Επιχειρήσεις

Τemu: Σαρώνει και στην Ελλάδα με 10.000 παραγγελίες ημερησίως – Προκαλεί τον ανταγωνισμό παντού

Για το φαινόμενο μιλάει ο επικεφαλής του Humble Agency, που εξειδικεύεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, Νίκος Ξυδάς 

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνει στις ΗΠΑ και την Ευρώπη συμπεριλαμβαομένου της Ελλάδας το κινέζικο app αγορών Temu, που συνιστά μια ψηφιακή εφαρμογή αγοράς αγαθών για τον άνδρα, τη γυναίκα, το παιδί και το σπίτι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όπως τονίζουν φορείς του κλάδου του Ε-commerce την πίεση τόσο σε άλλα e-shops, αλλά και φυσικά σημεία πώλησης στην ελληνική επικράτεια.

Σύμφωνα με στοιχεία που αντλήθηκαν από την Humble Agency η εταιρεία που εξειδικεύεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο το Temu στη χώρα μας κάνει 10.000 παραγγελίες την ημέρα με μέσο καλάθι τα 25 ευρώ, γεγονός που του αποφέρει 250.000 την ημέρα κύκλο εργασιών.

Αυτό σημαίνει τονίζει ο CEΟ του Humble Agency Νίκος Ξυδάς σε πρόσφατο video του, μετά από σχετική έρευνα που έγινε, με βάση τα στοιχεία από τις πύλες εισόδου – εξόδου από τη χώρα.

«Άρα από αυτά σημαίνει ότι παίρνει μερίδιο από εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε όλα αυτά τα είδη που πουλάει, ρούχα, παπούτσια, διάφορα γκάτζετ από την εταιρείες στην Ελλάδα» σημειώνει, επίσης, ο κ. Ξυδάς, προσθέτοντας στο financialreport.gr ότι «μετά από την είσοδο του Temu στην εγχώρια αγορά, έχουν αρχίσει να πιέζονται οι ελληνικές και όχι μόνο εταιρείες που δραστηριοποιούνται με το e-commerce».

Στην παρούσα φάση, κατά όσα έγιναν γνωστά από τη διοίκηση της εταιρείας Temu, το app είναι διαθέσιμο σε 51 χώρες παγκοσμίως, με το 2024 να σημάνει την είσοδο και σε κάποιες ακόμα, ειδικά στην Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα σημειώνει συνεχώς ανοδική πορεία και ειδικά στις μικρές ηλικίες στις οποίες και απευθύνεται μεγάλο μέρος από τα προϊόντα του.

Τη διείσδυσή του στη χώρα μας, δε, βοήθησε ιδιαίτερα και η συνεργασία με microinfluencers, οι οποίοι μέσα από βίντεο, ειδικά στο tik tok και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων προχωρούσαν σε παρουσίαση προϊόντων και διάθεσης εκπτωτικών κουπονιών στους Έλληνες καταναλωτές.

Οι είκοσι και πλέον ημέρες για την μεταφορά των προϊόντων δεν πτοούν τους πελάτες

Η διαδρομή του είναι σε ανοδική τροχιά παγκοσμίως, παρά τις δυσκολίες στις μεταφορές λόγω Χούθι.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγα 24ωρα, ο κινεζικός όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings, στον οποίο ανήκει το Temu, ανακοίνωσε αύξηση 123% στα τριμηνιαία έσοδα, χαρακτηρίζοντας το 2023 ως “κομβικό χρόνο”, καθώς μέσα σε αυτόν απογειώθηκε η ανάπτυξη του ομίλου.

Σύμφωνα με όσα μετέδωσαν οι Financial Times, η PDD κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3 δισ. δολάρια, με έσοδα 12 δισ. δολάρια τους τρεις μήνες έως τον Δεκέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 146% και 123% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αντίστοιχα.

Στο 10% της αρχικής τιμής

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο site, το οποίο είναι διαθέσιμο και ως app στο κινητό των καταναλωτών, αναδείχθηκε ως η εφαρμογή με τη μεγαλύτερη λήψη στις ΗΠΑ το 2022, μια αγορά, η οποία παραμένει ως τώρα και η κύρια της κινεζικής εταιρείας.

Εξάλλου, μόνο το α’ τρίμηνο του 2023, το app της Temu είχε 19 εκατ. downloads στις ΗΠΑ.

Η Temu ανήκει και λειτουργεί από την εταιρεία PDD Holdings με έδρα στην Κίνα, την πόλη της Σαγκάης, η οποία πρόκειται για μια εταιρεία που κατέχει επίσης το Pinduoduo, μια δημοφιλή πλατφόρμα διαδικτυακού εμπορίου στην Κίνα.

Το εν λόγω app ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2022, δηλαδή έχει συμπληρώσει μόλις 1 1/2 χρόνο ζωής διαθέτοντας προς πώληση αγαθά για όλη την οικογένεια, σε πολύ χαμηλές τιμές, που φτάνουν ακόμα και στο 10% της αρχικής τους τιμής, ειδικά στην πρώτη παραγγελία, θυμίζοντας σε αρκετούς το μοντέλο της Shein.

Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, το μυστικό για τις τόσο φθηνές τιμές της πλατφόρμας είναι το γεγονός ότι επιτρέπει σε πωλητές που εδρεύουν στην Κίνα να πωλούν και να αποστέλλουν απευθείας σε πελάτες χωρίς να χρειάζεται να βασίζονται κάθε φορά σε αποθήκες στη χώρα προορισμού.

Στην Ελλάδα, έχοντας συμπληρώσει σχεδόν 8 μήνες δραστηριοποίησης, έχει πάνω από 61.000 followers στο Facebook με τον αριθμό αυτόν συνεχώς να ανεβαίνει, ενώ εν γένει χρησιμοποιεί επίσης διαδικτυακή διαφήμιση τόσο στο Facebook, όσο και στο Instagram.

Το χρονικό της λειτουργίας

Η πλατφόρμα Temu κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Σεπτέμβριο του 2022.
Λίγους μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 2023, το Temu ξεκίνησε στον Καναδά. Τον ίδιο μήνα, η εταιρεία μετέδωσε μια διαφήμιση στον αγώνα Super Bowl, πληρώνοντας χιλιάδες δολάρια για να γίνει περισσότερο γνωστή σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό.

Η ανάπτυξη από εκεί και πέρα ήταν ραγδαία, καθώς τον Μάρτιο του 2023, το Temu ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, ενώ τον επόμενο μήνα, το Temu κυκλοφόρησε στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Μέσα στο προηγούμενο καλοκαίρι, η εφαρμογή έκανε την εμφάνισή της και στην Ελλάδα, γνωστοποιώντας, ακόμα και μέσω google, ότι μπορεί να μεταφέρει παραγγελίες στη χώρα και πλέον είναι η πιο δημοφιλής στα καταστήματα εφαρμογών Apple και Google Play στην Ευρώπη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu