Νέα

Στυλιανίδης στον ΣΕΕΝ: Άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης για την «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας

Στις διαπραγματεύσεις που είχε πρόσφατα στις Βρυξέλλες, έθεσε το θέμα της παράτασης ειδικά για την Ελλάδα των προθεσμιακών προσαρμογών της ακτοπλοΐας στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς

Την ανάγκη για άμεση ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, με νεότευκτα πράσινα, ασφαλή πλοία, η οποία θα διασφαλίζει τη συνοχή όλης της νησιωτικής χώρας με ποιοτικούς και κυρίως, με αυστηρούς όρους ασφάλειας επισήμανε ο Υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία του, σήμερα, στο Συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Ο κ. Στυλιανίδης, μάλιστα, είπε ότι στις διαπραγματεύσεις που είχε πρόσφατα στις Βρυξέλλες με κοινοτικούς αξιωματούχους, έθεσε το θέμα της παράτασης ειδικά για την Ελλάδα των προθεσμιακών προσαρμογών της ακτοπλοΐας στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς σε ότι αφορά τα πράγματα και φαίνεται ότι αναγνωρίζεται η ανάγκη αυτή λόγω των δυσκολιών που παρουσιάζονται. μετάβαση αναφορικά με την ύπαρξη καυσίμων αλλά και του υψηλού κόστους προσαρμογής.

Ο κ. Στυλιανίδης παρουσίασε την καινοτόμα πολιτική και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την υποστήριξη της πράσινης μετάβασης της επιβατηγού ναυτιλίας, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών της χώρας αλλά και για τη μεταρρύθμιση του κλάδου της ακτοπλοΐας γενικότερα. Όπως τόνισε «Η νέα πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο τρίπτυχο: «Ασφάλεια – Εκσυγχρονισμός – Αναδιάρθρωση», που υλοποιείται μέσα από 6 στρατηγικές πρωτοβουλίες:

  • Την Ψηφιακή Πύλη «Δικαιώματα Επιβατών»
  • Τις Χρονοθυρίδες (Ψηφιακός απόπλους – κατάπλους)
  • Τη Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για πράσινα πλοία σε άγονες γραμμές
  • Το Masterplan ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου
  • Το Συνεργατικό Σχήμα (Cluster) για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας
  • Την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος».

Αναφερόμενος, δε, στην εξεύρεση/κάλυψη της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την υλοποίηση των παραπάνω έργων, ο κ. Υπουργός μετέφερε τη δέσμευση των νέων μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με τα οποία είχε σειρά συναντήσεων προ ολίγων ημερών στις Βρυξέλλες, να συνεχίσει να υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες και τα έργα που αποσκοπούν στη σύγχρονη και περιβαλλοντικά φιλική ναυτιλία, με τις ανάλογες λιμενικές υποδομές. «Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος και περήφανος, θα έλεγα, που με σκληρή και συστηματική δουλειά, πετύχαμε να εξασφαλίσουμε σημαντικές ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις μέσα από το ΕΣΠΑ και από άλλες πηγές για να υλοποιήσουμε τα έργα αυτά», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ευχαρίστησε τον ΣΕΕΝ για την άψογη συνεργασία του με το υπουργείο, επισημαίνοντας για ακόμη μία φορά ότι απαιτείται διατομεακή συνεργασία του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων στην ακτοπλοΐα, για να αντιμετωπιστούν οι σύνθετες προκλήσεις που αναδύονται και να μετατραπούν σε ευκαιρίες.

Ο κ. Στυλιανίδης, κλείνοντας την ομιλία του, υπογράμμισε ότι η ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής, με προτεραιότητα την ενεργειακή αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου και την κατασκευή νέων, φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, αποτελεί βασικό στόχο του Υπουργείου Ναυτιλίας. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για συνεχή προσπάθεια, μέσω διαπραγματεύσεων με ευρωπαϊκούς θεσμούς και άλλους εταίρους, ώστε να εξασφαλίζεται η βελτίωση της θέσης της ελληνικής ακτοπλοΐας και η μεγιστοποίηση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης σε καίριους τομείς.

«Η ναυτιλία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, λόγω της πράσινης μετάβασης και των γεωπολιτικών εξελίξεων. Είμαστε αποφασισμένοι να καταστήσουμε την ελληνική ακτοπλοΐα έναν σύγχρονο, βιώσιμο και ανταγωνιστικό κλάδο», δήλωσε, καταλήγοντας με έμφαση στην ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu