Επιχειρήσεις

Τα μεγάλα deal της Μαρίας Αγγελικούση το 2023 και τα ρεκόρ

_x000D_

Δεν σταματούν το τελευταίο τρίμηνο οι ειδήσεις και οι επιχειρηματικές κινήσεις γύρω από τον όμιλο Αγγελικούση. Ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες, η πώληση της μονάδας FSRU, της Maran Gas από την Excelerate Energy εταιρεία που εξειδικεύεται σε αυτό το τομέα με έδρα το Τέξας και δραστηριότητα στην Νέα Υόρκη. 

_x000D_

Η Excelerate πλήρωσε 265 εκατομμύρια δολάρια για το “Sequoia” 173.400 κυβικών μέτρων  FSRU που λειτουργεί επί του παρόντος στον τερματικό σταθμό επαναεριοποίησης της Bahia στη Βραζιλία.

_x000D_

Η μονάδα FSRU που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME), ικανή να λειτουργεί και ως μεταφορέας FSRU και LNG, παραδόθηκε αρχικά για ναύλωση στην Excelerate το 2020.

_x000D_

Η Excelerate Energy κατέχει και διαχειρίζεται έναν από τους μεγαλύτερους στόλους FSRU, με 10 μονάδες αυτή τη στιγμή στο χαρτοφυλάκιό της και μία νέα κατασκευή 170.000 κυβικών μέτρων που θα παραδοθεί από την Hyundai Heavy Industries το 2026.

_x000D_

Νέες παραδόσεις πλοίων 

_x000D_

Και οι κινήσεις δεν σταματούν εκεί για την Μαρία Αγγελικούση, την πιο πλούσια Ελληνίδα επιχειρηματία σύμφωνα με τη λίστα του Forbes.  Μέσα στο πρώτο τρίμηνο, ο όμιλος παρέλαβε πλοία από τις τελευταίες παραγγελίες του, τα οποία αποτελούν την αιχμή του δόρατος στην ενεργειακή μετάβαση των πλοίων σε χρήση νέων καυσίμων.

_x000D_

LNG

_x000D_

Πριν λίγες μέρες, ο όμιλος έγραψε στα βιβλία παραγγελιών του, δύο νέες ναυπηγήσεις LNG Carriers στις κορεατικές γιάρδες Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων με συνολικό κόστος ναυπήγησης τα 513 εκατομμύρια δολάρια. 

_x000D_

Το ναυπηγικό πρόγραμμα της Maran Gas εφόσον επισημοποιηθεί η παραγγελία, ανεβαίνει στα 14 νεότευκτα όλα υπό ελληνική σημαία με το πρώτο να είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2023. Είναι όλα αδελφά πλοία ίδιας χωρητικότητας, 174.000 κυβικών μέτρων. H εταιρεία διαθέτει στόλο ο οποίος αποτελείται από 45 LNG Carrier στο νερό. Από τα 45 πλοία τα 40 είναι υπό ελληνική σημαία, ποσοστό 88,8%.

_x000D_

Tankers

_x000D_

O Όμιλος έχει σε εξέλιξη ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα, με συνολικά 15 πλοία το συνολικό κόστος του οποίου ανέρχεται στα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Maran Tankers Management παρέλαβε τα δύο πρώτα VLCC δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου, το “Maria A. Angelicoussis”  και το “, Antonis I. Angelicoussis”. H εταιρεία έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή άλλων δύο VLCC αδελφών αυτού που παρέλαβε, το “Maran Danae” και τον Ιούνιο του 2023 το “Μaran Dione”. Τα πλοία θα μπορούν (ready) να καίνε ως καύσιμο LNG ή αμμωνία.

_x000D_

Ο στόλος της εταιρείας έχει στο νερό 53 πλοία εκ των οποίων 38 είναι VLCC, 14 suezmax και ένα Aframax. Στα 43 από αυτά είναι υψωμένη η ελληνική σημαία, ποσοστό 81,1%.

_x000D_

Φορτηγά

_x000D_

Οι νέες ναυπηγήσεις σε διπλά καύσιμα δεν σταματούν εκεί. Πριν ένα μήνα, η εταρεία παρέλαβε το πρώτο Capesize φορτηγό πλοίο διπλού καυσίμου -LNG powered. Πρόκειται για το “Ubuntu Unity” το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της Maran Dry Management και θα ταξιδεύει με την ελληνική σημαία. Το “Ubuntu Unity” όπως και το αδελφό του “Ubuntu Community” αποτελούν μέρος ενός resale deal που πραγματοποίησε ο όμιλος χωρητικότητα φορτίου περίπου 190.000 mt, ολικό μήκος (LOA) 299,9 μ. και πλάτος 47,5 μ. Και τα δύο πλοία σχεδιάστηκαν για να περιλαμβάνουν τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

_x000D_

Ρεκόρ

_x000D_

Δυο μεγάλα ρεκόρ σημείωσαν η Maran Dry και η Maran Tankers μέσα στο 2023. Το ρεκόρ φόρτωσης σόγιας κατεγράφη στο λιμάνι Paranaguá της Βραζιλίας από το φορτηγό, capesize “Maran Astronomer” που φόρτωσε 107.717 τόνους σόγιας με λιμάνια -προορισμούς στην Ολλανδία και στην Πολωνία. Το προηγούμενο ρεκόρ στο ίδιο λιμάνι το κατείχε πάλι το “Maran Astronomer” τρεις μήνες πριν όταν το πλοίο της Maran Dry φόρτωσε 103.340 τόνους σόγιας.

_x000D_

Το “Maran Lupus” που διαχειρίζεται η Maran Tankers αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που εισήλθε στον ποταμό Χάμπερ του Ηνωμένου Βασιλείου. Το πλοίο, το οποίο διαθέτει μήκος 333 μέτρων, έδεσε στα τέλη Φεβρουαρίου στο Immingham Oil Terminal με την υποστήριξη πέντε ρυμουλκών. Το Immingham αποτελεί σημείο αγκυροβόλησης αλλά όχι για πλοία αυτού του μεγέθους. Μόλις το 4% των πλοίων που διέρχονται του σημείου είναι πετρελαιοφόρα.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu