Διεθνή

Τζον Μπάρνετ: Νεκρός από «φερόμενη αυτοκτονία» ο άνθρωπος της Boeing που κατήγγειλε προβλήματα παραγωγής

Ο πρώην υπάλληλος της Boeing Τζον Μπάρνετ

Ήταν στη μέση κατάθεσης σε δίκη δημοσίου συμφέροντος στις ΗΠΑ για την παραγωγή του 787 Dreamliner» κι ενώ ο κολοσσός των αεροσκαφών αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων

Ο πρώην υπάλληλος της Boeing Τζον Μπάρνετ, που φέρεται να είχε διατυπώσει ανησυχίες για θέματα που αφορούσαν την παραγωγή της εταιρίας, βρέθηκε νεκρός από φερόμενη αυτοκτονία, σύμφωνα με τις αρχές στη Νότια Καρολίνα.

Ο Μπάρνετ είχε εργαστεί στην Boeing για 32 χρόνια προτού φύγει από την εταιρία το 2017, σύμφωνα με το BBC, το οποίο είχε αναφερθεί κατά το παρελθόν στις προσπάθειές του να θέσει θέματα σχετικά με την παραγωγή της εταιρίας.

Ο 62χρονος πέθανε από τραύμα που προκλήθηκε από πυροβολισμό που προκάλεσε στον εαυτό του, ανέφερε σήμερα το γραφείο του ιατροδικαστή της κομητείας Τσάρλεστον στη Νότια Καρολίνα. Η αστυνομία της πόλης διεξάγει έρευνα, ανέφερε το γραφείο του ιατροδικαστή, χωρίς να δίνει οποιαδήποτε άλλη λεπτομέρεια.

Σε μια ανακοίνωση η Boeing ανέφερε: «Μας προκαλεί θλίψη η απώλεια του κ. Μπάρνετ, και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του».

Ο δικηγόρος του Μπάρνετ Μπράιαν Νόουλς δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια. Είπε στην Corporate Crime Reporter πως ο Μπάρνετ ήταν στη μέση μιας κατάθεσης σε αγωγή μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος στο Τσάρλεστον σε σχέση με την παραγωγή του αεροσκάφους 787 Dreamliner.

Ο Μπάρνετ είχε μιλήσει σε μέσα ενημέρωσης μετά το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου, όταν ξεκόλλησε ένα παράθυρο λίγο μετά την απογείωση αεροσκάφους Boeing 737 MAX 9, εκθέτοντας τους επιβάτες στον εξωτερικό αέρα με αποτέλεσμα να απαιτηθεί αναγκαστική προσγείωση.

Έκτοτε η Boeing βρέθηκε σε πλήρη κρίση σχετικά με την ασφάλεια και τις προδιαγραφές ποιότητάς της. Η παραγωγή της περιορίστηκε από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις παράδοσης σε όλη την αεροδιαστημική βιομηχανία.

«33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές»

Έλεγχοι της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 Max της Boeing, έπειτα από συμβάν κατά το οποίο αποκολλήθηκε πλαίσιο, στο αρχικό στάδιο πτήσης της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές», ανέφερε χθες Δευτέρα η εφημερίδα New York Times.

Εξωτερικός προμηθευτής της Boeing, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών αυτών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, κατά το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.

Ούτε η FAA, ούτε η Boeing, ούτε η Σπίριτ απάντησαν αμέσως όταν επικοινώνησε μαζί τους το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς για να τους ζητήσει να σχολιάσουν τις πληροφορίες των Τάιμς. Η μετοχή της Boeing χάνει 25% φέτος.

Νωρίτερα χθες, ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μια από τις δυο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.

Παράλληλα ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία του και η Boeing ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.

Την περασμένη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωνε πως διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της Boeing προς τους κανόνες στον «έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», στον «χειρισμό και την αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος».

Η Boeing πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019· αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu