Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ σε όλες τις συνδέσεις επί μέρους συσκευών στο διαδίκτυο.
Η χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο (εκτός κινητών, υπολογιστών) έχει αυξηθεί από το 2020 έως το 2022, αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη σημασία τους στη σύγχρονη ζωή. Το 2022, περισσότεροι από τους μισούς (52%) πολίτες στην ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών χρησιμοποιούσαν τηλεόραση συνδεδεμένη στο διαδίκτυο. Αυτό το ποσοστό είναι κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από το 2020 (43%). Η τηλεόραση είναι η συσκευή με το υψηλότερο ποσοστό συνδέσεων ανάμεσα σε όλες τις συσκευές στην ΕΕ, σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat.
Η χρήση των έξυπνων φορητών συσκευών γενικότερα εκτός τηλεοράσεων παρουσίασε επίσης αξιοσημείωτη άνοδο, με περισσότερο από το ένα τέταρτο (26%) των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών να χρησιμοποιούν έξυπνα ρολόγια, ζώνες γυμναστικής, συνδεδεμένα γυαλιά ή ακουστικά, συσκευές παρακολούθησης ασφαλείας, συνδεδεμένα ρούχα ή παπούτσια και άλλα αξεσουάρ συνδεδεμένα στο διαδίκτυο . Αυτό αντιπροσωπεύει επίσης αύξηση 9 ποσοστιάιων μονάδων σε σύγκριση με το 2020 (17%).
Οι κονσόλες παιχνιδιών που συνδέονται στο διαδίκτυο ήταν επίσης δημοφιλείς το 2022, καθώς το 20% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών τις χρησιμοποιούσε. Εικονικοί βοηθοί, όπως έξυπνα ηχεία ή εφαρμογές, χρησιμοποιήθηκαν από το 13% των ατόμων στην ίδια ηλικιακή ομάδα, ενώ το 10% χρησιμοποίησε λύσεις συνδεδεμένες στο διαδίκτυο για διαχείριση ενέργειας, όπως συνδεδεμένους θερμοστάτες, μετρητές κοινής χρήσης, φώτα ή πρόσθετα.
Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η χρήση τηλεόρασης συνδεδεμένης στο διαδίκτυο ήταν ιδιαίτερα υψηλή στη Μάλτα, όπου σχεδόν 8 στα 10 άτομα χρησιμοποιούσαν τηλεόραση με σύνδεση στο διαδίκτυο (78%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (69%), τη Σουηδία και την Ιρλανδία (και οι δύο 68 %) και την Κύπρο (66%).
Από την άλλη πλευρά, η Βουλγαρία (30%), η Κροατία (35%), η Πολωνία (38%), η Ελλάδα (39%) και η Ρουμανία (40%) ήταν οι χώρες της ΕΕ με τα χαμηλότερα ποσοστά ατόμων που χρησιμοποιούν τηλεόραση συνδεδεμένη στο διαδίκτυο.
Η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο σε όλες τις συνδέσεις επί μέρους συσκευών. Για παράδειγμα σε έξυπνα ηλεκτρονικά ρολόγια η συνδεσιμότητα στην Ελλάδα είναι 14,12% (έννατι 26% του μέσου ευρωπαϊκού όρου).
Η έλλειψη αναγκαιότητας αναφέρεται ως ο κύριος λόγος για τη μη χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο
Παρά την υψηλή αύξηση της χρήσης συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο μεταξύ 2020 και 2022, σημαντικός αριθμός ατόμων ανέφερε ότι δεν χρησιμοποίησε αυτές τις συσκευές το 2022.
Το 41% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο ανέφεραν την έλλειψη ανάγκης ως τον κύριο λόγο για τη μη χρήση τους. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό αντανακλά μείωση 2 π.μ. από το 2020.
Ο επόμενος πιο συνηθισμένος λόγος μη χρήσης ήταν το σχετικό κόστος. Συνολικά, το 10% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών θεώρησε ότι το κόστος ήταν πολύ υψηλό. Το σχετικό μερίδιο το 2020 ήταν 11%. Ακολούθησε το ποσοστό των ατόμων που ανησυχούν για το απόρρητο και την προστασία των προσωπικών δεδομένων που δημιουργούνται από αυτές τις συσκευές ή συστήματα (8%), από 11% το 2020.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μητσοτάκης: Θα στραφούμε στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης
- Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαΐτογλου
- ΥΠΕΘΟ και ΑΑΔΕ στο Ζάππειο: Έρχονται 4 νέα εργαλεία στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025
- Έρευνα Pulse: Το 49% των ελεύθερων επαγγελματιών θεωρεί άδικη τη φορολόγησή τους
- Ευρωπαϊκές αγορές: Ήπια κέρδη – Βούλιαξε 15,5% η JD Sports
- Ο Πούτιν απειλεί τη Δύση: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, θα απαντήσουμε συμμετρικά»
- Bloomberg: Η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές 8 δισ. ευρώ με νέα ομόλογα το 2025
- Trastor: Εξαγόρασε από την Prodea χαρτοφυλάκιο γραφείων αξίας 69,19 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις