Επικαιρότητα

Τραγωδία στα Τέμπη: Αναλαμβάνει εφέτης – ανακριτής και καλεί σε απολογία επιθεωρητή και σταθμάρχες

Τον εφέτη ανακριτή και τον αναπληρωτή του που θα διαχειριστούν την εξαιρετικά σοβαρή δικογραφία της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, επιλέγει σήμερα ο Ολομέλεια Εφετών Λάρισας κατόπιν αιτήματος του επικεφαλής της Εισαγγελίας Στ. Δασκαλόπουλου.

Οι 21 εφέτες θα ακούσουν την εισήγηση του εισηγητή και εν συνεχεία θα ψηφίσουν αφενός την αποδοχή της πρότασης ή μη και ακολούθως (σε θετική περίπτωση) θα επιλέξουν τον εφέτη ανακριτή και τον αναπληρωτή του.

Θεωρείται δε πως η επιλογή εφέτη, αναβαθμίζει την έρευνα με την έννοια πως πρόκειται για αυξημένης εμπειρίας δικαστικό λειτουργό, και επίσης την επιταχύνει καθώς θα του δοθεί η δυνατότητα να ασχολείται μόνο με αυτή τη δικογραφία χωρίς άλλες υπηρεσιακές υποχρεώσεις.

Οι κλήσεις

Έως ότου επιδοθεί η απόφαση των εφετών στο πρόσωπο που θα επιλεγεί, η ανακρίτρια που τρέχει την έρευνα θα συνεχίσει τις ανακριτικές πράξεις, αλλά πιθανότατα οι απολογίες των νέων κατηγορουμένων που διώκονται, θα ληφθούν από τον εφέτη ανακριτή.

Η δίωξη σε βάρος τους είναι σε βαθμό κακουργήματος (διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών με εύρος ποινής από τα δέκα χρόνια ως ισόβια κάθειρξη) καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.

Οι νέες διώξεις, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, αφορούν τον επιθεωρητή του ΟΣΕ που έφτιαχνε τις βάρδιες και τοποθέτησε στη νυχτερινή βάρδια τον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που ενώ είχαν υπηρεσία έως τις 11 το βράδυ έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους.

Ο επιθεωρητής

Την ίδια ώρα απαντήσεις στις κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν επιχειρεί να δώσει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, σε βάρος του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών σχετικά με την τοποθέτηση του ακατάλληλου και άπειρου σταθμάρχη στο σταθμό Λάρισας.

Ο επιθεωρητής στην πρώτη δήλωσή του μετά την ανακοίνωση της άσκησης δίωξης επιμένει δια του συνηγόρου του Ιωάννη Γλύκα στη γραμμή των ευθυνών που έχουν οι σταθμάρχες που αποχώρησαν από το πόστο τους νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας και οι μηχανοδηγοί και οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

“Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των υπολειπόμενων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος” αναφέρει στη δήλωσή του.

Και σημειώνει: “Σεβαστό εντούτοις, πρέπει να είναι και το τεκμήριο αθωότητας μου όπως και το δικαίωμα μου σε Δίκαιη Δίκη και θέτω τον εαυτό μου ενώπιον των Αρχών, όντας ανά πάσα ώρα και στιγμή στη διάθεσή τους”.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu