O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) μιλάει για αυξήσεις 10% έως 12% το 2025
Ερώτηση κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ την Παρασκετυή 21 Μαρτίου για επικείμενες νέες αυξήσεις στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών γραμμών με αφορμή δηλώσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), σύμφωνα με τις οποίες εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών προβλέπουν για το 2025 αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της τάξεως του 10% έως 12% τουλάχιστον. Ήδη από τις 7 Ιανουαρίου, έχει επιβληθεί «Μεσογειακό Περιβαλλοντικό Τέλος» ύψους 2,5 ευρώ ανά γραμμικό μέτρο φορτηγού οχήματος στη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Ηράκλειο, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του κόστους.
Επειδή οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κάθε χρόνο παίρνουν την ανιούσα με αποτέλεσμα πολλοί να μην μπορούν να κάνουν διακοπές σε νησί ή να φτάνουν στα όριά τους για να τα καταφέρουν, Επειδή η Eurostat κατατάσσει την Ελλάδα στην 4η θέση στην Ε.Ε σε αυξήσεις
εισιτηρίων πλοίων (+32%) την τελευταία 5ετία (Μάιος 2019-Μάιος 2024).
Επειδή μια τετραμελής οικογένεια, έχοντας καμπίνα και το αυτοκίνητό της, από τον Πειραιά στη Ρόδο, μετ’ επιστροφής, χρειάστηκε πέρυσι πάνω από 1.000 ευρώ, ενώ για να πάει στην Πάρο και να επιστρέψει, με συμβατικό πλοίο, χρειάστηκε περίπου 540 ευρώ,
Επειδή το λειτουργικό κόστος των καυσίμων αντιπροσωπεύει το 45-50% του συνολικού λειτουργικού κόστους ενός πλοίου,
Επειδή η προτροπή της υφυπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου το περασμένο καλοκαίρι στους πολίτες να πάνε διακοπές στα χωριά τους και στην ενδοχώρα και όχι στα νησιά που είναι ακριβά, τείνει να γίνει κανονικότητα για
την κυβέρνηση.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση ώστε να αποτραπούν νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων καθιστώντας τες πλέον απαγορευτικές για τη μέση ελληνική οικογένεια;
2. Προτάσεις όπως η ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου, η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των οχημάτων, η επιδότηση της διαφοράς καυσίμου από τις εισπράξεις των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπου, η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, όπως συμβαίνει στη γείτονα
Ιταλία, μπορούν να αποτελέσουν το αντίβαρο στις επικείμενες αυξήσεις;
3. Ποια είναι η εμπλοκή της επιτροπής Ανταγωνισμού στον έλεγχο περιστατικών καταχρηστικής συμπεριφοράς στην αγορά εκ μέρους ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων;
4. Πόσο αξιόπιστες είναι οι τιμές που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Ακτοπλοϊκών Εισιτηρίων; Γιατί υπάρχουν αποκλίσεις από τις πραγματικές τιμές που δίνει το σύστημα κρατήσεων των ακτοπλοϊκών εταιρειών;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σεισμός στη Μιανμάρ: Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών
- Ο Τραμπ τώρα δηλώνει «θυμωμένος» με τον Πούτιν και απειλεί με δασμούς
- Τι είπε ο Χάρης Δούκας για το «τσαντίρι» της Coca Cola στο Καλλιμάρμαρο
- Αρθρο του Reuters για τους κινδύνους της ρήτρας διαφυγής
- Τι σημαίνει η ρήτρα διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες
- Φορολογικές δηλώσεις: Ξεπέρασαν το μισό εκατομμύριο οι υποβολές
- Με 19% τρέχει η απόδοση του Χρηματιστηρίου Αθηνών το α’ τρίμηνο του 2025
- Κόντρα στην πολιτική Τραμπ, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Κίνα σχεδιάζουν ζώνη ελεύθερου εμπορίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις