Επιχειρήσεις

Unilever: Τί σχεδιάζεται για την αναδιάρθρωση των τμημάτων στην Ελλάδα

Ο CEO του ομίλου, Χάιν Σουμάχερ

Mικρή αύξηση στα αποτελέσματα της εταιρείας για το πρώτο εξάμηνο του 2024

Εντός του φθινοπώρου εφέτος και μέσα στο 2025 αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, να υπάρχουν εξελίξεις σχετικά με το πόσο τελικά θα επηρεαστεί το εγχώριο τμήμα από την αναδιάρθρωση του διεθνούς ομίλου απορρυπαντικών και τροφίμων Unilever που, ήδη, έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο Μάρτιο και θα κορυφωθεί μέσα στην επόμενη χρονιά. Τότε ο CEO του ομίλου, Χάιν Σουμάχερ έκρουσε το πρώτο ‘’καμπανάκι’’ για όσα επρόκειτο να έρθουν το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς ανακοίνωσε ότι ο όμιλος επρόκειτο να αποχωρήσει από την αγορά παγωτού (περιλαμβάνει τα Ben & Jerry’s και Magnum) και να ξεκινήσει ένα σχέδιο εξοικονόμησης πόρων για να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους του, προβλέποντας περικοπές 7.500 θέσεων εργασίας ή σχεδόν 6% του εργατικού δυναμικού.

Το αρχικό σχέδιο, εξάλλου, συνδέεται και με την ενίσχυση των επιδόσεων του ομίλου, εστιάζοντας σε 30 πιο γνωστές εμπορικά μάρκες, που αντιπροσωπεύουν το 70% των εσόδων της εταιρείας. Ως εκ τούτου, η απόφαση της Unilever να περικόψει 3.200 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και 7.500 παγκοσμίως θα επηρεάσει αναπόφευκτα και τις δραστηριότητες του πολυεθνικού κολοσσού και στην Ελλάδα.

Κατά όσα αναφέρουν, φειδωλά ακόμα, πηγές από την εταιρεία, ελέω και καλοκαιριού, δεν έχει προσδιοριστεί η έκταση της αναδιάρθρωσης στη χώρα μας, τονίζοντας, επιπρόσθετα, πως ό,τι τελικά γίνει, θα είναι σε συνεργασία με το σωματείο εργαζομένων της εταιρείας, που εύλογα έχει εκφράσει τις σχετικές ανησυχίες με αφορμή όλα όσα έχουν ακουστεί τους τελευταίους μήνες.

Πρόκειται επί της ουσίας για επιβεβαίωση και της προ ημερών ανακοίνωσης που εξέδωσε πρόσφατα, η ελληνική θυγατρική του ολλανδικού ομίλου.

Σε αυτή επιβεβαιώθηκε, μετά από συνεχή δημοσιεύματα για τις αρχικές εξελίξεις στην Ευρώπη, ότι θα υπάρξει και στην Ελλάδα αντίκτυπος στις θέσεις εργασίας από τις αλλαγές που δρομολογούνται σε παγκόσμιο επίπεδο. Εν έτει 2024, η εταιρεία απασχολεί 10.000-11.000 υπαλλήλους γραφείων στην Ευρώπη και περίπου 128.000 άτομα σε όλο τον κόσμο.

Σημαντική παρουσία στη χώρα μας

Στην Ελλάδα η Unilever δραστηριοποιείται με την Ελαΐς Unilever Hellas ΑΕ, την Unilever Knorr, υπό την ιδιοκτησία της οποίας βρίσκεται το εργοστάσιο στου Ρέντη, και την Unilever Logistics, η οποία είναι η εταιρεία της πολυεθνικής στον κλάδο της αποθήκευσης, διαχείρισης και διανομής των προϊόντων της στην ελληνική αγορά.

Διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της πληθώρα προϊόντων στους τομείς των Τροφίμων, των Παγωτών της Οικιακής & Προσωπικής Φροντίδας και Υγιεινής (όπως τα Αim, Dove, Ultrex, Knorr, Hellmann’s, Ben & Jerry’s, Skip, Klinex) ενώ δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες προϊόντων με περίπου 1.400 κωδικούς.
Η εν Ελλάδι εταιρεία στην παρούσα φάση απασχολεί περισσότερους από 450 εργαζομένους, ενώ διατηρεί και πλήρη εφοδιαστική αλυσίδα στη χώρα μας. Αυτό γίνεται κυρίως μέσω του εργοστασίου της στο Ρέντη Αττικής και 2 ιδιόκτητων κέντρων διανομής, την ώρα που έχει εδώ και χρόνια συνεργασία με πάνω από 1000 εγχώριους προμηθευτές.

Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι είναι από τα σημαντικά ‘’κέντρα’’ της πολυεθνικής στη Νότια Ευρώπη, διαθέτοντας στελέχη, τα οποία είναι αρμόδια και για τμήματα σε γειτονικές χώρες.

Πάντως, αυτό που τονίζουν καλά πληροφορημένες πηγές της αγοράς, αυτό που επιθυμείται από την μητρική εταιρεία για την Ελλάδα είναι η κατάρτιση ενός συγκεκριμένου μοντέλου λειτουργίας και οργανωτικής δομής που θα εστιάζει σε μια πιο ενοποιημένη οργάνωση ως One Unilever.

Αυτό το νέο μοντέλο, το οποίο θα είναι πιο ”σφιχτό” και ολιγοπρόσωπο, είναι που εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την τεχνογνωσία και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, με στόχο τη διατήρησή της μακροπρόθεσμα.

X. Σουμάχερ: Επικέντρωση στη μετατροπή της Unilever σε μια επιχείρηση με σταθερά υψηλότερες επιδόσεις

Πάντως πριν μια εβδομάδα, ο Σουμάχερ, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου το 2024, στη διάρκεια του οποίου υπήρξε συνολικά μικρή άνοδος σε επιμέρους κατηγορίες, έκανε λόγο «για την μετατροπή της Unilever σε μια επιχείρηση με σταθερά υψηλότερες επιδόσεις».

Κατά όσα, συγκεκριμένα, ανέφερε ο ίδιος «σημειώνουμε πρόοδο σε σχέση με το Σχέδιο Δράσης για την Ανάπτυξη (GAP) με υποκείμενη αύξηση πωλήσεων 4,1% και όγκους 2,6% για το εξάμηνο.
Οι 30 μάρκες μας Power – μάρκες όπως η Dove, η Knorr και η OMO – σημείωσαν ανάπτυξη 5,7% και τώρα αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% του τζίρου μας. Υποστηρίχθηκαν από τις πολυετείς, επεκτάσιμες καινοτομίες μας – όπως το νέο Wonder Wash σύντομου κύκλου της Persil, το Magnum’s Pleasure Express και η premium σειρά της βαζελίνης. Αυξήσαμε επίσης τον αντίκτυπό μας, με το ισχυρό μικτό περιθώριο κέρδους που συμβάλλει στην ενίσχυση των επενδύσεων πίσω από τις καινοτομίες μας και στην ενίσχυση της κερδοφορίας μας. Το GAP μας εστιάζει την ηγεσία μας στην αειφορία σε 4 τομείς προτεραιότητας: κλίμα, πλαστικά, φύση και βιοπορισμό. Κάναμε πρόοδο ενάντια σε όλα αυτά στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Σε ό,τι αφορά το περιβάλλον, για παράδειγμα, νέα έργα μας κρατούν σε καλό δρόμο για να βοηθήσουμε στην αναγέννηση 1 εκατομμυρίου εκταρίων γεωργικής γης έως το 2030. Υπάρχουν πολλά να κάνουμε, αλλά παραμένουμε επικεντρωμένοι στη μετατροπή της Unilever σε μια επιχείρηση με σταθερά υψηλότερες επιδόσεις».

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu