Επικαιρότητα

Το «έγκλημα» στον ελληνικό σιδηρόδρομο: Η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης

Με τον πλέον οδυνηρό τρόπο αναδείχτηκε η μεγάλη παθογένεια του ελληνικού σιδηροδρόμου: Η μη λειτουργία σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης.  

Κάθε σύγχρονος, ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος οφείλει να έχει θέσει σε λειτουργία το διευρωπαϊκό σύστημα ERTMS (European Railways Traffic Management System), το οποίο αποτελείται από τα συστήματα ETCS (European Traffic Control System) και GSM – R (Global System Mobile for Rail).

Εάν λειτουργεί το σύστημα αυτό, η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με σύγχρονο τρόπο, διευκολύνοντας, τόσο το έργο των μηχανοδηγών, όσο και του διαχειριστή της κυκλοφορίας υποδομής, με τη μετάδοση, με ψηφιακό τρόπο και σε άμεσο χρόνο, των δεδομένων στην υποδομή και στο τροχαίο υλικό.

Με άλλα λόγια, εάν λειτουργούσε πλήρως ένα τέτοιο σύστημα, θα ειδοποιούνταν όλοι: Οι σταθμάρχες, το κέντρο κυκλοφορίας και ο μηχανοδηγός, ενώ και οι αμαξοστοιχίες θα ακινητοποιούνταν, με το σύστημα αυτόματης πέδησης.  

Δυστυχώς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος και όπως αναδείχτηκε από το χθεσινό τραγικό συμβάν, “πληρώνει” τις πάμπολλες, κατακερματισμένες συμβάσεις ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού άξονα και προμήθειας των ανωτέρω συστημάτων, καθώς η διαχείριση της κυκλοφορίας συνεχίζεται να γίνεται, στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου, μέσω ασυρμάτου και σταθμαρχών.

Η διαχείριση της κυκλοφορίας, μέσω ασυρμάτου, σταθμαρχών και κλειδούχων, αποτελεί καθημερινό φαινόμενο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και οι μονοδρομήσεις / βραδυπορίες, κ.ά, ωστόσο για να συμβεί ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα και μάλιστα, τέτοιας έκτασης, φαίνεται ότι σημειώθηκαν αρκετά λάθη / παραλείψεις.

Η μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας από την Αθήνα με την εμπορική από τη Θεσσαλονίκη γεννά τα ακόλουθα, πρώτα ερωτήματα:

-Γιατί εισήλθε η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου, με αποτέλεσμα τη μετωπική σύγκρουση με την εμπορευματική; 
-Ποιος έδωσε αυτήν την εντολή; Ο σταθμάρχης του Σ.Σ. της Λάρισας; Δεν γνώριζε ότι “κατέβαινε” η εμπορευματική;  
-Εάν δεν δόθηκε αυτή η εντολή από τον σταθμάρχη, γιατί εισήλθε η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου; Γιατί ήταν “γυρισμένα” τα κλειδιά στη γραμμή καθόδου; 

Τα ανωτέρω ερωτήματα πρόκειται να αποτελέσουν αντικείμενο διεξοδικής έρευνας, καθώς η τραγωδία είναι πρωτοφανής.   

Σωματείο ΣΤΑΣΥ: Στον αυτόματο ο σιδηρόδρομος, να παραιτηθεί η ηγεσία του υπ. Μεταφορών

Μπορεί το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο να μετέδωσε μόνο την τελευταία παράγραφο της ανακοίνωσης του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ για την αναστολή της στάση εργασίας στον ΗΣΑΠ, ωστόσο δεν μπορεί να μείνει κρυμμένη η σοβαρότητα καταγγελία.

Το Σωματείο τονίζει ότι «σήμερα θρηνούμε τους συμπολίτες μας που χάθηκαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη γιατί κάποιοι αδιαφόρησαν στις εκκλήσεις των εργαζομένων. Όταν οι εργαζόμενοι μιλούν για έλλειψη προσωπικού, για απαξίωση των εγκαταστάσεων και των υποδομών, για την ελλιπή συντήρηση του τροχαίου υλικού, για την παραβατικότητα σε όλο το μήκος του δικτύου, κάποιοι αρμόδιοι σφύριζαν αδιάφορα».

Μάλιστα, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν πως «σήμερα από ντροπή και μόνο, θα έπρεπε να βλέπαμε τις παραιτήσεις όλων αυτών των φωστήρων που πιστεύουν ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να λειτουργήσει στον αυτόματο πιλότο. Σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί σύσσωμη».

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «τέτοιου μεγέθους τραγωδίες είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα συμβούν αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με την στελέχωση αλλά και τις υποδομές. Ο σιδηρόδρομος δεν είναι οι λαμπεροί γρανίτες, οι προβολείς και οι κάμερες των καναλιών που τρέχουν να προβληθούν όλοι όσοι φέρουν ευθύνη για αυτό τραγικό γεγονός. Ο σιδηρόδρομος είναι όλα όσα υπάρχουν πίσω από αυτήν την χολιγουντιανού επιπέδου λάμψη, όλα όσα είναι αόρατα από τους φακούς των καμερών».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu