Συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής στην "Ευρωπαϊκή Σύνοδο για την Κρουαζιέρα", στο πλαίσιο της "Εβδομάδας Κρουαζιέρας CLIA"
Επίσκεψη στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, αυτό του Ρότερνταμ, πραγματοποίησε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας.
Επίσης, συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής στην «Ευρωπαϊκή Σύνοδο για την Κρουαζιέρα», στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Κρουαζιέρας CLIA», ενώ είχε συνάντηση εργασίας με τους διευθύνοντες συμβούλους εταιριών κρουαζιέρας και ναυπηγείων από όλο τον κόσμο.
Το λιμάνι του Ρότερνταμ φιλοξενεί κάθε χρόνο 28.000 ποντοπόρα πλοία και 91.000 πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας, ενώ, πέρυσι χειρίστηκε 435,8 εκατομμύρια τόνους φορτίων.
«Το λιμάνι του Ρότερνταμ δεν είναι απλώς το μεγαλύτερο της Ευρώπης, αλλά είναι και οδηγός για την ενεργειακή μετάβαση, επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό στη βιώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, στις υποδομές πράσινου υδρογόνου και στην αξιοποίηση των καθαρών μορφών ενέργειας στις χερσαίες εγκαταστάσεις του», τόνισε ο Επίτροπος, υπογραμμίζοντας ότι είναι επίσης «το κορυφαίο λιμάνι ανεφοδιασμού, προσφέροντας εναλλακτικά καύσιμα και προετοιμάζοντας το μέλλον στον ανεφοδιασμό με υδρογόνο και αμμωνία».
«Είναι ένα λιμάνι που πρωτοπορεί, καινοτομεί και εφαρμόζει ήδη στην πράξη μέτρα της ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής στρατηγικής για τους λιμένες, που θα παρουσιάσουμε στο δεύτερο εξάμηνο του έτους», είπε ο κ. Τζιτζικώστας.
Ο Επίτροπος είχε συνάντηση με διευθύνοντες συμβούλους εταιριών κρουαζιέρας και ναυπηγείων από όλο τον κόσμο, με τους οποίους αντάλλαξε απόψεις σχετικά «με τις προκλήσεις, το μέλλον και τις προοπτικές της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, αλλά και τις επικείμενες αλλαγές στο πλαίσιο της μετάβασης στη νέα εποχή», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της ηγετικής θέσης που κατέχει η Ευρώπη στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, καθώς «τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία είναι τα μόνα που κατασκευάζουν παγκοσμίως εμβληματικά και υπερσύγχρονα κρουαζιερόπλοια», ενώ, όπως τόνισε, «οι οικονομικές προοπτικές για τον τομέα είναι θετικές, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4% – 5% παγκοσμίως, ζήτηση που υπερβαίνει ήδη τη ζήτηση πριν από την πανδημία».
Επιπλέον, στην κεντρική ομιλία του στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για την Κρουαζιέρα, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «η θεματολογία της εκδήλωσης είναι εξαιρετικά κρίσιμη για το μέλλον της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, καθώς περιλαμβάνει ζητήματα προτεραιότητας, όπως οι υποδομές των κρουαζιερόπλοιων, η ανταγωνιστικότητα του κλάδου, η υπεύθυνη διαχείριση του τουρισμού, τα βιώσιμα καύσιμα και οι δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται στην κρουαζιέρα.
«Η κρουαζιέρα είναι ένας τομέας με τεράστια οικονομική σημασία για την Ευρώπη, συνδέοντας την ήπειρο με τον υπόλοιπο κόσμο», είπε.
Ο Επίτροπος αναφέρθηκε και «στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα, στο σημερινό περιβάλλον με τις παγκόσμιες εντάσεις και τις περιφερειακές αστάθειες, που αναπόφευκτα επηρεάζουν τις θαλάσσιες επιχειρήσεις».
Σχετικά με το ζήτημα της ασφάλειας, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «η ασφάλεια και η προστασία των επιβατών και του πληρώματος είναι πάντα η απόλυτη προτεραιότητά μας» και αμέσως πρόσθεσε: «Η σημερινή πραγματικότητα απαιτεί από εμάς να επαγρυπνούμε διαρκώς. Απαιτεί να προσαρμοζόμαστε γρήγορα. Και αυτό κάνουμε. Επενδύουμε σε μια ισχυρή και συντονισμένη προσέγγιση για την ασφάλεια στη θάλασσα, σε επίπεδο ΕΕ φυσικά, αλλά και σε συνεργασία με τους διεθνείς εταίρους μας».
Αναφερόμενος στο ζήτημα της «ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας», ο Επίτροπος σημείωσε ότι «ο κλάδος της κρουαζιέρας διαδραματίζει καίριο ρόλο στο τουριστικό τοπίο της Ευρώπης, στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης στις παράκτιες περιοχές και στην ανάδειξη της ομορφιάς της ηπείρου μας» και ότι «η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) αναδεικνύει τη συμβολή του κλάδου στην απασχόληση, την οικονομική ανάπτυξη και την τεχνολογική πρόοδο».
«Πράγματι, ο τομέας της κρουαζιέρας καινοτομεί και αποτελεί βασικό παράγοντα στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι σήμερα αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Κατανοώ τη λεπτή ισορροπία μεταξύ της προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης και τη διασφάλιση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Αυτή η διπλή προοπτική διαμορφώνει την προσέγγισή μας για την υποστήριξη της μετάβασης του τομέα της κρουαζιέρας. Αυτό προσωπικά το θεωρώ πλεονέκτημα.
Η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα πρέπει να συμβαδίζουν. Είναι ο μόνος δρόμος για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης επιτυχίας του τομέα. Για την Ευρώπη τα κλειδιά είναι η οικονομική ανθεκτικότητα και ο ηγετικός ρόλος της κρουαζιέρας. Η νέα ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή στρατηγική για τη ναυτιλία, που ετοιμάζουμε, μεταφέρει αυτή ακριβώς τη φιλοδοξία στον ναυτιλιακό τομέα. Εμπεριέχονται ζητήματα, όπως η ανανέωση του στόλου και η μετασκευή, η χρηματοδότηση και οι επενδύσεις, η καινοτομία, η διεθνής συνεργασία και οι πτυχές ασφάλειας και άμυνας. Και ο τομέας της κρουαζιέρας θα έχει σίγουρα έναν κρίσιμο ρόλο να παίξει, ειδικά σε σχέση με τη σύγχρονη ναυπηγική και μετασκευή» συνέχισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Όσον αφορά στη βιωσιμότητα του κλάδου, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι οι κανονισμοί υπάρχουν, όπως υπάρχει και η βούληση της ΕΕ για υποστήριξη της κρουαζιέρας στη διαδικασία της μετάβασης. «Αλλά εκτός από τη χρηματοδότηση και τη ρύθμιση, χρειαζόμαστε και συνεργασία. Εταιρείες κρουαζιέρας, εθνικές αρχές και φορείς εκμετάλλευσης λιμένων πρέπει να συνεργαστούν και να επενδύσουν σε νέα βιώσιμα καύσιμα και καινοτόμες τεχνολογίες. Η συνεδρίαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) του Απριλίου θα αποτελέσει κομβική στιγμή για τη δημιουργία πραγματικά ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο για τον ναυτιλιακό τομέα. Πρέπει επειγόντως να εγκρίνουμε μια φιλόδοξη δέσμη μεσοπρόθεσμων μέτρων. Επίσης, η ψηφιοποίηση θα συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας, μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του ναυτιλιακού τομέα», τόνισε.
Ο Επίτροπος αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη για κατάρτιση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων στον κλάδο της κρουαζιέρας, ενώ χαρακτήρισε ζωτικής σημασίας για την κρουαζιέρα τα λιμάνια, για τα οποία επισήμανε ότι «πρέπει να είναι εξοπλισμένα για να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις».
«Εργαζόμαστε ήδη για μια νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα λιμάνια, που θα εξετάσει όλα τα ζητήματα. Την οικονομική ασφάλεια και την κυβερνοασφάλεια, την ανταγωνιστικότητα, τη βιωσιμότητα, τη στρατιωτική κινητικότητα, την ενεργειακή μετάβαση και την ανθεκτικότητα. Ο κλάδος της κρουαζιέρας θα είναι βασικός εταίρος στη διαμόρφωση αυτής της στρατηγικής», είπε.
Τέλος ο κ. Τζιτζικώστας κάλεσε τους ανθρώπους της κρουαζιέρας να συνεργαστούν «για να διασφαλίσουμε όλοι μαζί ότι ο κλάδος θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, βασική κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας και πρωτοπόρος στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα».
«Έτσι θα εγγυηθούμε και τη συνεχή αύξηση του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας», κατέληξε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τριαντόπουλος: Ζητάει τώρα απευθείας παραπομπή στη Δικαιοσύνη – Γλυτώνει την προανακριτική η κυβέρνηση
- Χρηματιστήριο: Αλώθηκαν και οι 1.700 μονάδες, κόντρα στο χθεσινό black out – Άλμα 6,95% από Attica Bank
- BriQ Properties: Απέκτησε οικόπεδο στην Νάουσα της Πάρου έναντι 1,25 εκατ. ευρώ
- Ένωση Λιμένων Ελλάδος: Το 2024 νέα χρονιά – ρεκόρ για την κρουαζιέρα
- Γερμανία: Η Bundestag ενέκρινε το πακέτο των 500 δισ. ευρώ για άμυνα και υποδομές
- ΤτΕ: Στα 74,75 δισ. ευρώ η αξία των δανείων που διαχειρίζονταν οι servicers το δ΄τρίμηνο 2024
- ΑΒΑΞ: Σε 7,177% το ποσοστό του Στέλιου Χριστοδούλου
- Ίδρυμα «Παύλος Γιαννακόπουλος»: Ανακαίνισε το φαρμακείο στο «Ιπποκράτειο» Νοσοκομείο της Αθήνας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις