Επικαιρότητα

«Συνεργούς» στο «έγκλημα» των Τεμπών ψάχνει ο εφέτης – ανακριτής – Ανασύρθηκε και η δικογραφία για τα ευρωπαϊκά κονδύλια

Το πλαίσιο μιας έρευνας που διογκώνεται και αναβαθμίζεται καθημερινά, ξεφεύγοντας από τους χειρισμούς του σταθμάρχη και ανεβαίνοντας σταθερά στην ιεραρχία, καθορίζει επί της ουσίας ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στο αίτημά του προς την Ολομέλεια Εφετών για να ανατεθεί η έρευνα σε εφέτη ανακριτή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αίτημα αυτό, ο έμπειρος εισαγγελέας μιλάει αφενός για ύπαρξη τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών αλλά και την ύπαρξη συνεργών και τη διάπραξη κι άλλων αδικημάτων: “ενόψει των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από τα μέχρι αποδεικτικά στοιχεία επιβάλλεται να εξεταστούν σύντομα και ενδελεχώς τα πάντα είτε στο πλαίσιο της συμμετοχής άλλων προσώπων στο έγκλημα του άρθρου του Ποινικού Κώδικα (291 διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών), είτε στο πλαίσιο διάπραξης άλλων συναφών εγκλημάτων”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύγκληση

Η Ολομέλεια των εφετών της Λάρισας θα συνεδριάσει άμεσα για τον ορισμό εφέτη ανακριτή.

Επί της ουσίας το ίδιο ζήτησε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ενώ ανάλογο αίτημα υπέβαλε και η συντονιστική επιτροπή της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων. Πρακτικά αυτό σημαίνει δυο πράγματα:

– Πώς την έρευνα θα διενεργήσει ένας αυξημένης εμπειρίας δικαστικός λειτουργός

– Ότι θα εξασφαλιστεί – ει δυνατόν – η ταχύτερη εκκαθάριση της υπόθεσης αφού θα ασχολείται μόνον με αυτή την υπόθεση.

Εξαιρετικά σημαντικό θεωρείται επίσης να οριστούν δικαστικοί πραγματογνώμονες που θα εξετάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος και θα αναφέρουν τις εκτιμήσεις τους επιστημονικά και τεκμηριωμένα στη Δικαιοσύνη.

Η έρευνα πλέον θα κινηθεί και προς άλλες κατευθύνσεις δηλαδή σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, επιθεωρητή κυκλοφορίας και άλλους, που θα ελεγχθούν για το πως ένας άπειρος σταθμάρχης βρέθηκε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας.

Η σύμβαση 717 του ΟΣΕ

Την ίδια στιγμή αποκαλύπτεται ότι στα χέρια του Έλληνα Ευρωπαίου Εισαγγελέα βρίσκεται για νέα έρευνα εδώ και καιρό η περίφημη σύμβαση 717 του ΟΣΕ, η περίφημη δηλαδή σύμβαση σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας η οποία ξεκίνησε το 2014 και ακόμα εκκρεμεί προς ολοκλήρωση.

Το θέμα που ανακύπτει όμως είναι, πως η εν λόγω σύμβαση που θα ανέβαζε το στάτους ασφαλείας του οργανισμού, έχει ήδη ερευνηθεί μια φορά καθώς βρισκόταν επί καιρό στα χέρια της πρώην Εισαγγελίας κατά της Διαφθοράς, με ερευνώμενο αδίκημα της απιστίας σε βάρος του δημοσίου.

Η δικογραφία παρέμενε στην εισαγγελία ώσπου μετά την αλλαγή της μορφής της σε Οικονομική Εισαγγελία και στην εκκαθάριση εκκρεμοτήτων αποφασίστηκε η αρχειοθέτησή της, με το σκεπτικό ότι δεν προέκυπτε το ερευνώμενο αδίκημα.

Άλλωστε η Οικονομική Εισαγγελία έχει αρμοδιότητα να διερευνά συγκεκριμένα αδικήματα που δεν απλώνονται σε όλο το πλέγμα των ποινικών αδικημάτων. 

Ανασύρθηκε

Πριν έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Ουσιαστικά ήταν η στιγμή που η ΕΕ κίνησε διαδικασίες σε βάρος της χώρας γιατί το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο.

Παράλληλα υπό έρευνα παραμένουν εδώ και μήνες τέσσερις συμβάσεις με υπογραφές από το 2005 έως το 2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα, ο οικονομικός εισαγγελέας αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.

Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και τις κωλυσιεργίες που άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.

Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.

Συγκεκριμένα:

– Σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου

 Δυο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και

– Σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

– Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.

Με παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, ο Οικονομικός Εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης θα διερευνήσει και τις υπόλοιπες καταγγελίες που ήρθαν στο φως μετά το δυστύχημα για καθυστερήσεις και μη υλοποίηση των συμβάσεων εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu