Με επιτυχία ολοκληρώθηκε σήμερα η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τη θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου, καθώς εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από οικονομικούς φορείς, γεγονός που επιτρέπει νa προχωρήσουν οι διαδικασίες.
_x000D_
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου eprocurement της Κύπρου, τρεις φορείς υπέβαλαν προσφορά, ένας εκ των οποίων συνδέεται με τον Όμιλο του Μάριου Ηλιόπουλου (Seajets).
_x000D_
Πρόκειται για τους οικονομικούς φορείς SCANDRO HOLDING LTD, N.Y. BUSINESS TIES LTD και KIARA NAFTIKI ETAIRIA (Όμιλος Ηλιόπουλου).
_x000D_
Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου αναφέρει με ανακοίνωσή του ότι «οι υποβληθείσες προσφορές θα τεθούν άμεσα ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης, που ορίστηκε σύμφωνα με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας, για αξιολόγηση με σκοπό την κατακύρωση της προσφοράς το συντομότερο δυνατόν».
_x000D_
Με δηλώσεις του σε κυπριακά μέσα ενημέρωσης, ο αρμόδιος υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για την κατακύρωση του διαγωνισμού. Εκτός από την αξιολόγηση των εγγράφων, σημείωσε ότι πρέπει να γίνει επιθεώρηση του πλοίου από εξειδικευμένη ομάδα του υφυπουργείου, ενώ στόχος είναι η σύνδεση να λειτουργήσει τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο.
_x000D_
«Δεν είναι στιγμή να πανηγυρίσουμε, έγινε ένα σημαντικό βήμα. Η επίπονη προσπάθεια του υφυπουργείου απέδωσε καρπούς» τόνισε ο κ. Δημητριάδης.
_x000D_
Τι προβλέπει το έγγραφο
_x000D_
Η ομάδα του υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου «έτρεξε» το εγχείρημα, βελτιώνοντας, σε συνεργασία, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους όρους του διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι η πρότερη διαδικασία, η οποία είχε προχωρήσει το 2020, είχε καταστεί άγονη.
_x000D_
Η υπηρεσία θα αφορά περίοδο τριών ετών με δυνατότητα επέκτασης. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιούνται 22 ταξίδια μετ’ επιστροφής ανά έτος κατά την περίοδο Απριλίου/Μαΐου – Σεπτεμβρίου/Οκτωβρίου από Πειραιά μέχρι Λεμεσό ή Λάρνακα και αντιστρόφως.
_x000D_
Ο ανάδοχος της διαγωνιστικής διαδικασίας θα καλύπτει τη διαδρομή για το παραπάνω διάστημα και κατά τη χειμερινή περίοδο θα μπορεί να αξιοποιεί το πλοίο και σε άλλα δρομολόγια. Παράλληλα, σε αντίθεση με τον πρώτο διαγωνισμό, στη νέα διαδικασία δε θα ζητείται από το μεταφορέα να αναπτύσσει εμπορική δραστηριότητα.
_x000D_
Ο ανάδοχος θα έχει ακόμη τη δυνατότητα να επεκτείνει το ταξίδι και σε τρίτη χώρα, με το Ισραήλ να φαντάζει τον πιο πιθανό προορισμό, αν τελικά αποφασιστεί κάτι τέτοιο. Ωστόσο, σημειώνεται ότι μία τέτοια επέκταση δε θα καλύπτεται από την κρατική – κυπριακή – επιδότηση.
_x000D_
Σημειώνεται ότι η επιδότηση, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, αφορά μόνο την επιβατική πτυχή του δρομολογίου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες και ουσιαστικά πρόκειται για επιδότηση των εξόδων του μεταφορέα για τη διενέργεια του ταξιδιού.
_x000D_
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Intracom Properties: Μέσω της απορρόφησης από την Κλουκίνας – Λάππας, έμμεση εισαγωγή στο Χρηματιστήριο
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με ισχυρά κέρδη – Βουτιά 4,6% για την H&M
- Flexopack: Μειωμένα κατά 31,92% στα 5,62 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το α΄εξάμηνο
- Καρέλιας: Στα 742 εκατ. ευρώ το θετικό καθαρό ταμείο
- ΕΚΤΕΡ: Προχωράει στην απορρόφηση της Ενεργειακός Κόμβος
- Ευρωσύμβουλοι: Ελαφρά μειωμένα τα κέρδη το α΄εξάμηνο στα 1,05 εκατ. ευρώ
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αυξημένα 20,1% τα προσαρμοσμένα κέρδη για τους μετόχους με 65,7 εκατ. ευρώ το α΄εξάμηνο
- ΑΒΑΞ: Κέρδη 19,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις