Ελλάδα

Τέμπη: Δίωξη κατά της προέδρου της ΡΑΣ Ιωάννας Τσιαπαρίκου και 3 στελεχών της Πυροσβεστικής

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου

Ασκήθηκε από τον Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας στην πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, όπως είχε ζητήσει ο εφέτης ανακριτής Λάρισας που διεξάγει την κύρια ανάκριση στην υπόθεση των Τεμπών

Δίωξη για διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών διά παραλείψεως, με δόλο και κατ΄ εξακολούθηση κατά της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ασκήθηκε από την Εισαγγελία της Λάρισας, μετά από πρόταση του Εφέτη ανακριτή.

Η δίωξη έρχεται μετά την ερεύνα του εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση του δυστυχήματος Τεμπών και ο οποίος στην πολυσέλιδη διάταξή του διαπιστώνει ποινικές ευθύνες στο πρόσωπο της για ενέργειες και παραλείψεις σχετικά με την ασφαλή κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Επίσης ασκήθηκε ποινική δίωξη για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος σε τρεις προανακριτικούς υπαλλήλους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την έρευνα τους μετά τη σύγκρουση αλλά και σε ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας επίσης για τη διαχείριση της έρευνας μετά την σύγκρουση.

Η δίωξη ασκήθηκε κατόπιν μήνυσής συγγενών θυμάτων. Στο ίδιο πλαίσιο ο Εισαγγελέας αποφάσισε την αρχειοθέτηση των πράξεων που αφορούν στους ιατροδικαστές και στους δικαστικούς πραγματογνώμονες.

Με την πρόεδρο της ΡΑΣ και τους πυροσβεστικούς υπαλλήλους οι κατηγορούμενοι για το δυστύχημα ανέρχονται πλέον στους 41. Να σημειωθεί ότι στο υψηλόβαθμο στέλεχος της Πυροσβεστικής ασκήθηκε επίσης δίωξη πριν μερικές μέρες για τις ενέργειες στο χώρο μετά την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

Η παραγγελία του εφέτη ανακριτή Λάρισας για την πρόεδρο της ΡΑΣ

Στην πολυσέλιδή του παραγγελία προς την εισαγγελέα εφετών, ο εφέτης ανακριτής Λάρισας ανέλυε τις αρμοδιότητες και τον ρόλο της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), καταλήγοντας πως:

«Όλα τα ανωτέρω συνιστούν σύμπλεγμα νομικών καθηκόντων, συνδεόμενων με την ως άνω ορισμένη έννομη θέση της προέδρου της ΡΑΣ ως υπόχρεου προς ενέργεια, συγκροτούν δε την ύπαρξη ιδιαίτερης, ειδικής και όχι γενικής, νομικής υποχρεώσεως αυτής ως υπαιτίου προς ενέργεια που τείνει στην παρεμπόδιση του αποτελέσματος, για την επέλευση του οποίου ο νόμος απειλεί ορισμένη ποινή και η οποία συνιστά πρόσθετο στοιχείο του εγκλήματος που τελείται με παράλειψη και πηγάζει από το σύμπλεγμα των προπαρατιθέμενων νομικών της καθηκόντων, που συνδέονται με την ως άνω ιδιότητα της ως ορισμένη έννομη σχέση του υπαιτίου, από την οποία δημιουργήθηκε ο κίνδυνος επελεύσεως του εγκληματικού αποτελέσματος. Πλην, όμως, η κατηγορούμενη με την ως άνω ιδιότητά της παρέλειψε και δεν μερίμνησε να πράξει τα παραπάνω με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν τα ανωτέρω συστήματα ελέγχου και ασφάλειας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ούτε για την πρόληψη της ασφάλειας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας από την έλλειψη – απουσία, κατά τα ανωτέρω αναλυτικώς εκτιθέμενα…».

Ο ανακριτής σε άλλο σημείο συμπληρώνει: «Στα πλαίσια των ανωτέρω καθηκόντων και αρμοδιοτήτων της η πρόεδρος της ΡΑΣ προέβη εξακολουθητικά στις ακόλουθες παραλείψεις της κατά την έννοια του άρθρου 15 ΠΚ, οι οποίες φρονούμε τελούν σε άμεσο αιτιώδη σύνδεσμο με το αποτέλεσμα του ως άνω σιδηροδρομικού δυστυχήματος που διερευνούμε.

Ειδικότερα, παρόλο που ως πρόεδρος της Αρχής (ΡΑΣ), τελούσε πλήρη γνώση ότι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας ΟΣΕ ΑΕ, δεν διατηρούσε δια της ανωτέρω γενικής διεύθυνσης αυτού και των υπ αυτής ως άνω διευθύνσεων, ως είχε κατά νόμο υποχρέωση, σε πλήρη λειτουργία τα κάτωθι συστήματα ασφαλείας, επικοινωνίας και διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας επί του δικτύου του ΟΣΕ ΑΕ, μη ανατάσσοντας έγκαιρα και άμεσα βλάβες-δυσλειτουργίες των συστημάτων αυτών και μη μεριμνώντας για την πλήρη λειτουργία τους κατά τον προορισμό σχεδίασης και παραγωγής- κατασκευής τους, ως ουσιωδών και κρίσιμων συστημάτων ασφάλειας, επικοινωνίας και διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας επί του δικτύου του ΟΣΕ, αλλά αντιθέτως (ο ΟΣΕ ΑΕ) δεν μεριμνούσε ως είχε κατά νόμο υποχρέωση σύμφωνα με τα προπεριγραφόμενα και παρέλειπε τον έγκαιρο έλεγχο, επίβλεψη, συντήρηση, ανάταξη και αποκατάσταση βλαβών, ώστε να τελούν αυτά σε πλήρη λειτουργία προκειμένου να επιτυγχάνεται ασφαλής σιδηροδρομική κυκλοφορία επί του σιδηροδρομικού δικτύου, δεν προέβη… σε έλεγχο – έρευνα και επίβλεψη του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας (ΟΣΕ ΑΕ)…ούτε και στην επιβολή σε βάρος του των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων για τις ελλείψεις- παραλείψεις αυτές με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η έκπτωση- απουσία λειτουργίας των συστημάτων αυτών και η εξ αυτού του λόγου, ως άμεση συνέπεια, μη ασφαλής σιδηροδρομική κυκλοφορία επί του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ ΑΕ».

Στην συνέχεια ο εφέτης ανακριτής αναλύει ειδικότερα τα γεγονότα που ήταν εις γνώση της προέδρου της ΡΑΣ και παρόλα αυτά δεν προέβη στις αντίστοιχες ενέργειες ώστε το σιδηροδρομικό δίκτυο να λειτουργεί με ασφάλεια και καταλήγει στα εξής:

«Εν όψει των ανωτέρω, φρονούμε περαιτέρω ότι διά παραλείψεως πράξη της αυτή η πρόεδρος της ΡΑΣ τέλεσε ενδεχόμενο δόλο, καθόσον δεν προέβλεψε μεν το εγκληματικό αποτέλεσμα της προπεριγραφόμενης πράξης της, προέβλεψε όμως ότι η εκπλήρωση της επιδιώξεως της αυτής θα έχει ως πιθανή συνέπεια την πραγμάτωση του εγκληματικού αποτελέσματος και παρά τούτο, προχώρησε στην τέλεση της πράξεως αυτής, αποδεχόμενη τον κίνδυνο επελεύσεως του αποτελέσματος αυτού, αφού, παρά τα ανωτέρω δεδομένα στοιχεία, αποφάσισε να προβεί στην πράξη της, ούσα η πράξη της αυτή σημαντικότερη από το φόβο μήπως επέλθει τελικώς το αποτέλεσμα».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu