Ο Ελληνας πρωθυπουργό Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε το 1 δισ. ευρώ που πρόσφερε η Fraport ως «δίκαια» τιμή στη συνέντευξή του στο περιοδικό «Στερν». Θα δούμε απάντησε και για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ.
O κ. Τσίπρας πάντως επανέλαβε τη θέση περί του «πίθου των Δαναΐδων» που τροφοδοτούν τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. «Αυτό που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν ιδιωτικοποίηση αλλά αχαλίνωτο ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας σε φίλους του συστήματος» είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι τα έσοδα αρχικά υπολογίζονταν σε 50 δισ. ευρώ και τελικά δεν έχουν εισπραχθεί ούτε πέντε δισ. ευρώ. «Αλλά αυτό είναι ένα βαρέλι δίχως πάτο. Και δεν μπορείς να σώσεις μια χώρα με πέντε δισεκατομμύρια ευρώ» είπε ο πρωθυπουργός.
Ερωτηθείς σχετικά με το ΤΑΙΠΕΔ και αν αυτό θα καταργηθεί ανέφερε ότι αυτό είναι κάτι που θα δει στη συνέχεια. Ωστόσο, υπογράμμισε την αναγκαιότητα τομείς-κλειδιά της οικονομίας να παραμείνουν σε κρατικά χέρια. «Θέλουμε τον κρατικό έλεγχο στους τομείς-κλειδιά της ελληνικής οικονομίας, έτσι ώστε να μπορούμε να αποκτήσουμε τα πλεονεκτήματά τους».
Τέλος, ο Ελληνας πρωθυπουργό Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε το 1 δισ. ευρώ που πρόσφερε η Fraport ως «δίκαια» τιμή στη συνέντευξή του στο περιοδικό «Στερν».
«Αλλά τα αεροδρόμια είναι μέρος της τουριστικής μας βιομηχανίας. Ετσι η Ελλάδα βγάζει τα προς το ζην της. Είναι κάτι που πρέπει επίσης να εξετάσουμε».
Η θέση αυτή του πρωθυπουργού είναι σχετικά διαφοροποιημένη από εκείνη που έχουν εκφράσει ο υπουργός Οικονομίας, Νίκος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης. Αμφότεροι μίλησαν για αλλαγή πλαισίου της συμφωνίας που στην πράξη συνιστά ακύρωση της αποκρατικοποίησης. Ο πρωθυπουργός, παρόλο που δεν εμφανίζεται απόλυτα ταγμένος υπέρ της συμφωνίας με τη Fraport, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει. Εξάλλου, η δήλωσή του ότι το τίμημα είναι «δίκαιο», σημαίνει ότι ώς ένα βαθμό η διαδικασία έχει αξιολογηθεί από τον ίδιο και τους συνεργάτες του.
Στελέχη της Fraport στο παρελθόν έχουν δηλώσει ότι αναμένουν από την ελληνική κυβέρνηση να τηρήσει τη συμφωνία που έχει συνάψει μέχρι τώρα. Μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Boersen-Zeitung, ο οικονομικός διευθυντής της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης αεροδρομίων Fraport, Ματίας Τσάισανγκ είπε ότι «υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα με σκοπό να κλείσουμε τη συμφωνία, για τα 14 αεροδρόμια, τον Οκτώβριο αυτού του χρόνου». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι αναμένει το συμβόλαιο να κλείσει σύντομα και ότι η Fraport θα ελέγχει μερίδιο που αντιστοιχεί στα δύο τρίτα της συνολικής επένδυσης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Η ιταλική ENI ετοιμάζει και δεύτερη πλωτή δεξαμενή LNG για το Κονγκό
- Γερμανία: Οι αγρότες διαδηλώνουν και πάλι στo Βερολίνο
- Λίβανος: Το Ισραήλ επιδιώκει μια ακατοίκητη νεκρή ζώνη στην λιβανοϊσραηλινή μεθόριο
- Ερντογάν για εντάλματα σύλληψης Νετανιάχου – Γκάλαντ: «Θαρραλέα απόφαση» από το ΔΠΔ
- FAZ: Υπολογίσιμες πλέον οι οικονομίες Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας
- Μ. Ηλιόπουλος στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο: «Η ΑΕΚ θα μας ενώνει για πάντα»
- ΣΥΡΙΖΑ: Όλα έτοιμα για την εκλογική διαδικασία αύριο Κυριακή 24 Νοεμβρίου
- ΙΣΑ: Σε θετική κατεύθυνση τα μέτρα για τη μείωση του claw back
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις