Παράταση λίγων ημερών έδωσε τελικά το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, μεταθέτοντας την ημερομηνία από τις 10 για τις 17 Ιουλίου.
Η ημερομηνία υποβολής των προσφορών για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού είχε προγραμματιστεί για τις 10 Ιουλίου. Ωστόσο, κάποια από τα σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό εκτιμούσαν ότι ο χρόνος που τους δόθηκε προκειμένου να μελετήσουν το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης ήταν μικρός.
Σημειώνεται ότι το τελικό κείμενο δόθηκε στους συμμετέχοντες του διαγωνισμού την περασμένη εβδομάδα, ενώ το draft τους είχε δοθεί πριν από περίπου ένα μήνα. Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ ωστόσο θεωρούσαν ότι ο χρόνος που είχαν για να μελετήσουν τις… 700 σελίδες τα υποψήφια σχήματα τη σύμβαση ήταν επαρκής και το μόνο που θα μπορούσε να εξεταστεί από το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, είναι μια παράταση λίγων ημερών, η οποία και τελικώς δόθηκε.
Επίσης, πληροφορίες ανέφεραν ότι κάποια σχήματα ζητούσαν παράταση του διαγωνισμού, κυρίως από κοινοπρακτικά σχήματα που άλλαξαν σύσταση προσφάτως, προσβλέποντας σε καλύτερο οικονομικό περιβάλλον μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας της χώρας.
Σε κάθε περίπτωση, μια νέα ολιγοήμερη παράταση δεν μεταβάλλει ουσιωδώς το χρονοδιάγραμμα του τρέχοντος διαγωνισμού, ωστόσο θεωρείται de facto πως δεν θα υπάρξει προτιμητέος επενδυτής για τη νέα σύμβαση μέσα στο 2023.
Υπενθυμίζεται ότι πέραν της αποσφράγισης των φακέλων, της εξέτασης των προσφορών και των νομιμοποιητικών εγγράφων, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ενδέχεται να ζητήσει βελτιωμένο τίμημα, εφόσον οι προσφορές περιέχουν μικρές αποκλίσεις (της τάξης του 5%).
Σε όλα τα παραπάνω, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο προσφυγών ή ενστάσεων, εξέλιξη που όπως συνέβη π.χ. για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού οδήγησε σε σημαντική καθυστέρηση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου. Δεδομένου δε ότι και η παραπάνω σύμβαση δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Egis και ΤΑΙΠΕΔ, το ενδεχόμενο να υπάρξει οριστικός ανάδοχος για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, πριν λήξει η προηγούμενη (Οκτώβριος 2024), απομακρύνεται. Στο πλαίσιο αυτό, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης της ισχύουσας σύμβασης, με κύριους του έργου τις Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άβαξ.
Για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα έχουν εκδηλώσει κατ’ αρχάς ενδιαφέρον η Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ μαζί με τη γαλλική Meridiam (που υποκατέστησε το επίσης γαλλικό fund Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa με την Intrakat, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.
Όλα καλά, αλλά η απορία παραμένει: γιατί τέτοια πρεμούρα από το ΤΑΙΠΕΔ και τον πρόεδρό του Δημήτρη Πολίτη; Το (πρώην) Μαξίμου, του οποίου ήταν «αρεστός», το ξέρει και το εγκρίνει κι αν ναι, γιατί; Μήπως έχει τάξει… επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μητσοτάκης: Θα στραφούμε στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης
- Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαΐτογλου
- ΥΠΕΘΟ και ΑΑΔΕ στο Ζάππειο: Έρχονται 4 νέα εργαλεία στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025
- Έρευνα Pulse: Το 49% των ελεύθερων επαγγελματιών θεωρεί άδικη τη φορολόγησή τους
- Ευρωπαϊκές αγορές: Ήπια κέρδη – Βούλιαξε 15,5% η JD Sports
- Ο Πούτιν απειλεί τη Δύση: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, θα απαντήσουμε συμμετρικά»
- Bloomberg: Η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές 8 δισ. ευρώ με νέα ομόλογα το 2025
- Trastor: Εξαγόρασε από την Prodea χαρτοφυλάκιο γραφείων αξίας 69,19 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις