Οικονομία

Θεοδωρικάκος για σούπερ μάρκετ: Όταν ένα προϊόν δίνεται προσφορά 1+1 θα πρέπει η τιμή του να είναι 2 ευρώ και όχι 4

Πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στα σούπερ μάρκετ και το 2025, ανακοίνωσε ο υπ. Ανάπτυξης και παρεμβάσεις για τις παραπλανητικές προσφορές

Νέες εξαγγελίες και προθέσεις της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας διατύπωσε ο υπ. Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN.

Το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στις πωλήσεις τροφίμων και άλλων βασικών θα διατηρηθεί και για το 2025, ενώ παράλληλα, το υπουργείο Ανάπτυξης θέτει στο επίκεντρο των ελέγχων τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ προκειμένου διαπιστωθεί αν υπάρχουν φαινόμενα παραπλανητικών πρακτικών σε βάρος των καταναλωτών. Το υπουργείο προτίθεται μέσα στο επόμενο δίμηνο να προχωρήσει σε παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση αυτή.

Αναφερόμενος στις αμέσως επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης στο μέτωπο της ακρίβειας προανήγγειλε ο υπ. Ανάπτυξης είπε ότι το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους που έχει επιβληθεί από το 2021 στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ και σε άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά θα διατηρηθεί και το 2025. Ο υπουργός ανέφερε ότι πρόκειται για ένα μέτρο που επιβάλλεται ως μέσο πίεσης των φορέων της αγοράς. Επίσης, σε ερώτηση σχετική με φαινόμενα παραπλανητικών διαφημίσεων και προσφορών ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι το θέμα αυτό βρίσκεται στο στόχαστρο των ελέγχων των αρμοδίων υπηρεσιών και ότι ο ίδιος βρίσκεται σε συζητήσεις με τους εκπροσώπους τους ώστε να λυθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο. Είπε, ακόμη, ότι περιμένει το αμέσως επόμενο διάστημα μειώσεις στις τιμές 600 προϊόντων αναφερόμενος σε σχετική δέσμευση που έχει αναληφθεί από τους εκπροσώπους της αγοράς σε συζητήσεις που είχε μαζί τους.

Το υπουργείο Ανάπτυξης σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζει παρεμβάσεις στο μέτωπο των προσφορών ύστερα καταγγελίες για παραπλανητικές τακτικές σε βάρος των καταναλωτών.

Δύο είναι τα βασικά σενάρια: Είτε να απαγορευτούν οι συνδυαστικές προσφορές για το ίδιο προϊόν, δηλαδή να μην τρέχει παράλληλα το 1+1 δώρο και το 50%. Είτε στην περίπτωση που για το ίδιο προϊόν γίνονται ταυτόχρονες προσφορές, αυτές να είναι του ίδιου εύρους. Για παράδειγμα, αν ένα προϊόν πωλείται στα 4 ευρώ κανονικά και με έκπτωση 50% στα 2 ευρώ, όταν θα δίνεται με προσφορά στο 1+1 θα πρέπει η τιμή του να είναι 2 ευρώ και όχι 4 όπως παρατηρείται σε αρκετές περιπτώσεις σήμερα.,

Επίσης, δήλωσε ότι εξετάζεται η υποχρεωτική εξόφληση προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ εντός 30-60 ημερών. Επίσης, αναμένεται να υπάρξει παρέμβαση και για τη θέση των προϊόντων στο ράφι το οποίο σημαίνει προβολή και μικρότερων προμηθευτών στο “μεσαίο ράφι”.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu