Δύο επιστολές «καίνε» την Αττικό Μετρό Α.Ε. για τον σταθμό «Ευαγγελισμός» της Γραμμής 4 στο Πάρκο Ριζάρη, για το οποίο έχει ήδη γίνει προσφυγή στο ΣτΕ τον Μάιο του 2022 από το Ίδρυμα του Νίκου Πατέρα με στόχο τη μετακίνηση του εργοταξίου και τη διάσωση περίπου 300 δένδρων.
Τις επιστολές αυτές τις έχουν συντάξει ο Δήμος Αθηναίων και η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού με τη δεύτερη, μάλιστα, να κάνει λόγο για απουσία ενημέρωσης σχετικά με το ζήτημα αλλά και αδυναμίας συμμετοχής στη διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία διήρκησε από το Μάρτιο έως και το Μάιο 2017.
Ο Δήμος Αθηναίων, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, στηρίζει την πρόταση του ισχυρού εφοπλιστή. Αυτή προβλέπει τη μετακίνηση του εργοταξίου μερικές δεκάδες μέτρα, ώστε να μη χρειαστεί να ξεριζωθούν δένδρα.
Σημειώνεται πως η εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ έχει ξεκινήσει από τα μέσα του προηγούμενου μήνα και η σχετική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί εντός του φθινοπώρου. Ο Νίκος Πατέρας έχει κάνει λόγο για μία νέα χάραξη που προτείνει η ΑΒΑΞ που υλοποιεί το έργο μαζί με τις Alstom και Ghella, αλλά η πρώτη είχε επιχειρήσει να «φουσκώσει» το κόστος του έργου κατά 50 εκατ. ευρώ. Η νέα αυτή χάραξη πρότεινε τη μετακίνηση του σταθμού στο ύψος της Εθνικής Πινακοθήκης.
Στην επιστολή που υπογράφει η Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Λυδία Καρρά, και απεστάλη στο ΣτΕ στις 22 Φεβρουαρίου γίνεται λόγος για ελλιπή ενημέρωση και αδυναμία συμμετοχής στη διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Η Πρόεδρος της Εταιρείας τονίζει πως συντάσσεται στο πλευρό του Νίκου Πατέρα και επισημαίνει ότι το ζήτημα γνωστοποιήθηκε τόσο στην εταιρεία όσο και στους κατοίκους της περιοχής μέσα από δημοσιεύματα κατά τους τελευταίους μήνες.
Προσθέτει, ότι παρά το γεγονός πως η Εταιρεία αποτελεί ενδιαφερόμενο κοινό δε μπορούσε να συμμετέχει στη διαβούλευση για την ΜΠΕ και πως ουδέποτε πληροφορήθηκε για τη διενέργειά της.
Επιπλέον, σχολιάζει ότι το μόνο που υπήρξε ήταν μία ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής για το θέμα, ενώ ούτε και ο Δήμος Αθηναίων συμμετείχε ενεργά στη διαδικασία της διαβούλευσης. Σύμφωνα με την επιστολή ο Δήμος έδωσε τη γνωμοδότησή του χωρίς να αναλάβει τις πρωτοβουλίες ενημέρωσης και πληροφόρησης του ενδιαφερόμενου κοινού, παρά το γεγονός ότι οι οκτώ από τους 15 σταθμούς της νέας γραμμής βρίσκονται εντός των διοικητικών του ορίων.
Η επιστολή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ακόμα και αν υπήρχε η κατάλληλη ενημέρωση, και όχι η «παθητική ενημέρωση», η Εταιρεία δε θα συμμετείχε στην ΜΠΕ καθώς δεν είχε γίνει καμία νύξη σχετικά με την κοπή της πλειοψηφίας των δένδρων του Πάρκου Ριζάρη.
Σε δικό του υπόμνημα που υπέβαλε στο ΣτΕ ο Δήμος Αθηναίων καθιστά σαφές πως δε γνώριζε για την ύπαρξη εναλλακτικής χάραξης, αλλά ότι ενημερώθηκε για αυτή κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας.
Ο Δήμος τάχθηκε υπέρ της πρότασης αυτής, εφόσον την εγκρίνει και η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., καθώς αυτή θα πρέπει να αποτελεί μία βιώσιμη και τεχνικά άρτια λύση που δύναται να εξασφαλίσει τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την εκτέλεση του έργου.
Προσθέτει, δε, πως ο Δήμος θα ήταν θετικός στη νέα χάραξη, καθώς αυτή θα σήμαινε τη μικρότερη δυνατή απώλεια υφιστάμενου πρασίνου, ενώ η νέα χάραξη δεν προβλέπει σημαντική μετατόπιση στην χωροθέτηση του σταθμού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- MicroSmart ΑΕ – Μικροπιστώσεις: Πιστοποιημένη με τον Ευρωπαϊκό Κώδικα Δεοντολογίας
- ΜΕΤΚΑ: Ζήτησε και πήρε παράταση 18 μηνών για την «Παράκαμψη της Χαλκίδας» των 210 εκατ. ευρώ
- Μήνυση Λινού σε Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση
- Απεργούν οι εργαζόμενοι σε καζίνο στο …Las Vegas
- Βουλή: Και επίσημα αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές
- Βρετανία: Πτώση 0,7% στις λιανικές πωλήσεις τον Οκτώβριο 2024
- Γερμανία: Οριακή ανάπτυξη 0,1% στο γ’ τρίμηνο 2024
- Σπαρτιάτες: Νέα διακοπή στην δίκη για εξαπάτηση των εκλογέων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις