Η Ιταλία συμμετέχει στο project υποδομών και επενδύσεων, αλλά επί Ντράγκι πάγωσε - Τώρα, καλείται αν θα παρατείνει ή θα διακόψει τη συμφωνία
Πολλά ιταλικά κόμματα είναι κατά της συμμετοχής της Ρώμης στην πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας, δήλωσε ο Αντόνιο Ταγιάνι, υπουργός Εξωτερικών της χώρας το Σάββατο, εν όψει της κρίσιμης απόφασης για αν θα εγκαταλείψει ή όχι το συγκεκριμέξο σχέδιο.
Η Ρώμη προκάλεσε σοκ σε όλο τον δυτικό κόσμο το 2019, όταν υπέγραψε με την Κίνα το τεράστιο σχέδιο υποδομών και επενδύσεων με στόχο την ενίσχυση της επιρροής της σε ολόκληρο τον κόσμο. Εκείνη την εποχή, οι αναλυτές είπαν ότι με την ένταξή της στο έργο, η Ιταλία υπονόμευε την ικανότητα της Ευρώπης να αντισταθεί στο Πεκίνο.
Όταν ο πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι ανέλαβε την εξουσία στη Ρώμη το 2021, πάγωσε τη συμφωνία. Δύο χρόνια αργότερα και με νέα κυβέρνηση στη θέση της, η Ιταλία σκέφτεται να ξανα-ανοίξει τους δεσμούς της με την Κίνα.
«Το ιταλικό μήνυμα είναι πολύ σαφές ότι θέλουμε να συνεργαστούμε με την Κίνα, θέλουμε να είμαστε παρόντες στην αγορά της Κίνας, είμαστε έτοιμοι για κινεζικές επενδύσεις, αλλά όπως είπα, είναι σημαντικό να έχουμε ίσους όρους ανταγωνισμού», δήλωσε ο Tajani. , ο οποίος διατελεί και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Ιταλίας.
Η Ιταλία πρόκειται να ανακοινώσει τους επόμενους μήνες εάν θα τερματίσει επίσημα ή όχι τη συμμετοχή της στο κινεζικό σχέδιο.
Βάσει της συμφωνίας, τα δύο μέρη μπορούν να τερματίσουν τη συμφωνία μετά από πέντε χρόνια, διαφορετικά η συνεργασία παρατείνεται για μια ακόμη πενταετία θητεία. Η Ιταλία έχει προθεσμία μέχρι το τέλος του 2023 να ενημερώσει την Κίνα για το εάν θέλει να τερματίσει τη συμφωνία.
Ο Ταγιάνι πρόκειται να επισκεφθεί την Κίνα τις επόμενες ημέρες. Μιλώντας στον Steve Sedgwick του CNBC στο Ambrosetti Forum, είπε ότι το ταξίδι δεν θα είναι δύσκολο, αλλά «σημαντικό για εμάς».
Ο Ταγιάνι, ωστόσο, δεν επιβεβαίωσε κάποια συγκεκριμένη ώρα για το πότε η Ιταλία θα αποκαλύψει την τελική της απόφαση.
«Το ιταλικό κοινοβούλιο ελέγχει την κατάσταση. Αυτή τη στιγμή οι χώρες χωρίς την πρωτοβουλία Belt and Road, οι ευρωπαϊκές χώρες, λειτουργούν καλύτερα από εμάς. Για αυτό, η Ιταλία θα αποφασίσει αν [θα] μείνει ή όχι στην Πρωτοβουλία Belt and Road. Στη Βουλή πολλά κόμματα είναι αντίθετα», είπε.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΟΑΣΘ: Εφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα 15 από τα 41 νέα λεωφορεία
- Λαγκάρντ: «Κατεπείγουσα η ανάγκη για την ενοποίηση των κεφαλαιαγορών μας»
- Σολτς: Δεν εγκαταλείπει την ηγεσία του SPD, παρά τις πιέσεις
- Το κράτος θα αποκαταστήσει την πολυκατοικία που επλήγη από τη βόμβα στους Αμπελοκήπους
- ΝΑΤ: Παρατείνεται η αρμοδιότητά του σε θέματα συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Αψιμαχίες Ανδρουλάκη – Μητσοτάκη για το 1,5 δισ. ρύπων (σε αξία) που εξασφάλισε η κυβέρνηση για την απανθρακοποίηση των νησιών
- Ντε Γκίντος: Σε πορεία μείωσης των επιτοκίων η ΕΚΤ
- ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν κι άλλο 5,5% τα οικοδομικά υλικά τον Οκτώβριο – Εκτίναξη 12,9% το κόστος ενέργειας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις