Επικαιρότητα

Τέσσερις προσαγωγές στα Εξάρχεια έξω από το εργοτάξιο του μετρό – Τι αναφέρει η Αττικό Μετρό

Η αστυνομία προσήγε την Τρίτη το πρωί τέσσερα άτομα, με την κατηγορία ότι παρεμπόδιζαν την είσοδο στο εργοτάξιο του μετρό

Πρόκειται για άτομα που έμειναν όλη νύχτα στο σημείο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την καταστροφή των δέντρων και της πλατείας Εξαρχείων.

Η προσαγωγή έγινε μόλις μία μέρα μετά την κινητοποίηση διαμαρτυρίας στα Εξάρχεια, το βράδυ της Δευτέρας, αντιδρώντας στην κατασκευή σταθμού του μετρό στην πλατεία και στο κόψιμο δέντρων στην περιοχή.

Εκατοντάδες διαδηλωτές φώναξαν συνθήματα όπως «Όχι Μετρό στην πλατεία», «Τα Εξάρχεια θα μείνουν γειτονιά», «Κάτω τα χέρια από την πλατεία», «Τα δέντρα θα μείνουν στην πλατεία». Τα περισσότερα από 500 άτομα που συγκεντρώθηκαν βρέθηκαν αντιμέτωπα με ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις και προκλήθηκε ένταση. Οι διαδηλωτές είχαν προσπαθήσει να κρεμάσουν στην περίφραξη των έργων για το μετρό πανό ενάντια στην κατασκευή του σταθμού του μετρό.

Η Συνέλευση «Όχι Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων» απηύθυνε κάλεσμα προς κατοίκους και αλληλέγγυους να περιφρουρήσουν την πλατεία και να μην αφήσουν να προχωρήσει η καταστροφή και η κοπή των δέντρων.

Τι λέει η Αττικό Μετρό

Απαντώντας στους κατοίκους της περιοχής, που αντιδρούν στο κόψιμο των δέντρων με αφορμή τις εργασίες για το μετρό, η εταιρεία «Αττικό Μετρό» εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία υποστηρίζει ότι τα 72 δέντρα που κόπηκαν «θα μεταφυτευτούν προσωρινά» στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων και, όταν τελειώσουν τα έργα θα φυτευτούν σε χώρους πρασίνου κοντά στην πλατεία Εξαρχείων.

Αναφέρει επίσης ότι «κατά την αρχική φάση έναρξης των εργασιών να φυτευτούν 2.000 νέα δένδρα σε θέσεις που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων», επιπλέον αυτών που η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να φυτεύσει.

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Σε απάντηση των όσων βλέπουν το φως της δημοσιότητας μετά την έναρξη των εργασιών στο Σταθμό «ΕΞΑΡΧΕΙΑ», η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ενημερώνει ότι, στην παρούσα φάση κλαδεύεται περίπου το 90% των δέντρων που βρίσκονται εντός της υφιστάμενης εργοταξιακής περίφραξης, προκειμένου να μεταφυτευθούν προσωρινά σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΑΕΠΟ και τις υποδείξεις και την εποπτεία της Διεύθυνσης Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων.

Εν συνεχεία τα δέντρα αυτά αφού δεχθούν τις κατάλληλες καλλιεργητικές φροντίδες, θα μεταφυτευθούν από την Εταιρεία Ανάπλασης Α.Ε. σε χώρους πρασίνου πλησίον της εν λόγω πλατείας σύμφωνα με τις προβλέψεις του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και της Ανάπλασης Α.Ε.

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε., πρόκειται για πρώτη φορά στην κατασκευή έργων Μετρό στην Ελλάδα, κατά την αρχική φάση έναρξης των εργασιών να φυτευτούν 2.000 νέα δένδρα σε θέσεις που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων, επιπλέον αυτών που η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να φυτεύσει σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου στο πλαίσιο αποκατάστασης της Πλατείας για τη διατήρηση του ισοζυγίου.

Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, το Μετρό αποτελεί το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον σε μεγαλουπόλεις. Όταν θα λειτουργήσει, θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους, 17.000 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα ετησίως θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κατά τη σύνταξη των μελετών για τη δημοπράτηση των έργων που αφορούν τα επίπεδα οδού, δηλαδή τις αναπλάσεις των πλατειών, εντάσσει τις κατασκευές (είσοδο, ανελκυστήρα, φρέατα αερισμού, κλίμακες, κ.λπ.) στην αρχική φιλοσοφία των πλατειών, με γνώμονα τον τοπιακό σχεδιασμό, διατηρώντας τα κυρίαρχα στοιχεία τους, όπως παιδικές χαρές, σιντριβάνια, αγάλματα/προτομές και βεβαίως το πράσινο αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και εκσυγχρονίζοντας το σύνολο του εξοπλισμού. Σέβεται δηλαδή τον αρχικό σχεδιασμό και τον εμπλουτίζει με τις απαιτήσεις και τα νέα δεδομένα της υπόγειας παρουσίας σταθμού μετρό. Για την πλατεία Εξαρχείων οι απολήξεις αυτές καταλαμβάνουν αρκετά λιγότερο από το 10% της επιφάνειας της πλατείας. Συγκεκριμένα στο σταθμό «Εξάρχεια» η επιφάνεια των εγκαταστάσεων Μετρό (σκάλες, ασανσέρ, φρεάτια εξαερισμού, κ.λπ.) θα είναι 243,00 μ2 από τα 2.984 μ2 της πλατείας.

Να τονίσουμε ότι η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το έργο κράτησε ιδιαίτερα μακρύ χρονικό διάστημα (8 μήνες) από 02.02.2017 έως 06.10.2017 και ότι κατά το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης δεν υποβλήθηκε στο πλαίσιο αυτής οποιαδήποτε αντίρρηση για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu