Εντός της ημέρας αναμένεται να ολοκληρωθεί το δύσκολο έργο της ταυτοποίησης των σορών των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, οι οποίες έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.
Μέχρι χθες, σύμφωνα με την ενημέρωση από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, είχαν πραγματοποιηθεί 24 ταυτοποιήσεις σορών, 20 με τη μέθοδο ανάλυσης DNA, 2 με τη μέθοδο ανάλυσης DNA και δακτυλικών αποτυπωμάτων και 2 μόνο με τη μέθοδο ανάλυσης δακτυλικών αποτυπωμάτων.
Υπενθυμίζεται πως όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με τη μέθοδο DNA. Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών, καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη. Η διαδικασία γίνεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας, κατά προτεραιότητα- προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτή η επώδυνη διαδικασία.
Από χθες αργά το απόγευμα άρχισαν να ενημερώνονται οι πρώτοι συγγενείς των θυμάτων για τα αποτελέσματα της ταυτοποίησης. Οι συγγενείς των θυμάτων όταν ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση ενημερώνονται από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τον ειδικό ψυχολόγο της Αστυνομίας και θα προχωρά η διαδικασία παραλαβής της σορού.
Η παράδοση στους συγγενείς θα γίνεται όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία στο σύνολό της.
Όπως είπε και η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, έχει ληφθεί η απόφαση οι συγγενείς να μην έρθουν σε επαφή με τις σορούς, γι’ αυτό και η παραλαβή θα γίνει με σφραγισμένα φέρετρα.
Συνεχίζεται η ταυτοποίηση
Σε εξέλιξη είναι και η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών που έχουν ανασυρθεί. Μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί 24 σοροί. Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη.
Σύμφωνα με το νεότερο απολογισμό, οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την εμπορική ανέρχονται σε 57. Όπως εξήγησε στην τελευταία ενημέρωση χθες η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος β’, Κωνσταντία Δημογλίδου, επίσημα έχουν δηλωθεί στην ελληνική αστυνομία ως αγνοούμενοι 56 επιβάτες, δηλαδή ένας περισσότερος από αυτούς που έχουν δηλωθεί στον κατάλογο. Η ίδια σημείωσε πως υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.
Παράλληλα, παραμένει άγνωστος ο ακριβής αριθμός των επιβατών. Aν και ο αριθμός όσων επέβαιναν στην αμαξοστοιχία με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη δεν έχει μεταβληθεί (παραμένει στους 354), σύμφωνα με όσα επικαλείται η Hellenic Train, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαπιστωθούν τα ονόματα των επιβαινόντων στο τρένο.
Την αύξηση των νεκρών είχε προαναγγείλει νωρίτερα η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεονταρή, η οποία δήλωσε ότι χθες εντοπίστηκαν 14 απανθρακωμένες σοροί στο βαγόνι-εστιατόριο, που δέχθηκε τεράστιο πυροθερμικό φορτίο κατά τη σύγκρουση, οι οποίες μεταφέρθηκαν στο νεκροτομείο. Χθες είχαν ανασυρθεί ακόμη 7 απανθρακωμένες σοροί από τα συντρίμμια του εν λόγω βαγονιού.
Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έρευνες στην περιοχή για στοιχεία που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας. Έμφαση δίνεται στα αίτια της έκρηξης που σημειώθηκε κατά την σύγκρουση των συρμών. Μάλιστα στο μικροσκόπιο μπαίνει βίντεο-ντοκουμέντο από τη στιγμή της σύγκρουσης. Στο βίντεο φαίνεται να σχηματίζεται ένα μανιτάρι φωτιάς και καπνού την ώρα που συγκρούονται τα δύο τρένα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η έκρηξη ενδέχεται να μην οφείλεται μόνο στη σφοδρή σύγκρουση καθώς προβληματίζει το μέγεθος και η ταχύτητα με την οποία εκδηλώνεται.
Σύμφωνα με την δημόσια τηλεόραση, εκτιμάται ότι η έκρηξη σημειώθηκε πιθανότατα στο βαγόνι-εστιατόριο. Επικαλείται μάλιστα πληροφορίες που θέλουν να έχουν βρεθεί στο συγκεκριμένο σημείο δύο φιάλες υγραερίου που δεν εξερράγησαν. Ζητούμενο παραμένει επομένως κατά πόσο υπήρχαν και άλλες φιάλες, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την έκρηξη.
Πάντως, οι ειδικοί σημειώνουν ότι η δύναμη μιας φιάλης υγραερίου δεν μπορεί να συγκριθεί με την ενέργεια που εκλύεται κατά τη στιγμή της σύγκρουσης μιας μάζας 1200 τόνων που κινείται με 72 μέτρα το δευτερόλεπτο.
Σχολιάζοντας χθες ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.
Η εικόνα των τραυματιών
Για νοσηλεία παραμένουν συνολικά 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε Μονάδα Εντατικής
Θεραπείας και προσέθεσε ότι μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου στη Θεσσαλονίκη που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων.
Σε κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας βρίσκεται ο εικοσάχρονος φοιτητής από το Βόλο, φοιτητής του τμήματος Μηχανολόγων – Μηχανικών του ΑΠΘ, ο οποίος είναι ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας.
Η κατάσταση των τραυματιών που νοσηλεύονται στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας, εκτός από όσους νοσηλεύονται σε ΜΕΘ, εκτιμάται σύμφωνα με τις πληροφορίες πως είναι διαχειρίσιμη και βρίσκονται όλοι εκτός κινδύνου. Δύο χειρουργεία ολοκληρώθηκαν σε τραυματίες που είχαν υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ελίν: Διάρκιση True Leader για την εταιρεία που συγκαταλέγεται στους 150 ομίλους με τον μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού
- Lamda Development: Αγορά 32.000 ιδίων μετοχών την 08.01.2025
- Τέρνα Ενεργειακή: Στο 87,17% το ποσοστό της Masdar
- ΔΕΗ: Αγορές 272.211 ιδίων μετοχών από 30.12.2024 μέχρι και 07.01.2025
- Κρίσιμη Συνάντηση Ζελένσκι με ΗΠΑ και άλλους στη Γερμανία για να προλάβουν τον Τραμπ
- Ιωάννης Καρύδας (Κοπελούζος): Προς επιτάχυνση το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης με Αίγυπτο
- Αlustre: Το brand από την Δανία τριτώνει την παρουσία του στην Ελλάδα
- Οι ΗΠΑ πιέζουν την Ιταλία για τον Ιρανό επιχειρηματία Μοχάμεντ Αμπεντίνι
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις