Σε στελέχη του ΟΣΕ και και στον εκπρόσωπο της εταιρείας INTERSTAR
Στο ακροατήριο στέλνει ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάρισας, δύο στελέχη του ΟΣΕ (πρώην και νυν) και στέλεχος της ιδιωτικής εταιρείας INTERSTAR που είχε αναλάβει την παρακολούθηση του σιδηροδρομικού δικτύου και των σταθμών (με κάμερες και drones), επειδή καθυστέρησαν να παραδώσουν στην κύρια ανάκριση το βιντεοληπτικό υλικό από την αναχώρηση και την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 το βράδυ της σύγκρουσης στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε ο ΑΝΤ1, ο υπεύθυνος της ιδιωτικής εταιρείας για την καταγραφή του δικτύου διώκεται για παράβαση καθήκοντος, ενώ τα δύο στελέχη του ΟΣΕ κατηγορούνται για ηθική αυτουργία σε παράβαση καθήκοντος.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού, το ένα στέλεχος του ΟΣΕ παραιτήθηκε αμέσως μετά το δυστύχημα, οπότε και δεν έλαβε ποτέ το αίτημα του ανακριτή. Ένα δεύτερο πρόβλημα, είναι ότι το άλλο στέλεχος δεν είχε αναλάβει ακόμα καθήκοντα.
Προβλήματα εντοπίζονται και στην ίδια την ανάκριση. Στην αρχή, όταν εστάλησαν τα αιτήματα, αναφέρονταν στον επιβατικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και όχι στον εμπορικό. Άρα, δεν μπορεί να κατηγορηθεί, κατά το ίδιο ρεπορτάζ, ο ΟΣΕ για την παραγγελία που δόθηκε.
«Ωστόσο, αν με “πειθώ” και “φορτικότητα” (γιατί η παράβαση καθήκοντος προϋποθέτει δόλο) απέφυγαν να παραδώσουν αυτά τα βίντεο, είναι κάτι που θα φανεί στο ακροατήριο», σημείωσε ο δημοσιογράφος του τηλεοπτικού σταθμού.
«Άδειο» το μαύρο κουτί του εμπορικού τρένου
Παράλληλα, νέα αυτοψία πραγματοποιήθηκε στο Κουλούρι, στον χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών, από το κλιμάκιο του ανακριτικού. Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, το μαύρο κουτί του εμπορικού τρένου δεν είχε καμία καταγραφή από το 2018 μέχρι τη στιγμή της σύγκρουσης.
Ειδικότερα, από όταν και εντοπίστηκε το μαύρο κουτί στα συντρίμμια στο Κουλούρι, πριν από 1,5 χρόνο, ξεκίνησε μια προσπάθεια για να ανακτηθούν τα αρχεία που θα έδιναν απαντήσεις στην έρευνα.
Ο εφέτης ανακριτής, με την παραγγελία του και την ένδειξη του κατεπείγοντος, προς τον Ιταλό διευθυντή της εταιρείας που είχε εγκαταστήσει το μαύρο κουτί, ζητούσε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία ανάκτησης.
Στις 30/05/3023, Ιταλοί ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά δεν τα κατάφεραν. Από την ανάλυση των δεδομένων που πραγματοποιήθηκε, διαπιστώθηκε ότι το μαύρο κουτί ήταν απενεργοποιημένο εδώ και 5 χρόνια (από τις 19/06/2018). Μάλιστα, το τελευταίο δρομολόγιο που είχε καταγράψει ήταν στην Μενεμένη Θεσσαλονίκης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Virgin Atlantic: Συνεργασία με την Joby Aviation για υπηρεσία αεροταξί στο Ηνωμένο Βασίλειο
- Ηχηρή αποχώρηση από τον Σκλαβενίτη Κύπρου: Τέλος εποχής για τον CFO Κώστα Κόμπο
- AmCham: Η σύγκρουση ΗΠΑ – ΕΕ για τους δασμούς απειλεί επιχειρηματικές συναλλαγές 9,5 τρισ. δολαρίων
- Nvidia Greece: Η παρουσία της στην Ελλάδα μπορεί να ξεκλειδώσει την αγορά των μικροτσίπ
- Στο επίκεντρο Ουκρανία – Μέση Ανατολή: Ο Γ. Γεραπετρίτης στο συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων
- Real estate της Εκκλησίας στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
- ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο “χάρτης” των πληρωμών έως τις 21 Μαρτίου
- Στο Κολωνάκι το πρώτο πολυτελές κατάστημα της τουρκικής Vakko (ή «Louis Vuitton» της χώρας)
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις