Πρόκειται για επτά γενικούς γραμματείς, εκ των οποίων τρεις στο Υποδομών και τέσσερις στο Μεταφορών, οι οποίοι διαδοχικά θήτευσαν επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ
Την ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων για γενικούς γραμματείς του Υπ. Μεταφορών φέρεται να εξετάζει ο εφέτης ανακριτής Λάρισας Σωτήρης Μπακαϊμης που διερευνά τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Όπως μεταδίδει η ιστοσελίδα eleftheria.gr, ο εφέτης-ανακριτής, λαμβάνοντας υπόψη ν υλικό της δικογραφίας που έχει συλλεχθεί, ζήτησε από το Υπ. Μεταφορών τον «κατάλογο» των διατελεσάντων γενικών γραμματέων, Υποδομών, αλλά και Μεταφορών, εξετάζοντας το ενδεχόμενο ανακοίνωσης αξιόποινων πράξεων, που θα σημάνει στη συνέχεια την άσκηση δίωξης σε βάρος τους από την Εισαγγελία Εφετών Λάρισας.Μετά και την άσκηση διώξεων στους μετακλητούς, με βάση πάντα και τα σημερινά δεδομένα, ο εφέτης-ανακριτής εκτιμάται πως θα περαιώσει το έργο του, αφού για τους πολιτικούς προϊσταμένους των γενικών γραμματέων, δηλαδή τους υπουργούς Μεταφορών, μόνη αρμόδια για να εξετάσει τυχόν πολιτικές ευθύνες είναι η Βουλή, η οποία θα λάβει γνώση της δικογραφίας και ο πολιτικός κόσμος θα καθορίσει τη στάση του.
Στο μεταξύ και μέχρι τα μέσα του ερχόμενου Μάιου το αργότερο, αναμένεται να ανοίξει η βεντάλια των ευθυνών, με τη δίωξη -σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδα eleftheria.gr – σε βάρος συνολικά επτά γενικών γραμματέων, εκ των οποίων τριών Υποδομών και άλλων τεσσάρων Μεταφορών, οι οποίοι διαδοχικά θήτευσαν επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στο Υπουργείο Μεταφορών και ειδικότερα για το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 2016 έως και την 28η Φεβρουαρίου 2023, το βράδυ, δηλαδή, της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Το επίδικο χρονικό διάστημα (2016 – 2023) περιλαμβάνει την περίοδο όπου, μεταξύ άλλων, καθυστερεί η υλοποίηση της Σύμβασης 717, η οποία υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2014, ενώ το 2016 ξεκινούν οι αποκαλούμενες και «αμαρτωλές» παρατάσεις μέχρι που το 2023 σημειώνεται η σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Σύμβαση που αφορά στον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας («Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας», πλην του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός), με την έλλειψη συστημάτων ασφαλείας να λειτουργεί καθοριστικά, καθώς δεν απετράπη το ανθρώπινο λάθος και ακολούθησε η μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Train, με 57 επιβαίνοντες να χάνουν τη ζωή τους.
Το επίδικο χρονικό διάστημα (2016 – 2023) όχι μόνο δεν υλοποιείται η Σύμβαση 717/2014, αλλά δε συντηρούνται κιόλας τα υπάρχοντα συστήματα ασφαλείας, με τραγικό παράδειγμα τη μη αποκατάσταση των ζημιών στην Τηλεδιοίκηση της Λάρισας μετά τη φωτιά που εκδηλώθηκε το 2019 στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, στο ύψος του Εργοστασίου Ζαχάρεως.
Τέλος, την ίδια περίοδο, όχι μόνο δεν υλοποιείται η Σύμβαση 717/2014, όχι μόνο δεν αποκαθίστανται οι βλάβες, αλλά ούτε καν λαμβάνονται προληπτικά μέτρα ασφαλείας (βραδυπορία, πρόσθετοι σταθμάρχες κ.λπ.), με αφορμή και το γενικότερο κλίμα που επιβάλλεται από την εφαρμογή των διαδοχικών μνημονίων από τους δανειστές (μειώσεις προσωπικού και χρηματοδοτήσεων, απαξίωση του ΟΣΕ κ.λπ.).
Υπενθυμίζεται πως για τους ίδιους λόγους μέχρι σήμερα έχουν ασκηθεί διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα στον κύριο όγκο των κατηγορουμένων για την τραγωδία, 15 στελεχών του ΟΣΕ και άλλων 16 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ζελένσκι στον Τραμπ: Η Κριμαία ανήκει στην Ουκρανία
- Ουκρανικό: Τρείς ώρες συνομιλούσαν στο Κρεμλίνο Πούτιν και Στιβ Γουίτκοφ
- Τέμπη: Έρχονται διώξεις κατά επτά γενικών γραμματέων του ΥΠΟΜΕ που θήτευσαν επί ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκαναν το 4Χ4 – Ανοδικό σερί 10 συνεδριάσεων από FTSΕ 100
- ΕΛΑΣΤΡΟΝ: Στα 7 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2024 – Πτώση 3% του τζίρου
- Eurobank: Με 4,843 ευρώ ανά μετοχή το squeeze out για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας
- ΕΛΤΟΝ: Στα 2,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2024, αυξημένα κατά 181%
- Interlife: Καθαρά κέρδη 11,77 εκατ. ευρώ το 2024 – Πρόταση για μέρισμα 0,2 ευρώ ανά μετοχή
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις