Νέα

Unilever: Αύξησε παντού τις τιμές και …ιδρώνει να πουλήσει

Οι καταναλωτές στράφηκαν σε φθηνότερες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας που ανήκουν σε εταιρείες λιανικής πώλησης όπως η Carrefour, η Tesco και η Walmart

Η  Unilever, η εταιρεία που παράγει μεταξύ άλλων τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης Dove, το παγωτό Ben & Jerry’s και δεκάδες άλλα καταναλωτικά προϊόντα, “ίδρωσε” σύμφωνα με το Reuters για να κρατήσει το μερίδιο αγοράς που της αναλογεί το τέταρτο τρίμηνο του 2023, στις περισσότερες από τις κατηγορίες της στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η βιομηχανία τροφίμων και καταναλωτικών προϊόντων , όπως δείχνουν τα στοιχεία της Nielsen, αύξησε απότομα τις τιμές στα βασικά προϊόντα τα τελευταία χρόνια για να αντισταθμίσει την εκτίναξη του κόστους που ξεκίνησε με την πανδημία και επιδεινώθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Σκρέκας «πυροβόλησε» Procter & Gamble και Unilever με πρόστιμα 2.000.000 ευρώ!

Από 1.000.000 ευρώ σε κάθε μία εταιρεία για αθέμιτη κερδοφορία.

Αυτές οι αυξήσεις προκάλεσαν κρίση κόστους ζωής στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες και τελικά ώθησαν τους αγοραστές προς φθηνότερες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας που ανήκουν σε εταιρείες λιανικής πώλησης όπως η Carrefour, η Tesco και η Walmart.

Η αύξηση των τιμών της Unilever ήταν 13,3% στο αποκορύφωμά της το τέταρτο τρίμηνο του 2022, με τις τιμές στον τομέα της οικιακής φροντίδας να αυξάνονται σχεδόν 17% και τις τιμές στον τομέα των παγωτών περίπου 14% υψηλότερα κατά την περίοδο αυτή.

Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών μειώνονται και η Unilever, στην οποία ανήκουν τα εμπορικά σήματα Magnum και Persil, αύξησε τις τιμές μόνο κατά 5,8% το τρίτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Η P&G, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Unilever στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής και προσωπικής φροντίδας, μείωσε την Τρίτη τις ετήσιες προβλέψεις για τα κέρδη της λόγω της επιβράδυνσης των αυξήσεων των τιμών. Η Unilever ανακοινώνει τα κέρδη για το σύνολο του έτους στις 8 Φεβρουαρίου.

Οι επενδυτές και οι αναλυτές, οι οποίοι προειδοποίησαν ότι οι παρατεταμένες αυξήσεις θα μπορούσαν να αποξενώσουν τους αγοραστές μακροπρόθεσμα, έχουν επισημάνει τη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της Unilever για αρκετά τρίμηνα, εγείροντας ανησυχίες σχετικά με την αύξηση των εμπορικών σημάτων ιδιωτικής ετικέτας σε τηλεδιασκέψεις.

Από το παγωτό μέχρι τη μαγιονέζα και το απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων, η Unilever έχασε μερίδιο αγοράς το τρίμηνο, όπως έδειξαν τα στοιχεία.

Στην Ευρώπη, το μερίδιο της εταιρείας στην κατηγορία των παγωτών μειώθηκε κατά 141 μονάδες βάσης τον μήνα έως τις 3 Δεκεμβρίου, ενώ η μαγιονέζα μειώθηκε κατά 374 μονάδες βάσης.

Συνολικά, το ευρωπαϊκό μερίδιο αγοράς της Unilever στα τρόφιμα μειώθηκε κατά 160 μονάδες βάσης, ενώ το μερίδιο αγοράς στα οικιακά και προσωπικά είδη μειώθηκε κατά 52 μονάδες βάσης.Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο τομέας των προϊόντων πλύσης σώματος της Unilever, ο οποίος περιλαμβάνει τα προϊόντα Dove, έχασε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς – 510 μονάδες βάσης – ενώ οι μάρκες αποσμητικών, όπως η Axe, υποχώρησαν 310 μονάδες βάσης τον μήνα έως τις 2 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Τα οικιακά και προσωπικά είδη στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 245 μονάδες βάσης, ενώ τα τρόφιμα υποχώρησαν μόνο κατά 20 μονάδες βάσης.

Σε άνοδο οι ιδιωτικές ετικέτες

Τα στοιχεία της Nielsen, τα οποία εξέτασε το Reuters, δεν διευκρινίζουν ποιες εταιρείες κέρδισαν μερίδιο, αλλά οι πωλήσεις τροφίμων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 16% μόνο τα δύο χρόνια έως τον Μάρτιο του 2022, φθάνοντας τότε τα 135,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι λιανοπωλητές με μεγάλες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας έχουν ασχοληθεί με την καινοτομία και το μάρκετινγκ από τότε που οι μεγάλες καταναλωτικές εταιρείες άρχισαν να αυξάνουν τις τιμές, ιδίως στην Ευρώπη, όπου είναι ισχυρές εδώ και δεκαετίες.

Η Unilever, όπως και άλλοι στον κλάδο, έχει επίσης χάσει μερίδιο αγοράς επειδή έχει μειώσει την ποικιλία των προϊόντων που παράγει, ιδίως στα παγωτά, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και άλλα εργαλεία για να τη βοηθήσει να αποφασίσει ποια προϊόντα θα εγκαταλείψει.

Οι εταιρείες το κάνουν αυτό προκειμένου να εστιάσουν την καινοτομία και το μάρκετινγκ σε αυτά που θεωρούν βασικά εμπορικά σήματα. Στην περίπτωση της Unilever, πρόκειται για 14 βασικές “μάρκες δισεκατομμυρίων ευρώ”, συμπεριλαμβανομένης της Dove.

Όταν ρωτήθηκε κατά τη διάρκεια πρόσφατης τηλεδιάσκεψης για το πώς η Unilever θα μπορούσε να ανακτήσει μερίδιο αγοράς από τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας και άλλους ανταγωνιστές, ο διευθύνων σύμβουλος Χάιν Σουμάχερ, δήλωσε: “Για εμάς, η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι να φτιάξουμε την αγορά και, επομένως, να αναπτύξουμε την αγορά και να διευρύνουμε τις κατηγορίες”.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu