Η δικογραφία βρίσκεται στον Άρειο Πάγο και θα διαβιβαστεί στη Βουλή με βάση απολογίες δυο κατηγορουμένων στελεχών του υπ. Μεταφορών - Θα αφορά και τον Χρ. Σπίρτζη για ενδεχόμενα αδικήματα τα οποία όμως έχουν παραγραφεί
Η δικογραφία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που βρίσκεται στα χέρια της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου Γεωργίας Αδειλίνη, αναμένεται να διαβιβαστεί, ενδεχομένως και σήμερα, αμελλητί στον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη και από τον τελευταίο στη Βουλή, προκειμένου να ερευνηθούν πιθανές ευθύνες του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, λόγω ελλιπούς εποπτείας της ΡΑΣ και του ΟΣΕ αναφορικά με την ασφαλή λειτουργία των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
Την έμμεση επιβεβαίωση έκανε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας σήμερα στο Mega και αναφερόμενος στην υπόθεση των Τεμπών, είπε πως «δεν πρόκειται να σταθούμε εμπόδιο στη δικαιοσύνη. Δεν μπορώ να μιλήσω για μια δικογραφία που φημολογείται ότι έρχεται. Να έρθει πρώτα, να τη δούμε, να την αξιολογήσουμε. Να είστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να κρύψουμε τα λόγια μας». «Αυτό που συνέβη με τον κ. Τριαντόπουλο, για μένα είναι οδηγός συνολικά», για όποια δικογραφία έρθει στη Βουλή, πρόσθεσε, υπονοώντας ότι και για τον κ. Καραμανλή η κυβέρνηση θα ακολουθήσει το «μοντέλο Τριαντόπουλου», ώστε η διερεύνηση από δω και πέρα να είναι αρμοδιότητα της Βουλής, σύμφωνα με τον άρθρο 86 περί ευθύνης υπουργών.
Συγκεκριμένα, δύο κατηγορούμενοι, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, απολογούμενοι για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανέφεραν στον εφέτη ειδικό ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών Σωτήρη Μπακαΐμη ότι οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι ήταν ενήμεροι για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου λόγω μη ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού και λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Τα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου κάνουν λόγο για υπηρεσιακό σημείωμα διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2021 που «καίει» τον πρώην υπουργό Κ. Καραμανλή και φανερώνει πως γνώριζε ότι τα τρένα δεν ήταν ασφαλή και ότι οι υποδομές ήταν πλήρως εγκαταλειμμένες. Το σημείωμα είχε διαβάθμιση προτεραιότητας «επείγον και αφορούσε πρωτίστως την άμεση χρηματοδότηση για να καλυφθούν οι ελλείψεις στο προσωπικό. Ενάμιση χρόνο μετά, τον Φεβρουάριο 2023, ο υπουργός διαβεβαίωνε στο Κοινοβούλιο για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Αναλυτικότερα, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών κατέθεσε την Τετάρτη, 2 Απριλίου ότι είχε συντάξει και δύο ενημερωτικά σημειώματα στα οποία ανέφερε τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και τις παραλείψεις στη συντήρηση των συστημάτων ασφαλείας. Τα σημειώματα εστάλησαν τον Σεπτέμβριο του 2021 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στην απολογία της απαντώντας σε ερώτηση του ανακριτή για το ποια είναι η εικόνα που είχε η ίδια για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου από την ανάληψη των καθηκόντων της το 2019 ως και τη μέρα της σύγκρουσης, απάντησε ξεκάθαρα πως υφίστατο «μόνιμη υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ με αποτέλεσμα την μη επαρκή συντήρηση υποδομών η οποία δεν ήταν προληπτική και στόχευε μόνο στο να συντηρηθεί η γραμμή για ό,τι δεν μπορούσε να αποφευχθεί» και πως η υποστελέχωση ήταν γνωστή, με το προσωπικό να βαίνει συνεχώς μειούμενο, παραθέτοντας μάλιστα και αριθμούς. «Από τους 3.882 υπαλλήλους το 2010, ο διαχειριστής της υποδομής έφτασε να έχει σήμερα 540 υπαλλήλους».
Στην απολογία του, επίσης, ο Διευθυντής Επιβατικών Μεταφορών, είπε στον ανακριτή πως από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντα του αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή Μεταφορών, ενημερώθηκε για τις αρμοδιότητες της διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών για την οποία είπε πως έχει διοικητική εποπτεία του ΟΣΕ και της ΡΑΣ αλλά «αποκλείοντας κάθε αρμοδιότητα για θέματα ασφάλειας την οποία αποκλειστική αρμοδιότητα είχε και έχει ως σήμερα η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία υπόκειται μόνο σε κοινοβουλευτικό έλεγχο».
Κατά συνέπεια λόγω των δύο αυτών καταθέσεων η δικογραφία θα διαβιβαστεί στη Βουλή.
Επισημαίνεται ότι τα ενδεχόμενα αδικήματα για τον Χρήστο Σπίρτζη έχουν παραγραφεί.
Πάντως, οι διαρροές για την διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή, έρχονται σήμερα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγγειλε στο υπουργικό συμβούλιο τον χρονοδιάγραμμα των 15 μηνών για την πλήρη αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου και την μετεξέλιξη του ΟΣΕ στα πρότυπα της ΔΕΗ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Intertech: Στα 17,4 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το 2024, μειωμένες κατά 19%
- Σιδηροδρομικό δίκτυο: 4 έργα αποκατάστασης από τις πλημμύρες του 2023 σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
- Κομισιόν: Σε επικοινωνία με τις ισπανικές και πορτογαλικές αρχές για τα αίτια του blackout
- Wall Street: Σταθεροποιητικές τάσεις εν αναμονή των αποτελεσμάτων των «Big Tech»
- Aktor: Έπεσαν οι υπογραφές για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου ύψους 181,6 εκατ. ευρώ
- IBM: Προχωράει σε επενδύσεις 150 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ τα επόμενα 5 χρόνια
- Στα 58 ευρώ/μεγαβατώρα η χονδρική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας για την Τρίτη 29/4
- Συναγερμός για νέα πυρκαγιά στην Ηλεία
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις