Επιχειρήσεις

Σύρμα ΑΕ: Τί οδήγησε στο οριστικό κλείσιμο, τί λένε φορείς και πρώην εργαζόμενοι

Άποψη από τη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου όπου βρίσκονταν το εργοστάσιο της Σύρμα ΑΕ

Η γερμανική μητρική Continental είναι μία εταιρεία κολοσσός με πωλήσεις 44,8 δισ. ευρώ το 2023

Μια σχεδόν προδιαγεγραμμένη πορεία λένε τοπικοί παράγοντες ήταν η κακή εξέλιξη του εργοστασίου παραγωγής συρματόσχοινων ΣΥΡΜΑ ΑΕ στη  βιομηχανική περιοχή του Βόλου. Το εργοστάσιο από την προηγούμενη Τετάρτη έκλεισε οριστικά, αφήνοντας 70 εργαζομένους χωρίς δουλειά.

Την προηγούμενη Παρασκευή έλαβαν χώρα διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση της εταιρείας και το σωματείο των εργαζομένων, προκειμένου οι εργαζόμενοι να διεκδικήσουν μεγαλύτερες αποζημιώσεις από τη μητρική της ΣΥΡΜΑ, την γερμανική Continental, καθώς η απόφαση για διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου είναι ειλημμένη και δεν αλλάζει, κατά όσα αναφέρουν πηγές στο Financial Report.

Σύμφωνα με εργαζόμενους στην εταιρεία, μέσω πολύωρων διαπραγματεύσεων με το σωματείο έγινε προσπάθεια να υπάρξουν μεγαλύτερες αποζημιώσεις, δεδομένου ότι αρκετοί απασχολούμενοι ήταν άνω των 55 και βρίσκονταν στην επιχείρηση πάνω από 25 έτη. Τα τελικά ποσά θα γίνουν γνωστά στους εργαζόμενους μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Την ίδια στιγμή, ακούγεται ότι, ήδη, κάποιοι εργαζόμενοι της εταιρείας έχουν, ήδη, συμφωνήσει, να εργαστούν σε άλλες εταιρείες της περιοχής που αναζητούν προσωπικό τον τελευταίο καιρό, κάτι το οποίο έγινε γνωστό από τη Γενική Συνέλευση που έλαβε χώρα το Σάββατο, χωρίς, όμως, αυτό ακόμα να επιβεβαιώνεται.

Υπενθυμίζεται ότι οι εναπομείναντες εργαζόμενοι το 2024 στη ΣΥΡΜΑ ΑΕ ήταν 70, από 140 τα προηγούμενα χρόνια.

Φθίνουσα πορεία

Όπως τονίζει μηχανικός, πρώην εργαζόμενος στην εταιρεία στο Financial Report: «Είχα αποχωρήσει από την ΣΥΡΜΑ ΑΕ δύο χρόνια τώρα, όπως έκαναν και άλλοι συνάδελφοι, βλέποντας ότι σταδιακά η επιχείρηση έχανε τόσο συνεργασίες, όσο και την παλαιότερη δύναμή της, ενώ δεν είχε πλέον και πολλές εξαγωγές. Υπήρχαν προσπάθειες για να διατηρηθούν κάποιες συμπράξεις, ειδικά από γερμανικές εταιρείες, όπως είναι η μητρική Continental, όμως δεν είχαν τα αποτελέσματα που είχε η εταιρεία όταν προμήθευε την ΙΜΑΣ, από τότε είχε αρχίσει η φθίνουσα πορεία».

Η Conti Tech ΙΜΑΣ Α.Ε που ιδρύθηκε το 1972 στον Βόλο από τον γερμανικό όμιλο παρήγαγε ελαστικές μεταφορικές ταινίες με συρματόσχοινα, ταινίες με λινά, ελαστικές επενδύσεις τροχαλίας και υλικά συγκολλήσεως και ήταν ο πιο σημαντικός πελάτης της ΣΥΡΜΑ.

Ποια είναι η μητρική της ΣΥΡΜΑ, Continental ΑG

Η Continental AG, κοινώς γνωστή ως Continental, είναι κορυφαία γερμανική κατασκευαστική εταιρεία που ειδικεύεται σε ελαστικά, συστήματα φρένων, εσωτερικά ηλεκτρονικά, ασφάλεια αυτοκινήτων, συστήματα μετάδοσης κίνησης, ταχογράφους και άλλα εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία και τις βιομηχανίες μεταφορών. Είναι μέλος του ομίλου Contitech.

Η Continental εδρεύει στο Αννόβερο της Κάτω Σαξονίας στη Γερμανία και είναι η τέταρτη μεγαλύτερη παραγωγός ελαστικών στον κόσμο. Ιδρύθηκε το 1871 ως  κατασκευάστρια ελαστικών, ενώ η Schaeffler AG είναι ο κύριος μέτοχος και κατέχει σήμερα το 46% των μετοχών της Continental.

Εν έτει 2024, η επιχείρηση έχει περισσότερους από 190.000 υπαλλήλους σε 61 χώρες και 554 τοποθεσίες, ενώ το 2023 έκλεισε με τζίρο 44,8 δις ευρώ, αυξημένος κατά 7% από αυτόν του 2022.

Θ. Παπαδημόπουλος, Πρόεδρος Εργατικού Κέντρου Βόλου: Διπλό πλήγμα για το Βόλο αυτές τις ημέρες, στη μεταποίηση και τον τουρισμό

Πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα στην οικονομία του Βόλου, μια περιοχή, η οποία από πέρυσι τέτοια εποχή, οπότε και επλήγη από την κακοκαιρία Daniel, βρίσκεται σε δυσχερή κατάσταση.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Βόλου Θανάση Παπαδημόπουλο: «Ήταν αιφνίδια η απόφαση για το κλείσιμο της εταιρείας, δεν είχαμε ακούσει σαν ΕΚΒ ότι υπήρχε μια τέτοια πρόθεση από τη διοίκηση, ήταν λίγο αψυχολόγητο, κατά την άποψή μου. Όταν είχε κλείσει η ΙΜΑΣ πριν από οκτώ χρόνια ήταν πολλοί εκείνοι που έλεγαν ότι η ΣΥΡΜΑ ΑΕ δεν θα κρατούσε και θα έκλεινε γρήγορα, όμως τους διέψευσε όλους και θεωρήσαμε ότι θα ξεπερνούσε τα όποια εμπόδια. Παρόλαυτα, από τους 140 εργαζομένους που είχε το 2016, σταδιακά έμεινε με 70, καθώς ήταν πολλά τα στελέχη τα οποία αποχώρησαν τα αμέσως επόμενα χρόνια. Τον τελευταίο χρόνο ακούγαμε ότι η εταιρεία δεν είχε πλέον πολλές παραγγελίες και υπήρχαν κάποιες διαμαρτυρίες από τους εργαζομένους, όμως κανείς δεν περίμενε αυτή την κατάληξη και τόσο ξαφνικά. Δυστυχώς, πρόκειται για άλλο ένα πλήγμα για την περιοχή, η οποία από πέρυσι δεν λέει να ορθοποδήσει σε ό,τι αφορά τα εργασιακά».

Ο κ. Παπαδημόπουλος αναφέρει ότι στην παρούσα φάση ο Βόλος, εκτός από τη μεταποίηση, έχει πρόβλημα και στον τουρισμό, μετά το συμβάν με τα νεκρά ψάρια στον Παγασητικό: «Ήταν πολλές οι επιχειρήσεις τουρισμού όπως ξενοδοχεία, καταστήματα κλπ που έκλεισαν πολύ λόγω αυτού του συμβάντος πριν ολοκληρωθεί η θερινή σεζόν που άλλες χρονιές πήγαινε και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. Υπάρχει ανάγκη να γίνει κάτι τόσο για τις επιχειρήσεις αυτές, όσο και για τους εργαζομένους που βρέθηκαν χωρίς δουλειά δύο μήνες πριν τελειώσει η σύμβασή τους».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βόλος έχει ιστορία στο κλείσιμο των θυγατρικών από πολυεθνικές. Το 2011 έκλεισε το εργοστάσιο ΚΟΝΤΙ, του οποίου η μητρική ήταν η Γαλλική ArcelorMittal, ενώ λίγα χρόνια μετά διεκόπη και η λειτουργία του εργοστασίου της Coca Cola, το 2014, για το οποίο υπάρχουν τον τελευταίο καιρό φήμες ότι θα επανέλθει ως hub το επόμενο χρονικό διάστημα. Το κλείσιμο της ΙΜΑΣ ήρθε το 2016 και 8 χρόνια μετά, oλοκλήρωσε οριστικά τη λειτουργία της και η ΣΥΡΜΑ ΑΕ.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu