Τραμπ, δασμοί και Ουκρανία μπορούν να επηρεάσουν την αγορά ενός κραγιόν
Δυνατό ξεκίνημα και πολλαπλές προκλήσεις χαρακτηρίζουν την πορεία του κλάδου των καλλυντικών στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 2025. Η ζήτηση παραμένει ισχυρή και οι πωλήσεις κινούνται ανοδικά αλλά με μονοψήφιο ποσοστό, ωστόσο αναμένεται νέα αύξηση του κόστους παραγωγής καθώς εντός της επόμενης διετίας αναμένεται να θεσπιστούν αυστηρότερες προδιαγραφές, που ενδέχεται ναοδηγήσουν σε νέα αύξηση των τιμών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην ετήσια γενική συνέλευση του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), ο κλάδος αναμένει ποσοστό ανάπτυξης εταξύ 4% και 7& το 2025.
Σε αυτό το περιβάλλον θα συνεχιστούν οι εξαγορές σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά όσα αναφέρει στο Financial Report η Γενική Διευθύντρια του ΠΣΒΑΚ Ιωάννα Βαλασκοπούλου “θεωρώ ότι θα εξακολουθήσουν συνέργειες παγκοσμίως, ο κλάδος είναι γενικότερα σε ανάπτυξη, παρά την πληθωριστική κρίση που βιώνουμε τα τελευταία δυο χρόνια. Στην Ελλάδα πχ θα δούμε περαιτέρω εξάπλωση των κορεάτικων καλλυντικών, με ταυτόχρονη ανάπτυξη μικρών βιώσιμων brands, κάτι το οποίο είναι σε συνεχή εξέλιξη από την πανδημία και μετά “.
Σύμφωνα, επίσης με όσα επισημαίνει η κ. Βαλασκοπούλου, μέσα στη διετία 2025- 2026 «θα δούμε στον κλάδο σημαντικές αλλαγές στη νομοθεσία που θα επηρεάσει τις συνθέσεις, τις συσκευασίες με φόντο τις πιο αυστηρές απαιτήσεις για τη βιωσιμότητα που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2030. Θα αυξηθούν τα κόστη και θα υπάρξει ανάγκη για επενδύσεις που θα κλείνουν προς τη βιωσιμότητα. Όλο αυτό θα φέρει ένα γαϊτανάκι εξελίξεων που θα φτάσει στον καταναλωτή».
Θ. Γιαρμενίτης, Πρόεδρος ΠΣΒΑΚ: Το πιθανότερο να μην υπάρξουν ανατιμήσεις το 2025
Στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης, σύμφωνα με τα όσα υπογράμμισε στο Financial Report ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, Θόδωρος Γιαρμενίτης “το 2024 έκλεισε καλά και το 2025 ξεκίνησε ακόμα καλύτερα. Ωστόσο δεν παύει να είναι ένα έτος στο οποίο έχουμε μπροστά μας προκλήσεις, με πρώτες τις γεωπολιτικές εξελίξεις, οι οποίες επηρεάζουν την ψυχολογία του κόσμου και όπως γνωρίζετε οι αγορές και ειδικά των καλλυντικών είναι κυρίως ψυχολογία”.

O Θόδωρος Γιαρμενίτης
Όσο για πιθανές ανατιμήσεις το 2025, ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ ανέφερε ότι “το πιθανότερο είναι να μην υπάρξουν. Αλλωστε δεν έγιναν μεγάλες ανατιμήσεις, ειδικά στα καλλυντικά ευρείας, ούτε το 2024“.
Τεχνητή νοημοσύνη: Όχι πια στόχευση στο κοινό, αλλά στη μονάδα
Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να φέρει τη δική της επανάσταση στο χώρο των καλλυντικών, ειδικά σε ό,τι αφορά το επιχειρείν. Σύμφωνα με τον σύμβουλο επιχειρήσεων Γιάννη Καλογερά “η τεχνητή νοημοσύνη αναπτύσσει μια σειρά εργαλείων που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις, ενώ θα συμβάλλει στην αυτοματοποίηση των εργασιών. Με την ανάλυση στοιχείων που έχουμε στα χέρια μας, θα μιλάμε για πολύ μεγάλη εξειδίκευση στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, που θα συντελέσουν σε πιθανή αύξηση των πωλήσεων”.
Με βάση τα όσα υπογράμμισε ο κ. Καλογεράς, η τεχνητή νοημοσύνη θα βελτιώσει, επιπρόσθετα, την after sales service εμπειρία ενώ θα αναδείξει το γεγονός ότι ο καταναλωτής δεν είναι μια απλή ομάδα, αλλά ”ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, καθώς θα έχουμε δεδομένα που στην ουσία θα τα παρέχει ο ίδιος”.
Όπως συμπλήρωσε χαρακτηριστικά «δεν θα υπάρχει μια διαφήμιση για όλους, αλλά προσωπικά για τον καθένα, έχουμε πλέον διαφημίσεις που ενεργοποιούνται με τη φωνή ενός προσώπου με βάση τα δεδομένα που έχει συλλέξει ο υπολογιστής ή το κινητό του. Βέβαια, αυτό που εξελίσσει τα πάντα τα τελευταία χρόνια είναι η οπτική και φωνητική αναζήτηση μέσα από τα κινητά τηλέφωνα. Οι δυνατότητες της αλλάζουν σε καθημερινή βάση και θα δούμε στο μέλλον ότι θα αναμορφώσουν και τα καταστήματα λιανικής».
Σ. Αναγνωστόπουλος, Γεν. Γραμματέας Υπουργείου Ανάπτυξης: Προσωπική μας αποτυχία τα πρόστιμα
Για τη σημασία του κλάδου των καλλυντικών μίλησε και ο Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, κάνοντας αναφορά και στην εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας, η οποία ισχύει και για τις εταιρείες και τα καταστήματα καλλυντικών: «Ζούμε σε μια ελεύθερη αγορά ο καθένας μπορεί να τιμολογεί τα προϊόντα του όπως νομίζει. Όμως τα τελευταία χρόνια ζούμε μια μεγάλη πληθωριστική κρίση που ανατρέπει κάποια δεδομένα. Γι’ αυτό και εφαρμόζεται ο κώδικας δεοντολογίας για τις εκπτώσεις για να υπάρχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν ανάμεσα στις τιμές. Έχουμε ξεκινήσει μια σημαντική επικοινωνιακή εκστρατεία για να προσαρμοστούν επιχειρήσεις και καταναλωτές στην επόμενη ημέρα. Αυτό όμως, που δεν έχουμε αποφύγει είναι η επιβολή των προστίμων. Δεν υπάρχει άλλη μέθοδος αλλά δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, θεωρούμε προσωπική μας αποτυχία τα πρόστιμα. Γιατί σημαίνει ότι δεν έχουμε πείσει, κάτι δεν έχει γίνει γνωστά» επισήμανε, με τον Πρόεδρο του ΠΣΒΑΚ να προσθέτει ότι «έχουν γίνει πολλοί έλεγχοι και έχουν κλείσει καταστήματα».

Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος
Νούμερα προ μνημονίων
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το συνδέσμου η ελληνική αγορά καλλυντικών έκλεισε το 2024 με αξία περίπου 1,4 δισ. ευρώ από περίπου 1,3 δισ. ευρώ το 2023.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΠΣΒΑΚ, “υπάρχει πλέον επιστροφή σε προμνημονιακούς τζίρους, κάτι που δείχνει τη δυναμική επαναφορά του κλάδου”. Σημειώνεται ότι η αύξηση των πωλήσεων κυρίως το 2023 είχε και πληθωριστικά χαρακτηριστικά, δεδομένου ότι κατά μέσο όρο οι τιμές πώλησης των καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 7% ενώ το 2024 αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 4,5%. Από τις επιμέρους κατηγορίες ξεχώρισαν τα προϊόντα μακιγιάζ οι πωλήσεις των οποίων κινήθηκαν στο +11,1% το 2024 (έναντι +19,3% το 2023), τα είδη περιποίησης προσώπου των οποίων οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στο +6,7% (έναντι 13,4% το 2023), τα είδη περιποίησης σώματος που κινήθηκαν στο +6,1% (έναντι 16%), τα αρώματα που έφτασαν στο +5,7% (έναντι 13,9%). Επίσης, τα είδη περιποίησης μαλλιών έφτασαν το 2024 στο +1,8% (έναντι +8,9% το 2023), τα αντιηλιακά στο +6,1% (έναντι 16% τo 2023) και τα προϊόντα υγιεινής στο +3,7% (έναντι 11,5% το 2023).
Μαρία Μπακοπούλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Συνάλλαγμα: Το ευρώ ενισχύεται 0,16%, στα 1,0810 δολάρια
- ΚΕΕΕ: Υποψήφιος για την προεδρία, ο αντιπρόεδρος, Γιάννης Βουτσινάς
- Εθνική Τράπεζα: Καμία στρατηγική συμφωνία με την Τράπεζα Κύπρου
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Κόντρα Τριαντόπουλου – Γεραπετρίτη για το μπάζωμα: “Τα γνώριζε όλα” – “Δεν υπήρξε εντολή” απαντά ο ΥΠΕΞ
- Καρυστιανού κατά Φλωρίδη: “Υποκριτική η προανακριτική, εξυπηρετεί την κυβερνητική συγκάλυψη”
- Coffee Island: Πήρε πιστοποίηση με το Σήμα ETHOS GOLD
- Alibaba: Αλμα 8% της μετοχής μετά την κυκλοφορία των νέων εργαλείων AI
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις