Επιχειρήσεις

Συνεχίζεται η συρρίκνωση της Άκτωρ

Την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου η ΕΡΓΟΣΕ άνοιξε τις προσφορές ενός πολύ σημαντικού έργου προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ. Προσφορές κατέθεσαν τέσσερα εταιρικά σχήματα. Το έργο φαίνεται να οδεύει προς τον συνασπισμό που έκανε θόρυβο στην αγορά των κατασκευών, δηλαδή των εταιρειών Τέρνα και Μυτιληναίου, που έδωσε και τη μεγαλύτερη έκπτωση.

_x000D_

Αξιοσημείωτο είναι το ότι οι προσφορές μεταξύ τους δεν απείχαν πολύ με την κοινοπραξία των Τέρνα – Μυτιληναίου να δίνει έκπτωση 8,29% και τις δύο κοινοπραξίες που ήρθαν τελευταίες δηλαδή την Άβαξ και την Άκτωρ να δίνουν έκπτωση 6,5% η κάθε μία.

_x000D_

Το τρίτο στοιχείο που προκαλεί αρνητική εντύπωση είναι πως η Άκτωρ κατάφερε να μην πάρει το έργο παρά το ότι οι εκπτώσεις που δόθηκαν ήταν μικρές.

_x000D_

Με άλλα λόγια αυτή η εταιρεία ακόμα και στα έργα που κατεβαίνει δεν μπορεί να τους κερδίσει. Η αλήθεια είναι πάντως ότι στους περισσότερους διαγωνισμούς η εταιρεία δεν συμμετέχει καν, αφήνοντας ανοικτό το δρόμο στους ανταγωνιστές της, διαψεύοντρας και τις δημόσιες δηλώσεις του προέδρου της Άκτωρ Χρήστου Παναγιωτόπουλου, για συμμετοχή σε όλα τα έργα. 

_x000D_

Το γιατί το ξέρουν καλύτερα αυτοί που διοικούν την ΕΛΛΑΚΤΩΡ την μητρική της Άκτωρ και βεβαίως την ίδια την Άκτωρ, δηλαδή οι Θ. Μπουλούτας και Χρ. Παναγιωτόπουλος  οι επικεφαλής της διοίκησης των δύο εταιρειών αντίστοιχα. 

_x000D_

Οι αστοχίες των εταιρειών προκαλούν συζητήσεις στην αγοράς μέχρι και την ειρωνεία κάποιων ανταγωνιστών, που βλέπουν την κάποτε μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία να «κονταίνει» επικίνδυνα στα χέρια της Reggeborgh, ενός ολλανδικού fund που έβγαλε ένα σκασμό λεφτά από την επένδυση στην ΓΕΚ Τέρνα, χωρίς να ασκεί διοίκηση. Τώρα, βέβαια που ασκεί διοίκηση σε κατασκευαστική εταιρεία, πάλι η ΓΕΚ Τέρνα κερδίζει τα έργα.

_x000D_

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώθηκε το πρώτο βήμα του διαγωνισμού  για τη νέα Σιδηροδρομική γραμμή  Κιάτο- Πάτρα στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, με την αποσφράγιση των προσφορών που κατέθεσαν τέσσερα σχήματα.

_x000D_

Συγκεκριμένα και με σειρά μειοδοσίας στο διαγωνισμό συμμετείχαν:

_x000D_

    _x000D_
  • ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (8,29%)
  • _x000D_

  • «ΕΝΩΣΗ ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΣΙΔΗΡΟΔΟΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Α.Τ.Ε., ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ -ΡΙΟ» (7,15%)
  • _x000D_

  • ΑΒΑΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ – ΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ (6,50%)
  • _x000D_

  • ΑΚΤΩΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ( 6,50%)
  • _x000D_

_x000D_

 

_x000D_

Θα ακολουθήσουν οι προβλεπόμενες από το διαγωνισμό διαδικασίες για την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου.

_x000D_

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 175 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) και αφορά την κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλον χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.

_x000D_

Το συγκεκριμένο έργο που συγκαταλέγεται στα επτά έργα συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν δημοπρατηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, αποτελεί τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα.  Έργα που αποσκοπούν στη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών  και της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου.

_x000D_

 

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu