Προφυλακιστέος κρίθηκε ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με την σύμφωνη γνώμη της ανακρίτριας και του εισαγγελέα, ενώ πλέον οι έρευνες, στο πλαίσιο της διερεύνησης των ευθυνών, στρέφονται και σε άλλα πρόσωπα.
Στο μεταξύ, παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα, στα οποία αναμένεται να ρίξει “φως” το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Ήδη, όπως ανακοινώθηκε το προηγούμενο 24ωρο ο ΟΣΕ, σε αργία έχουν τεθεί από την πρώτη στιγμή ο σταθμάρχης βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και ο προϊστάμενός του.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε στις 5/3 , ότι σε αργία από τις 4/3 έχει τεθεί ο Επιθεωρητής Νικολάου Δημήτριος του Παναγιώτη μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη, Σαμαρά Βασιλείου, για υπηρεσία στον σταθμό Λάρισας.
Στον τόπο της τραγωδίας, στη Λάρισα μεταβαίνει σήμερα, Δευτέρα 6/3, ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι κηδείες των θυμάτων και με ΚΥΑ που εκδίδεται τη Δευτέρα 6/3 το ποσό της δημόσιας δαπάνης για την κηδεία κάθε θύματος ορίζεται σε 3.500 ευρώ, ενώ η Hellenic Train δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων στους συγγενείς των θυμάτων.
Ωστόσο, άγνωστος παραμένει ο ακριβής αριθμός των ατόμων που ταξίδευαν με την επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε το βράδυ της περασμένης Τρίτης 28/2 μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στην περιοχή Ευαγγελισμός κοντά στα Τέμπη, κατά το οποίο αναδείχθηκε η «γύμνια» και η έλλειψη έστω και ενός μίνιμουμ σχεδιασμού ασφαλείας και προστασίας του επιβατικού κοινού.
Ο επίσημος απολογισμός κάνει λόγο για 57 νεκρούς και ήδη έχουν ταυτοποιηθεί 55 θύματα και έχουν παραδοθεί στις οικογένειες 50 σοροί.
Ο ρόλος του δεύτερου σταθμάρχη
Στο κάδρο των ερευνών μπαίνει και ο ρόλος που ενδέχεται να διαδραμάτισε στην τραγωδία ο δεύτερος σταθμάρχης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης που έφυγε από τον σταθμό μισή νωρίτερα από το δυστύχημα. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έφτασε στις 9:30 το βράδυ στο σταθμαρχείο Λάρισας και ξεκίνησε την βάρδια του στις 11. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα κληθεί και ο δεύτερος σταθμάρχης να δώσει κατάθεση.
Επίσης, επιβεβαιώνεται η πληροφορία ότι ο προϊστάμενος του σταθμάρχη ζήτησε αναρρωτική άδεια το πρωί αμέσως μετά το δυστύχημα.
Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι ρόλο-κλειδί στην έρευνα για τη συμπεριφορά και τις κινήσεις τόσο του 59χρονου κατηγορουμένου, όσο και του δεύτερου σταθμάρχη που η βάρδια του ολοκληρώθηκε λίγα λεπτά πριν την τραγωδία, θα παίξουν τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
Οι βάρδιες την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου ήταν μοιρασμένες ως εξής:
Πρωινή: 6.00 – 15.00
Απογευματινή: 14.00 – 23.00
Βραδινή: 22.00 – 6.00
Συνεχίζονται οι έρευνες – Τα πρόσωπα που θα κληθούν να καταθέσουνΚαι άλλα πρόσωπα θα κληθούν, σύμφωνα με ανακριτικές πηγές, στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών. Μάλιστα, στο στόχαστρο μπαίνει και ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες, έφυγε από το πόστο του μισή ώρα νωρίτερα ενώ κανονικά τελείωσε η βάρδιά του στις 23:00. Αναμένεται όσι θα κληθεί να δώσει κατάθεση.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κληθεί να καταθέσει και ο προϊστάμενος του 59χρονου προφυλακιστέου σταθμάρχη, ο οποίος επίσης έχει τεθεί σε αργία από τις 4/3 – και σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την δισηροδρομική τραγωδία, πήρε αναρρωτική άδεια. Απαντήσεις αναμένονται από το «μαύρο κουτί»
Θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της έκρηξης και της φωτιάς που ακολούθησε, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων.
Παράλληλα, στοιχεία θα συλλέξουν οι αρμόδιοι από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
Στα 55 τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί, 50 σοροί έχουν παραδοθεί στις οικογένειεςΤα ταυτοποιημένα θύματα είναι 55 και έχουν ενημερωθεί οι οικογένειές τους, ενώ άγνωστος παραμένει ένας νεκρός που δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA.
Επιπλέον, μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, ενώ δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.
Ήδη, 50 σοροί έχουν παραδοθεί στις οικογένειες. Συνολικά έφτασαν στα εγκληματολογικά εργαστήρια, όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, από την πρώτη στιγμή μέχρι και προχθές 107 δείγματα από νεκρούς και ανθρώπινα μέλη.
Σε ΜΕΘ 7 τραυματίες – Ακόμη 12 σε απλές κλίνες πέντε νοσοκομείωνΣε πέντε νοσοκομεία παραμένουν 12 τραυματίες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ 7 άτομα νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ).
Στην Εντατική οι ασθενείς είναι νεαρής ηλικίας, από 21-27 ετών, εκ των οποίων οι δύο , σύμφωνα με πληροφορίες, είναι σε σοβαρή κατάσταση.
Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένει ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας, ένας 20χρονος φοιτητής που εκτινάχθηκε έξω από το τρένο χωρίς τις αισθήσεις του, ο οποίος υπεβλήθη σε δύο χειρουργικές επεμβάσεις, αλλά και μία νεαρή με εγκαύματα. Στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος
Στον τόπο της τραγωδίας τη Δευτέρα 6/3 ο Γεραπετρίτης
Ειδικότερα, ο κ. Γεραπετρίτης θα μεταβεί στη Λάρισα, στο σημείο του δυστυχήματος, ενώ την Τρίτη 7/3 θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη, σε συγκοινωνιακές υποδομές για επιτόπια επιθεώρηση.
Την Τετάρτη 8 Μαρτίου ο κ. Γεραπετρίτης θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου.
Προφυλακιστέος ο σταθμάρχηςΜε τη σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα προφυλακιστέος κρίθηκε ο 59χρονος σταθμάρχης για την τραγωδία των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, μετά τη μαραθώνια απολογία του την Κυριακή 5/3/2023.
Η απολογία του διήρκεσε περίπου 7,5 ώρες και ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 21:30.
Πληροφορίες αναφέρουν, πως ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα, αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις της ανακρίτριας σχετικά με την σύγκρουση των τρένων, που σημειώθηκε αργά το βράδυ της τελευταίας μέρας του Φεβρουαρίου και στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους.
Ο συνήγορος του σταθμάρχη ανέφερε ότι «ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι».
Πρόσθεσε ότι ο 59χρονος δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη στιγμή της σύγκρουσης και «επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας», δίνοντας τον τόνο της κεντρικής υπερασπιστικής γραμμής ότι πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πρόσωπα που με τις πράξεις και τις παραλείψεις του οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
Μάλιστα, έκανε λόγο για «επικοινωνιακή και δικηγορική αλητεία» αναφερόμενος σε διάφορες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ενώ διέψευσε όσα έχουν ακουστεί ότι εγκατέλειψε το πόστο του.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Στην αντεπίθεση ο επιθεωρητής του ΟΣΕ: Στη βάρδια έπρεπε να είναι δύο σταθμάρχες αλλά ο ένας έλειπε
Στην αντεπίθεση πέρασε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που ήταν υπεύθυνος για τον σταθμάρχη της Λάρισας στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών.
Ο επιθεωρητής, τέθηκε σε αργία από το υπουργείο Μεταφορών «μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη Σ. Β. για υπηρεσία στον σταθμό Λαρίσης».
Σύμφωνα με τον ισχυρισμό του επιθεωρητή – όπως τον παρουσίασε το Open – στην μοιραία βάρδια έπρεπε λοιπόν να είναι δύο σταθμάρχες, ο ένας εμπειρότερος και δεύτερος ο 59χρονος. Ωστόσο ο πρώτος και εμπειρότερος δεν ήταν – κατά τα φαινόμενα – στο πόστο του.
Ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ακόμη πως ευθύνη φέρει και ο σταθμάρχης Νέων Πόρων που είδε στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας να κινούνται στην ίδια γραμμή οι δύο αμαξοστοιχίες, αλλά δεν σήμανε συναγερμό ώστε να «κινητοποιήσει» και τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Ο επιθεωρητής υποστηρίζει ακόμη πως η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να τεθεί σε αργία, στερείται νομικής βάσης και περιμένει την επίσημη αιτιολογία της απόφασης αυτής, ώστε να προχωρήσει στις επόμενες κινήσεις του.
Η Hellenic Train δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων στους συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας
Η Hellenic Train με νέα της ανακοίνωση την Κυριακή (5/3/2023) κάνει γνωστό, πως δεν πρόκειται να ενεργοποιήσει την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων στους συγγενείς των θυμάτων και τους τραυματίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας της 28ης Φεβρουαρίου.
Όπως σημειώνει, προβαίνει στην ενέργεια αυτή συμμεριζόμενη το εθνικό πένθος στο οποίο έχει βυθιστεί όλη η χώρα και με απόλυτο σεβασμό στους επιβάτες της αμαξοστοιχίας 62, τους τραυματίες και τους συγγενείς των θανόντων του τραγικού δυστυχήματος».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «μεριμνά σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007»
H Hellenic Train δηλώνει ότι είναι είναι και θα παραμείνει στη διάθεση συγγενών των θυμάτων για κάθε υποστήριξη μπορεί να παράσχει.
«Όπως είναι αυτονόητο θα συνεχίσουμε να παρέχουμε κάθε συνδρομή με όλες μας τις δυνάμεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές για τη διαλεύκανση των αιτίων αυτού του τραγικού δυστυχήματος», αναφέρει η εταιρεία.
«Για την τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας, παρακαλούμε καλέσατε στην τηλεφωνική γραμμή 212 000 2548 Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και την υποβολή απαραίτητων εγγράφων, παρακαλούμε, όπως επικοινωνήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].
Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, παρακαλούμε πατήστε εδώ – https://www.hellenictrain.gr/politiki-aporritoy.», καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.
Υπουργείο Εργασίας: Στις 3.500 ευρώ η δημόσια δαπάνη για την κηδεία κάθε θύματος της τραγωδίας στα Τέμπη – Τη Δευτέρα 6/3 η ΚΥΑ
«Με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εκδίδεται, το ποσό της δημόσιας δαπάνης για κάθε κηδεία θυμάτων φυσικών καταστροφών ή δυστυχημάτων ορίζεται σε 3.500 ευρώ», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, χαρακτηρίζοντας ανυπόστατες τις φήμες για δήθεν περικοπή της δημόσιας δαπάνης για την κηδεία των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.
«Σχετικά με φήμες για δήθεν περικοπή της δημόσιας δαπάνης για την κηδεία των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, υπογραμμίζεται ότι οι φήμες αυτές είναι παντελώς ανυπόστατες. Δεν υπάρχει καμία περικοπή!» διευκρινίζει το υπουργείο Εργασίας και προσθέτει πως «με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εκδίδεται, το ποσό της δημόσιας δαπάνης για κάθε κηδεία θυμάτων φυσικών καταστροφών ή δυστυχημάτων ορίζεται σε 3.500 ευρώ».
Σημειώνει ότι τη Δευτέρα 6/3 θα εκδοθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).
Νέα 24ωρη απεργία στις 6/3
Σε νέα 24ωρη απεργία κατέρχονται τα σωματεία εργαζομένων της Hellenic Train μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Έτσι, τη Δευτέρα 6/3/2023 δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο τρένου.
«Λόγω απεργίας που ανακοίνωσαν τα Σωματεία Εργαζομένων για τη Δευτέρα 6/3/2023, αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια της Hellenic Train», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση από τη Hellenic Train.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Lamda Development: Αγορά 32.000 ιδίων μετοχών την 08.01.2025
- Τέρνα Ενεργειακή: Στο 87,17% το ποσοστό της Masdar
- ΔΕΗ: Αγορές 272.211 ιδίων μετοχών από 30.12.2024 μέχρι και 07.01.2025
- Κρίσιμη Συνάντηση Ζελένσκι με ΗΠΑ και άλλους στη Γερμανία για να προλάβουν τον Τραμπ
- Ιωάννης Καρύδας (Κοπελούζος): Προς επιτάχυνση το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης με Αίγυπτο
- Αlustre: Το brand από την Δανία τριτώνει την παρουσία του στην Ελλάδα
- Οι ΗΠΑ πιέζουν την Ιταλία για τον Ιρανό επιχειρηματία Μοχάμεντ Αμπεντίνι
- Πάνω από μισό εκατ. οι άστεγοι στη Γερμανία – Διογκωμένα τα στοιχεία λέει η κυβέρνηση
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις