπάνα» 390 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη Meta για τις προσωποποιημένες διαφημίσεις

Η ρυθμιστική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας επέβαλε πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ στη Meta για παραβιάσεις στις υπηρεσίες της στο Facebook και στο Instagram και δήλωσε ότι και οι δύο πλατφόρμες πρέπει να επανεξετάσουν τη νομική βάση για τον τρόπο που προβάλλουν τις διαφημίσεις τους σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα.

Συγκεκριμένα, οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές διαπίστωσαν ότι μέσα από ειδικές ρυθμίσεις, οι χρήστες των εν λόγω μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνονταν υποχρεωτικά αποδέκτες προσωποποιημένων διαφημίσεων.

Το πρόστιμο που επιβλήθηκε από την ΕΕ στη Meta είναι πιθανό να αναγκάσει τη Meta να προχωρήσει σε κοστοβόρες αλλαγές όσον αφορά τις διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram.

Η απόφαση θεωρείται από τις πιο σημαντικές, από το 2018 που το ευρωπαϊκό μπλοκ θέσπισε νομοθεσία με στόχο να περιοριστεί η πρόσβαση του Facebook και άλλων εταιρειών στη συλλογή προσωπικών πληροφοριών. 

Το σκεπτικό της απόφασης πάνω στο οποίο βασίστηκε η επιβολή προστίμου αφορά στο κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να συλλέγονται από την κοινωνική πλατφόρμα πληροφορίες για προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας διαμήνυσε ότι οι ευρωπαϊκές αρχές δεσμεύονται για το νομικό πλαίσιο που θα καλύπτει τις προσωποποιημένες διαφημίσεις. 

Ο Επίτροπος Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Προσωπικού της Ιρλανδίας έδωσε εντολή στη Meta να συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα επεξεργασίας δεδομένων εντός 3 μηνών.

Μετά τη σημερινή δικαστική απόφαση, τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη ρυθμιστική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων στη Meta ανέρχονται συνολικά σε 1,3 δισ. ευρώ. Εκκρεμούν άλλες 11 έρευνες σχετικά με τις υπηρεσίες της Meta.

 

 

 

 

 

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, η εταιρεία Meta καλείται να συμμορφωθεί με ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό,  θα ορίζει πιθανότατα όμως τη δυνατότητα επιλογής για τις στοχευμένες διαφημίσεις.

Εάν ένας μεγάλος αριθμός επιλέξει να μην κοινοποιούνται τα προσωπικά του δεδομένα, τότε η Meta δεν θα μπορεί να προωθεί τις προσωποποιημένες διαφημίσεις. 

Σημειώνεται ότι οι πληροφορίες για το ιστορικό των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, που αντλούνται από προηγούμενες αναρτήσεις τους ή από ορισμένες κινήσεις στις πλατφόρμες, χρησιμοποιούνται από διαφημιστές για να εμφανίζονται σε προσωπικούς λογαριασμούς προϊόντα που είναι πιο πιθανό να αγοραστούν. 

Οι συγκεκριμένες πρακτικές ενθαρρύνονται από τη Meta που είχε αντλήσει έσοδα ύψους 118 δισ. δολαρίων το 2021. 

Το πρόστιμο που επεβλήθη από τις ευρωπαϊκές αρχές έρχεται σε αντίθεση με την πολιτική που υιοθετούν οι ΗΠΑ σε αυτές τις περιπτώσεις.

Οι αμερικανικές αρχές δεν έχουν θεσπίσει κανένα νομικό πλαίσιο που να διαφυλάσει τα προσωπικά δεδομένα. Ορισμένες μόνο πολιτείες, όπως η Καλιφόρνια, έχουν προχωρήσει σε αυτές τις κινήσεις.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu