Public Eye

Τα «ληγμένα», άλλο ένα δώρο του Σκρέκα στα σούπερ μάρκετ

Γιατί τα 44 προϊόντα, που ούτως ή άλλως είχαν έκπτωση όταν πλησίαζε η ημερομηνία λήξης τους, έγιναν ειδική εκπτωτική κατηγορία

Σε «κυνήγι του χαμένου θησαυρού» μέσα στα σούπερ μάρκετ έχουν επιδοθεί  από την Παρασκευή 1η Μαρτίου οι καταναλωτές, προκειμένου να ανακαλύψουν τις εκπτωτικές σημάνσεις για μια «νέα» κατηγορία τροφίμων, αναψυκτικών και ροφημάτων: τα «ληγμένα» ή πιο σωστά, τα προϊόντα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους.

Είναι άλλο ένα μέτρο του κ. Σκρέκα κατά της ακρίβειας που εξαφανίζει τα ευρώ από τα πορτοφόλια του 60% των εργαζομένων τις πρώτες 19 ημέρες απ΄ όταν πάρουν τον μισθό τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου της ΓΣΕΒΕΕ. 

44 λοιπόν είναι τα προϊόντα που εξαιρούνται από τις διατάξεις του υπουργείου Ανάπτυξης περί προωθητικών ενεργειών για την αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων, όταν έχουν κοντινή ημερομηνία λήξης.

Υπενθυμίζεται πως με τροποποίηση των αποφάσεων του υπουργείου Ανάπτυξης προβλέπεται η εξαίρεση από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, για 3 μήνες, σε προϊόντα για τα οποία έχει προηγηθεί αύξηση τιμής εφόσον αυτά βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους.

Για αυτά απαιτείται ειδική σήμανση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης».

Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι να αντιμετωπιστούν και φαινόμενα σπατάλης τροφίμων (food waste) ή καταστροφής αποθεμάτων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές. «Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες και την εφοδιαστική αλυσίδα» όπως υπογραμμίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Το «μεταξύ άλλων» το αναφέρουμε γιατί εδώ κρύβεται η αλήθεια που δεν λέει ο κ. Σκρέκας

Στην ουσία έδωσε λύση σε  ένα πρόβλημα που απασχολούσε τους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής και είχε τεθεί στις διαπραγματεύσεις μεταξύ του υπουργείου και της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) τον περασμένο μήνα.

Συνήθως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν σε μείωση τιμής 30% – 50% για προϊόντα τροφίμων που φτάνουν κοντά στη λήξη της ημερομηνίας κατανάλωσής τους, μια πρακτική που θεωρητικά αποτελεί ένα είδος προσφοράς χωρίς όμως την εμπλοκή των προμηθευτών. Με το γράμμα του νόμου και αυτή η πρακτική θεωρούνταν προσφορά πριν την αλλαγή της Υπουργικής Απόφασης. Έτσι λοιπόν εάν ένα γάλα είχε ανατιμηθεί, τα σούπερ μάρκετ δεν μπορούσαν να βάλουν ένα στίκερ «-50%» όταν έφτανε κοντά στη λήξη του, κάτι που τώρα μπορούν να το κάνουν.

Εν ολίγοις, τα «ληγμένα», έγιναν άλλο ένα δώρο από τον κ. Σκρέκα στα σούπερ μάρκετ.

Είναι κακό; Όχι. Ντροπιαστικό όμως για τον καταναλωτή και πολίτη αυτής της χώρας να θέλει να το «πουλήσει» ο υπ. Ανάπτυξης λέγοντας ότι «με αυτήν την τροποποίηση προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες και την εφοδιαστική αλυσίδα».

Ένδεια, ακρίβεια και περιβαλλοντική συνείδηση!

Βάσει των τελευταίων στοιχείων της Eurostat, ένας στους δέκα κατοίκους της Ελλάδας ζει σε κατάσταση «επισιτιστικής ανασφάλειας». Ως «επισιτιστική ανασφάλεια» ορίζεται η αδυναμία ενός ατόμου να περιλάβει στη διατροφή του κάθε δεύτερη μέρα κοτόπουλο, ψάρι, κρέας ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας. Τα υψηλότερα ποσοστά παρατηρούνται στους νέους 16-24 ετών και στις ηλικίες άνω των 65.

Βάσει των στοιχείων της ΕΡΓΑΝΗΣ για το 2023,  709.712 των εργαζομένων είχε μικτές μηνιαίες αποδοχές από 800 ευρώ και κάτω και  523.319 από 1.000 έως 800 ευρώ.

Δηλαδή σχεδόν οι μισοί από του δηλωμένους εργαζόμενους… τρέμουν όταν περνούν την πόρτα των σούπερ μάρκετ. Αυτοί ειδικά οι πολίτες (μαζί με τους… λιτοδίαιτους συνταξιούχους) , κατά τον κ. Σκρέκα, χρήζουν εκπαίδευσης προκειμένου να αποκτήσουν περιβαλλοντικά βιώσιμη συμπεριφορά και να μην πετάνε τρόφιμα…

Για να τους βοηθήσουμε, παραθέτουμε τα 44 προϊόντα που θα έχουν έκπτωση καθώς θα βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης:

Αρτοσκευάσματα 1 ημέρα

Νωπό χοιρινό 1 ημέρα

Νωπό κοτόπουλο και μέρη κοτόπουλου 1 ημέρα

Νωπό μοσχάρι 1 ημέρα

Γάλα φρέσκο πλήρες και με χαμηλά λιπαρά 1 ημέρα

Σοκολατούχο γάλα 1 ημέρα

Φυτικά ροφήματα 1 ημέρα

Γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού 3 ημέρες

Κρέμες και ρυζόγαλο 3 ημέρες

Ψωμί και ψωμί για τοστ 3 ημέρες

Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) πλήρες και με χαμηλά λιπαρά 5 ημέρες

Χυμοί 5 ημέρες

Αυγά 5 ημέρες

Αλλαντικά 5 ημέρες

Αναψυκτικά 10 ημέρες

Μπύρα 10 ημέρες

Νερό 10 ημέρες

Σοκολάτα (στερεή και ροφήματα) 10 ημέρες

Τυρί 10 ημέρες

Σπορέλαια 10 ημέρες

Ρύζι 10 ημέρες

Βούτυρα και μαργαρίνες 15 ημέρες

Μαρμελάδες και είδη επάλειψης 15 ημέρες

Καφές συσκευασμένος 15 ημέρες

Χαλβάς 15 ημέρες

Όσπρια 20 ημέρες

Φρυγανιές 20 ημέρες

Ζυμαρικά 20 ημέρες

Κονσέρβες 20 ημέρες

Κατεψυγμένα ψάρια 20 ημέρες

Γάλα εβαπορέ 20 ημέρες

Χυμός τομάτας 20 ημέρες

Σάλτσες και κύβοι ζωμών 20 ημέρες

Μαγιονέζες 20 ημέρες

Κέτσαπ 20 ημέρες

Ελαιόλαδο 20 ημέρες

Κατεψυγμένα λαχανικά 20 ημέρες

Κατεψυγμένες ζύμες 20 ημέρες

Ζάχαρη και Γλυκαντικές ουσίες 20 ημέρες

Προϊόντα βρώμης 20 ημέρες

Κρέμα βρεφικής ηλικίας 20 ημέρες

Τροφές για σκύλους σε κονσέρβα 30 ημέρες

Τροφές για γάτες σε κονσέρβα 30 ημέρες.

Καλή σας όρεξη!

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu